Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Det har stupt og det vil ta evighet før det kryper opp igjen med krig i Europa og rentehevinger fremover. Jeg har kjøpt fond over tid til en langt høyrer kurs enn den dom gjelder nå. Masse fortjeneste er borte vekk. Skulle ønske jeg i stede puttet alt inn på resten av lånet. Med kommende rente er gevinsten spart pr måned høyere der enn i de oppskrytte indeksfondene bankene har tjent rått på folk har investert i. Dagens utblåsning. Anonymkode: f4993...fd4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har stupt og det vil ta evighet før det kryper opp igjen med krig i Europa og rentehevinger fremover. Jeg har kjøpt fond over tid til en langt høyrer kurs enn den dom gjelder nå. Masse fortjeneste er borte vekk. Skulle ønske jeg i stede puttet alt inn på resten av lånet. Med kommende rente er gevinsten spart pr måned høyere der enn i de oppskrytte indeksfondene bankene har tjent rått på folk har investert i. Dagens utblåsning. Anonymkode: f4993...fd4 hvordan trodde du aksjefond egentlig fungerte? Anonymkode: d7d3f...f39
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): hvordan trodde du aksjefond egentlig fungerte? Anonymkode: d7d3f...f39 Mente indeksfond. Anonymkode: f4993...fd4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Det er dagen ved å bli grådig. Du valgte en høyere risiko for muligheten til å tjene mer. Anonymkode: 9f9f0...2b5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 Men det er jo sånn fond fungerer. Risikoen ved fond passer ikke hvis du ikke har penger til overs og langsiktig horisont. Anonymkode: 34503...343
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Mente indeksfond. Anonymkode: f4993...fd4 Du vet at det er samme greia? Eneste forskjellen er at indeksfond er et passivt fond, altså at du kjøper aksjer innenfor en bestemt indeks? Anonymkode: d7d3f...f39
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 All statistikk viser at de fleste er tilbake til utgangspunkt etter 6 mnd ved uroligheter som gir nedgang. Sitt stille i båten, så går det seg til snart skal du se. Anonymkode: 9a6e6...7c3
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 Vær tålmodig. Tenk langsiktig. Ikke ta ut pengene med mindre du MÅ ha de. Det går opp igjen skal du se 👍 Anonymkode: d04f3...8fc
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 Det kommer til å gå opp igjen. Vi opplevde en veldig nedsving da korona kom, men bare 4-5 mnd senere steg det igjen og innen året var omme var vi 7 % i pluss. Regner med det samme skjer nå. Sparing i fond er alltid langsiktig, men likevel er det en god regel å ikke spare penger man ikke kan avse/tape. Anonymkode: 3ca92...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå