Anonym bruker Skrevet 25. mars 2022 #26 Skrevet 25. mars 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Han er ikke eldst, men han har fått småsøsken. Slo det deg aldri at det kunne endre balansen? Anonymkode: 3bdf8...f94 Herregud for en idiot du er! Beklager HI, har ikke så mye å komme med, bortsett fra «snakk med BUP», men ville bare si at f94 er ute og kjører! Var du, f94, et voldelig barn selv, og tar nå ut frustasjonen på fortvilte foreldre som søker råd og hjelp? Fikk du ikke nok kjærlighet fra foreldrene dine? Anonymkode: 853fd...c17
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2022 #27 Skrevet 25. mars 2022 Gi blaffen i det trollet som svarer lenger opp i tråden. Vedkommende burde ta seg en beroligende pille og gå og legge seg. Anonymkode: 75ac6...2a0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #28 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg kødda. Man sier nemlig ikke om barn at de er "voldelige" eller "kriminelle". De er ikke helt ferdig utvikla ennå, og derfor bruker man ikke sånne merkelapper. Men du har jo etter eget utsagn "prøvd alt", så da vil jeg bare si lykke til i fosterhjem for sønnen din. Det trenger han. Anonymkode: 3bdf8...f94 Hvor gikk det galt med deg? Anonymkode: f6d97...380
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #29 Skrevet 26. mars 2022 Det kan godt hende at evt. diagnose kommer fram etterhvert. Slikt tar ofte tid. Har du noen som kan avlaste dere? Ungene bør nok skilles en periode, der gutten har en voksen med seg hele veien. I hvilke settinger fungerer han best? Hva sier de i barnehagen? Når startet dette? Sikkerhet for søsken må komme først. Anonymkode: 33b57...839
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #30 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det kan godt hende at evt. diagnose kommer fram etterhvert. Slikt tar ofte tid. Har du noen som kan avlaste dere? Ungene bør nok skilles en periode, der gutten har en voksen med seg hele veien. I hvilke settinger fungerer han best? Hva sier de i barnehagen? Når startet dette? Sikkerhet for søsken må komme først. Anonymkode: 33b57...839 Ja, jeg tenker at det må være en diagnose. Det begynner "endelig" å bli synlig i barnehagen også. Han har alltid vært sånn 😔 jeg er så sliten 😔 han fungerer best når han er alene med oss foreldre. Så det er ikke ofte at det skjer. Jeg er veldig fortvilet 😔 Anonymkode: f4907...7c9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #31 Skrevet 26. mars 2022 Han får seg nok en smell av et større barn snart, da lærer han. Enkelte barn lærer kun på den måten. En gutt i klassen til barnet mitt var voldelig og skapte mye frykt. Så fikk han seg en midt i fleisen av et større barn på sfo. Han endret seg over natten. Anonymkode: e0ae9...b24
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #32 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Han får seg nok en smell av et større barn snart, da lærer han. Enkelte barn lærer kun på den måten. En gutt i klassen til barnet mitt var voldelig og skapte mye frykt. Så fikk han seg en midt i fleisen av et større barn på sfo. Han endret seg over natten. Anonymkode: e0ae9...b24 Gutten min er snill og god. Han er ikke voldelig pga sinne. Så at han blir slått tilbake kommer ikke "til å stoppe han" 😢 Anonymkode: f4907...7c9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #33 Skrevet 26. mars 2022 Er han voldelig mot andre eller er det bare ett eller flere søsken? Er det bare ett søsken eller flere søsken må dere se på hvordan det er hjemme. Min mor klaget på at mitt yngste barn ofte var voldelig mot mitt eldste barn. Jeg viste dette og det var noe vi jobbet med, men det var mange men. Det var aldri kraft i sparkene eller slagene, så jeg viste at når hun sparket søster så var begeret hennes fult og dette var måten hun klarte å si nok var nok ovenfor søster på. Jeg brukte lang tid på å finne ut hvorfor storesøster fikk lillesøster til å gjøre dette for jeg så og hørte aldri noe, det kom liksom som lyn fra klar himmel. Men så la jeg merke til ansiktet hennes og alle uttrykkene hun laget til lillesøster. Når jeg først begynte å legge merrke til disse kjente jeg selv at de trykket på knapper jeg ikke viste jeg hadde selv. Så jeg lot det gå en lang stund slik at jeg fikk sett hvilke uttrykk som fikk lillesøster til å klikke, hva de gjorde når storesøster laget slike uttrykk, hva hadde de gjort før dette osv. Når jeg følte meg sikker på når jeg skulle bryte inn og trodde jeg hadde sett de fleste uttrykk tok jeg en lang prat med storesøster. Jeg tok også en prat med lillesøster. Derifra gikk veien ganske raskt, når storesøster ble stoppet før un fikk begeret til lillesøster å renne over vsr det ikke så gøy lengre. Da fikk jo ikke lillesøster kjeft lengre, det var det som var gøy virket det som. Nå er de 19 og 17år, de har en skikkelig herlig periode igjen. BLIKKING er vist en greie om dagen, utrolig hvor mange ulike ord de har for ulike blikk og hva det betyr. Så nå bryter krigen ut i tid og utide igjen, men de vet st om de sier noe til meg så får ingen symptati eller støtte for jeg sier de begge to er like ille. Heldigvis er de gode venner utenom, når krangelen er ferdig så er de ferdige og ingen sure miner. Men ett msreritt å være i hus med de når det skjer. Jeg forklarte min mor dette og hun så etterhvert hva jeg mente. Så hennes syn på at det var synd på storesøster og lillesøster var ganske slem endret seg. Anonymkode: 0dadc...49c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #34 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg tenker at det må være en diagnose. Det begynner "endelig" å bli synlig i barnehagen også. Han har alltid vært sånn 😔 jeg er så sliten 😔 han fungerer best når han er alene med oss foreldre. Så det er ikke ofte at det skjer. Jeg er veldig fortvilet 😔 Anonymkode: f4907...7c9 Kan du be om hjelp fra familie eller venner? Kanskje noen kan passe de andre barna litt eller trå til i huset for deg? Det er viktig at du ikke sliter deg helt ut. En trenger overskudd for å ha god tålmodighet med krevende barn 🙂 Anonymkode: 33b57...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå