Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Prøver å ikke tenke og ignorer tankene mine og er for meg selv. Anonymkode: 01efb...d8b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Er vel ingen fasitsvar. I begynnelsen er man vel litt i sjokk. Våg å kjenne på følelsene er mitt beste råd. Kjenn på de vonde følelsene. Hjelper ikke å «legge lokk» på det. Med tiden blir savnet svakere, men man vil alltid bære det med seg. Anonymkode: c10a3...437
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Kommer litt an på hva man sørger over. Og er det et mål å komme over en sorg? Den forsvinner jo aldri helt, hvis det man sørger over betydde mye?❤️ Anonymkode: 62c64...f86
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Spørs hva sorgen er. Anonymkode: 4b9a1...4e6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Hva sørger du over da? Men å ignorere tankene og være for seg selv er vel ikke oppskriften jeg ville gitt. Sorg er en del av livet, og jeg føler det å kjenne på at livet faktisk går videre uten personen man sørger over er en del av prosessen med å gå videre. Det å gå på jobb, ha lov til å le av en vits, høre fuglene kvitre osv, ingenting stopper opp liksom. Man føler selv at alt har stoppet opp, men så ser man at det har det faktisk ikke... Sorgen går ikke over, den er der alltid, men den tar ikke like stor plass for alltid. Livet går videre og tar plass, andre mennesker tar plass, jobb og fritidsinteresser, stress og kaos, moro og fest, alt tar plass, selv om sorgen ligger baki der et sted. Sorgen fortsetter ikke å være så altoppslukende. I prosessen med å komme dit må du tillate deg selv å sørge, gråte, fortvile, men samtidig finne en balanse så du ikke dyrker sorgen. Gi også plass til andre mennesker, andre opplevelser, livet rett og slett. Anonymkode: 3a954...7b6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Jeg tror det varierer litt for folk og kanskje også etter hva man sørger over, men sånn generelt sett så vil jeg si at å finne en balanse mellom å la følelsene komme, slippe det ut, sørge, gråte og snakke om det og det å gi seg selv pauser fra sorgen, avlede seg selv litt gjennom å gjøre noe hyggelig. Anonymkode: 7febb...0bb
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 En sorg når man får vite at all behandling er gjort og ingenting annet kan gjøre er å vente på døden. Anonymkode: 01efb...d8b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): En sorg når man får vite at all behandling er gjort og ingenting annet kan gjøre er å vente på døden. Anonymkode: 01efb...d8b For deg selv eller noen du er glad i? Jeg tenker at man ikke må sørge på forskudd, det blir nok sorg. Nå må dere gjøre det beste ut av tiden som er igjen, nøste de trådene som trenger nøsting, si de tingene som trengs å si, men ellers bare være mest mulig sammen. Anonymkode: 3a954...7b6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #10 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): For deg selv eller noen du er glad i? Jeg tenker at man ikke må sørge på forskudd, det blir nok sorg. Nå må dere gjøre det beste ut av tiden som er igjen, nøste de trådene som trenger nøsting, si de tingene som trengs å si, men ellers bare være mest mulig sammen. Anonymkode: 3a954...7b6 Det er dessverre for en jeg er glad i. Det er en sorg nå pga nettopp fått vite det ikke er mer å gjøre og vet ikke hvor lenge. Er i vakuum og skjønner ikke hvordan det skal bli. Stor sorg. Er helt sikkert rett å ikke sørge på forskudd, men har gjort det nå. Tenker det blir mange sorger her. Anonymkode: 01efb...d8b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #11 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Prøver å ikke tenke og ignorer tankene mine og er for meg selv. Anonymkode: 01efb...d8b Dét er vel den aller, aller dårligste måten å gjøre det på... Å søke andres selskap og trøst er bra. Å gi seg selv få lov å minnes er bra. Faktisk kan det være ekstra bra å virkelig dyrke sorgen noen dager. For 100 år siden trodde man at det man ikke tenkte på, ble mindre eller ble borte fordi det ble ignorert, og at sorgen ville forsvinne når man "glemte" den avdøde. Men det viser seg jo at det ikke funker sånn; man fant ut at det å opprettholde en indre relasjon med den avdøde var det beste. Anonymkode: 8a2dc...dda
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #12 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er dessverre for en jeg er glad i. Det er en sorg nå pga nettopp fått vite det ikke er mer å gjøre og vet ikke hvor lenge. Er i vakuum og skjønner ikke hvordan det skal bli. Stor sorg. Er helt sikkert rett å ikke sørge på forskudd, men har gjort det nå. Tenker det blir mange sorger her. Anonymkode: 01efb...d8b Den sorgen på forskudd kalles "ventesorg". Jeg har vært der også, og vil råde deg til å heller tilbringe tid med den du snart skal miste. Ikke problematisere det så innmari mye nå, bare bruke all den tid du kan sammen med vedkommende. Anonymkode: 8a2dc...dda
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 Ventesorgen, ja. Den er fæl. Nesten verre enn sorgen etterpå. Sier som ...dda, bruk MASSE tid med vedkommende! Gjør ting om det er mulig. Spill kort. Snakk sammen. Si alt du har lyst til å si ❤️ Anonymkode: 62c64...f86
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 On 3/24/2022 at 7:03 PM, Anonym bruker said: Prøver å ikke tenke og ignorer tankene mine og er for meg selv. Anonymkode: 01efb...d8b eneste som hjelper er og ta tiden til hjelp Anonymkode: a9120...025
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): eneste som hjelper er og ta tiden til hjelp Anonymkode: a9120...025 Du har vel rett. Er en trist tid, men prøver å være der. Så blir det ny sorg ved død. Anonymkode: 01efb...d8b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Jeg tenker at det er en god ting å prøve å gjøre denne tiden så god og normal som mulig. Innenfor de rammene dere har, selvfølgelig. Jeg vet ihvertfall at det er slik jeg vil ha det, når det faktisk ikke er mer å gjøre for meg. Anonymkode: 3ec47...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå