Gå til innhold

Jeg fikk tak i Jod i dag


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kommunen gir til de som trenger da...

Anonymkode: 3479f...d86

Hehe om du rekker frem, eller det er nok der🙏👍Håpe det ikke blir kø på veien, eller de går tomme. Så mange kommuner enda ikke har fått inn, og apotekene får ikke før i uke 17. Synes uansett det er betryggende å ha i hus 🙏😊🌼

Anonymkode: 3e53e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har fått tak i er et kosttilskudd da. Det er jodix som gjelder for atomhendelser, så du får fortsette å lete.

Anonymkode: 95506...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bedre tips:

www.farmasiet.no

Søk opp jodix, trykk på linken som sier "send meg en epost når varen kommer på lager". Når du da får den eposten bestiller du, og voila så kommer jodixen i posten etter noen dager. Funket supert for meg, ingen stress.

Anonymkode: c69a2...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det du har fått tak i er et kosttilskudd da. Det er jodix som gjelder for atomhendelser, så du får fortsette å lete.

Anonymkode: 95506...6bf

Den har helt likt innhold som Jodix. Les deg opp 👍😁 8,5ml gir 130 mg med kaliumjodid 

Anonymkode: 3e53e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har et bedre tips:

www.farmasiet.no

Søk opp jodix, trykk på linken som sier "send meg en epost når varen kommer på lager". Når du da får den eposten bestiller du, og voila så kommer jodixen i posten etter noen dager. Funket supert for meg, ingen stress.

Anonymkode: c69a2...94f

Denne kommer ikke før i uke 17 tidligst. Jeg har ringt alle apotek. Den sjansen tar ikke jeg 😁👍

Anonymkode: 3e53e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Denne kommer ikke før i uke 17 tidligst. Jeg har ringt alle apotek. Den sjansen tar ikke jeg 😁👍

Anonymkode: 3e53e...c4a

Men du har tatt sjansen på å være uten jod helt frem til nå tydeligvis. Vi andre skaffet jodix da det ble anbefalt for flere år siden.

Anonymkode: 95506...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men du har tatt sjansen på å være uten jod helt frem til nå tydeligvis. Vi andre skaffet jodix da det ble anbefalt for flere år siden.

Anonymkode: 95506...6bf

Så fliiink du er, stående applaus til deg.

Anonymkode: d0e17...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men du har tatt sjansen på å være uten jod helt frem til nå tydeligvis. Vi andre skaffet jodix da det ble anbefalt for flere år siden.

Anonymkode: 95506...6bf

Ja må gi deg stående applaus jeg også 👏👏👏

Anonymkode: 3e53e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Får ikke opp produktet. Hva inneholder den? 

Anonymkode: 62e79...de3

Innhold per ml: 15,3 mg kaliumjodid. En flaske (30 ml) inneholder 460 mg kaliumjodid. 8,5 ml inneholder 130 mg kaliumjodid. 4,25 ml inneholder 65 mg kaliumjodid. Flasken inneholder pipette med gradering.

Kan være de er utsolgt? Jeg fikk kjøpt min i nærmeste Sunkost butikk. En flaske holder til meg og mannen, og våre 3 barn. Fikk beskjed om å ta 8,5 ml (130mg kaliumjodid) × 2 + 4,25 ml (65mg kaliumjodid) ×3 ( for mine barn) ved radioaktivt nedfall. 1 gangsdose. Må si at jeg er glad det er flytende for opptak er mye større enn tabletter, og veldig lett å få i barna. Slipper å knuse tabletter osv. Har det nå i hus, så en bekymring mindre 😊🙏

Anonymkode: 3e53e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Innhold per ml: 15,3 mg kaliumjodid. En flaske (30 ml) inneholder 460 mg kaliumjodid. 8,5 ml inneholder 130 mg kaliumjodid. 4,25 ml inneholder 65 mg kaliumjodid. Flasken inneholder pipette med gradering.

Kan være de er utsolgt? Jeg fikk kjøpt min i nærmeste Sunkost butikk. En flaske holder til meg og mannen, og våre 3 barn. Fikk beskjed om å ta 8,5 ml (130mg kaliumjodid) × 2 + 4,25 ml (65mg kaliumjodid) ×3 ( for mine barn) ved radioaktivt nedfall. 1 gangsdose. Må si at jeg er glad det er flytende for opptak er mye større enn tabletter, og veldig lett å få i barna. Slipper å knuse tabletter osv. Har det nå i hus, så en bekymring mindre 😊🙏

Anonymkode: 3e53e...c4a

https://sunkost.no/kosttilskudd/vitaminer-mineraler/jod/pharma-helse-hoydose-jod

Utsolgt i nettbutikk ser jeg, men skal hente i butikk imorgen 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men du har tatt sjansen på å være uten jod helt frem til nå tydeligvis. Vi andre skaffet jodix da det ble anbefalt for flere år siden.

Anonymkode: 95506...6bf

Jeg var helt sikker på at vi hadde jod, for mannen tok på seg ansvaret for kriselageret for flere år side. Da sa jeg også til han at vi generelt har mat i huset, så jod er aller viktigst. Det viser seg at han ikke syns det var det morsomme med preppingen, så han har ikke kjøpt jod og ikke bensin (dyrt, for han er også gjerrig).

Anonymkode: 61cdd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.3.2022 den 13.44):

Hehe om du rekker frem, eller det er nok der🙏👍Håpe det ikke blir kø på veien, eller de går tomme. Så mange kommuner enda ikke har fått inn, og apotekene får ikke før i uke 17. Synes uansett det er betryggende å ha i hus 🙏😊🌼

Anonymkode: 3e53e...c4a

Nå varsles i utgangspunktet et atomutslipp god tid i forveien så anbefalingen er vel å få det i seg innen 48 timer. På skolen har de til samtlige elever, og vi voksne trenger ikke. Det beste er å holde seg inne med dører og vinduet lukka. 

 

Anonymkode: 3479f...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, fikk kjøpt en flaske på min lokale sunkost butikk 🤗

Anonymkode: 94ed6...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...