Gå til innhold

Angrer på at jeg satte så mye penger i aksjefond.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har stupt og det vil ta evighet før det kryper opp igjen med krig i Europa og rentehevinger fremover.

Jeg har kjøpt fond over tid til en langt høyrer kurs enn den dom gjelder nå. Masse fortjeneste er borte vekk.

Skulle ønske jeg i stede puttet alt inn på resten av lånet. Med kommende rente er gevinsten spart pr måned høyere der enn i de oppskrytte indeksfondene bankene har tjent rått på folk har investert i.

Dagens utblåsning.

Anonymkode: f4993...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det har stupt og det vil ta evighet før det kryper opp igjen med krig i Europa og rentehevinger fremover.

Jeg har kjøpt fond over tid til en langt høyrer kurs enn den dom gjelder nå. Masse fortjeneste er borte vekk.

Skulle ønske jeg i stede puttet alt inn på resten av lånet. Med kommende rente er gevinsten spart pr måned høyere der enn i de oppskrytte indeksfondene bankene har tjent rått på folk har investert i.

Dagens utblåsning.

hvordan trodde du aksjefond egentlig fungerte?

Anonymkode: d7d3f...f39

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

hvordan trodde du aksjefond egentlig fungerte?

Mente indeksfond.

Skrevet

Det er dagen ved å bli grådig. Du valgte en høyere risiko for muligheten til å tjene mer. 

Anonymkode: 9f9f0...2b5

Skrevet

Men det er jo sånn fond fungerer. Risikoen ved fond passer ikke hvis du ikke har penger til overs og langsiktig horisont. 

Anonymkode: 34503...343

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Mente indeksfond.

Du vet at det er samme greia? Eneste forskjellen er at indeksfond er et passivt fond, altså at du kjøper aksjer innenfor en bestemt indeks?

Skrevet

All statistikk viser at de fleste er tilbake til utgangspunkt etter 6 mnd ved uroligheter som gir nedgang. Sitt stille i båten, så går det seg til snart skal du se. 

Anonymkode: 9a6e6...7c3

Skrevet

Vær tålmodig. Tenk langsiktig. Ikke ta ut pengene med mindre du MÅ ha de. Det går opp igjen skal du se 👍

Anonymkode: d04f3...8fc

Skrevet

Det kommer til å gå opp igjen. Vi opplevde en veldig nedsving da korona kom, men bare 4-5 mnd senere steg det igjen og innen året var omme var vi 7 % i pluss. Regner med det samme skjer nå. Sparing i fond er alltid langsiktig, men likevel er det en god regel å ikke spare penger man ikke kan avse/tape.

Anonymkode: 3ca92...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...