Gå til innhold

Er det ikke rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

at i siste halvår 2021 var det dobbelt så mange «koronadødsfall» som siste halvdel av 2020? 
Jaggu flaks vi er trippelvaksinert hele gjengen! Gudene veit hvor ille det hadde vært uten vaksinen. Heldigvis kommer dose fire snart. Bare så unødvendig jeg har hatt korona da. 

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke det minste rart. Tenk deg litt om. Hint: masse tiltak og veldig lite smitte vs. få tiltak og masse smitte. 

Anonymkode: c0442...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, det er ikke det minste rart. Tenk deg litt om. Hint: masse tiltak og veldig lite smitte vs. få tiltak og masse smitte. 

Anonymkode: c0442...dac

Har du glemt at vi hadde tiltak både høsten 2020 og høsten 2021? 

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du glemt at vi hadde tiltak både høsten 2020 og høsten 2021? 

Anonymkode: 2ee99...8c3

Har du glemt at omikron er mange, mange ganger så smittsom som tidligere varianter?

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har du glemt at omikron er mange, mange ganger så smittsom som tidligere varianter?

Anonymkode: 3c6c9...29c

For det første, omikron kom i desember 2021. For det andre, omikron er så mild at den anses som en forkjølelse. 
Du kommer ikke unna det faktum at langt flere døde høsten 2021 enn høsten 2020, det MED vaksinen. Det er bare å innse at vaksinen ikke har fungert.

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

For det første, omikron kom i desember 2021. For det andre, omikron er så mild at den anses som en forkjølelse. 
Du kommer ikke unna det faktum at langt flere døde høsten 2021 enn høsten 2020, det MED vaksinen. Det er bare å innse at vaksinen ikke har fungert.

Anonymkode: 2ee99...8c3

I Hong Kong har de nå et stort utbrudd av korona. Så vidt jeg vet er det hovedsaklig omikron. De har få vaksinerte og veldig mange døde. 

Min kusine som har jobbet med koronapasienter hele pandemien sier også at de som blir alvorlig syke av korona i Norge er de uvaksinerte

Hvordan får du det til å gå opp med at vaksinen ikke virker?

At det døde fler høsten 2021 enn 2020 er ganske naturlig når du ser på smittetallene, bådevfor korona  influensa og andre sykdomer.

Anonymkode: ca71f...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

For det første, omikron kom i desember 2021. For det andre, omikron er så mild at den anses som en forkjølelse. 
Du kommer ikke unna det faktum at langt flere døde høsten 2021 enn høsten 2020, det MED vaksinen. Det er bare å innse at vaksinen ikke har fungert.

Anonymkode: 2ee99...8c3

Ja, unnskyld, det var delta i høst - delta var også mye mer smittsom enn tidligere varianter. Og vaksinen virket. Her fra tilfeldig valgt uke (50) i høst. For eksempel var dobbelt så mange innlagt på intensivavdeling uvaksinerte samtidig som 90% av den voksne befolkningen var vaksinert.

image.png.7ff6b2570139b44abd186320e8f81cc2.png

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 24.3.2022 den 12.29):

Ja, unnskyld, det var delta i høst - delta var også mye mer smittsom enn tidligere varianter. Og vaksinen virket. Her fra tilfeldig valgt uke (50) i høst. For eksempel var dobbelt så mange innlagt på intensivavdeling uvaksinerte samtidig som 90% av den voksne befolkningen var vaksinert.

image.png.7ff6b2570139b44abd186320e8f81cc2.png

Anonymkode: 3c6c9...29c

Som nevnt tidligere denne uken så trikses og fikses det med tall for eget befinnende. Nå endres rapporteringen igjen.

Rykende ferske tall fra FHI sin ukerapport 11.

Fra uke 10 overvåkes covid-19 assosierte dødsfall kun basert på data fra Dødsårsaksregisteret og inkluderer dermed dødsfall uten laboratoriebekreftet prøve i MSIS. Det er totalt 2 339 dødsfall fram til 20. mars 2022. Det er foreløpig registrert 152 dødsfall i uke 11 etter 171 i uke 10, men tallene forventes oppjustert, spesielt den siste uken. 
I uke 11 var medianalder 86 år (nedre-øvre kvartil: 77-91 år), og 66 % døde på annen helseinstitusjon enn sykehus, primært pleie/sykehjem.
79 % av de døde i uke 11 var vaksinert. Dvs den samme trenden vi har sett hele veien. Fra August 2021 og frem til i dag så har de vaksinerte utgjort 83 % av de døde.

Totalt galskap at de kan konkludere med covid-19 assosierte dødsfall uten laboratoriebekreftet prøve i MSIS. Alt har fått et mer og mer useriøst preg over seg...På ukene 7,8,9,10 og 11 samlet har det foreløpig blitt innrapportert 581 døde. Det er omtrent samme antall som dør på 5 uker i en influensasesong. Kjært barn har mange navn...

For hvert dødsfall i Dødsårsaksregisteret skal det velges ut én underliggende dødsårsak. Folkehelseinstituttet
følger regler fastsatt av WHO for utvelgelsen av denne underliggende dødsårsaken. Forenklet kan man si at den
underliggende dødsårsaken anses som den viktigste faktoren som ledet til døden.

Jeg ble smittet for ca 1 uke siden. Har vært litt småsyk med litt feber,en dag med vond hals, litt smerter i ledd og muskler. Men har gjort akkurat det samme som jeg normalt gjør. Første gangen jeg ble smittet var i April 2020. Da var jeg småsyk i 6 dager. Kan virke som at jeg har hatt antistoffer i 23 måneder etter første runden. Jeg kommer aldri til å vaksinere mot covid-19 frivillig. Vi snakker rett og slett om en forkjølelse. Dem har jeg hatt mange av her i livet...Vi var 4 stykker som kjenner hverandre som ble smittet på en Kunsthandler butikk. De 3 andre var vaksinert med 3 doser. Helt identiske sykdomsforløp. De var minst like småsyke som meg... De var faktisk litt sykere. Et nytt eksempel på at et naturlig immunforsvar er best. 

Det er så langt rapportert om 373 nye pasienter innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak i uke 11, foreløpig 29 % nedgang etter 524 i uke 10. Antall nye pasienter innlagt i sykehus sist uke kan bli oppjustert. Kun 17 % av de innlagte var uvaksinert.
I uke 11 var antall nye pasienter innlagt høyest i aldersgruppene >=85 og 75-84 år, men trenden var nedadgående. Insidensen var relativt stabilt eller nedgående i resterende aldersgrupper.

Det var en nedgang i antall nye pasienter innlagt i intensivavdeling i uke 11, foreløpig 24 i uke 11, etter 37 i uke 10.

Høy alder både på de døde og sykehusinnlagte i uke 11.

Vaksinerte utgjør et betydelig flertall blant de døde og innlagte. 

100 % av alle som dør med smitte har en eller flere svært alvorlige underliggende tilstander som de dør av. 

Det finnes ikke en tenkbar mulighet for at friske mennesker under 82 år kan dø med eller av covid-19. Tallene viser det. 

Så det er bare å ta livet med ro...Grip dagene å tenk positivt☀️. Vær god mot deg selv og de rundt deg❤️

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.3.2022 den 21.28):

Som nevnt tidligere denne uken så trikses og fikses det med tall for eget befinnende. Nå endres rapporteringen igjen.

Ja, så du får bestemme deg, da, og ikke bruke de tallene du tenker passer (2022) og diskreditere dem du ikke liker (2021). Det er faktisk samme aktør, samme system som står for begge.

Uansett hvordan du velger å forstå rapporteringen, var det - med delta og alle tidligere varianter - utvilsomt slik at vaksinasjon beskyttet mot sykehusinnleggelser og død. Tallene jeg limte inn over, altså med mer enn dobbelt så mange uvaksinerte på intensivavdeling, kan ikke forstås på andre måter, uansett om du forstår covid som hovedårsak eller ikke.

Med omikron er det heldigvis en litt annerledes situasjon, men det er ingen grunn til å mistro vaksinenes effekt frem for de to foregående årene av den grunn. 

Og jo, det er absolutt "tenkbar grunn" for at friske mennesker under 82 kunne dø av covid frem til for et par måneder siden. Og det er absolutt "tenkbar grunn" til at friske mennesker under 82 også kan få senfølger eller alvorlig sykdom, selv om man ikke dør av det. Og til sist er det faktisk ganske mange i befolkningen som har tilleggslidelser, slik som fedme eller astma, som ihvertfall frem til i år utgjorde en betydelig risiko for alvorlig sykdomsforløp. Du får gjerne tenke at de friske av oss uansett overlever, men vi er mange som også ønsker å sikre helsen til dem som det ikke holder å "tenke positivt" for. Jeg synes ikke det virker som om din tankegang innebærer å være god mot dem rundt deg, men kun et selektert, friskt utvalg av dem.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva legger du i å sikre helsen til andre?

Anonymkode: 7802e...025

Gjett! Tror du skjønner det om du tenker deg om.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 28.3.2022 den 22.45):

Gjett! Tror du skjønner det om du tenker deg om.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Skjønner heller ikke hva du mener? Mener du at folk skal vaksineres for å sikre andre? 

Anonymkode: 7802e...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skjønner heller ikke hva du mener? 

Anonymkode: 7802e...025

Nei, det kan være vanskelig å forstå om man ikke vil.

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Mener du at folk skal vaksineres for å sikre andre? 

Det har jeg ikke skrevet noe sted, har jeg det?

Ettersom 8c3 mener vaksinene overhodet ikke har hatt noen effekt, tenker jeg det er verdt å påpeke hvilken effekt de faktisk har demonstrert. Denne effekten er spesielt tydelig og viktig for dem med underliggende tilstander, slik som astma, diabetes, hjerte-kar-sykdom og lignende, og for dem var vaksinasjon avgjørende med alvorligere covid-varianter, antagelig i noe mindre grad nå. Derfor kunne, og kan fortsatt, deres helse sikres gjennom vaksinasjon heller enn å "tenke positivt".

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, det kan være vanskelig å forstå om man ikke vil.

Det har jeg ikke skrevet noe sted, har jeg det?

Ettersom 8c3 mener vaksinene overhodet ikke har hatt noen effekt, tenker jeg det er verdt å påpeke hvilken effekt de faktisk har demonstrert. Denne effekten er spesielt tydelig og viktig for dem med underliggende tilstander, slik som astma, diabetes, hjerte-kar-sykdom og lignende, og for dem var vaksinasjon avgjørende med alvorligere covid-varianter, antagelig i noe mindre grad nå. Derfor kunne, og kan fortsatt, deres helse sikres gjennom vaksinasjon heller enn å "tenke positivt".

Anonymkode: 3c6c9...29c

Min mor sikret sin helse tok 3 dose og fikk hjerteproblemer. 

Fikk også infeksjon i huden. Ingen får overtalt henne til flere doser.

Anonymkode: 7802e...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Min mor sikret sin helse tok 3 dose og fikk hjerteproblemer. 

Fikk også infeksjon i huden. Ingen får overtalt henne til flere doser.

Anonymkode: 7802e...025

Og jeg kjenner ingen som har fått alvorlige bivirkninger av noen av vaksinene, men kjenner derimot tre mennesker under 35, uten underliggende tilstander, som ble lagt inn på sykehus med covid-infeksjon. To med den første varianten, og én med delta, ingen av dem var vaksinerte (han med delta kunne vært vaksinert, men anså seg som frisk og tenkte det ville gå greit). Dessuten kjenner jeg en 43-åring, også tidligere frisk, som var syk i ett år etter gjennomgått covid-infeksjon i mars 2020.

Dette er sanne historier, men rein svogerforskning og helt uten overførbarhet, akkurat som ditt eksempel. Det illustrerer bare at enkelthistorier er nokså verdiløst. Det er statistikken som betyr noe, og den viser at vaksinene har fungert.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og jeg kjenner ingen som har fått alvorlige bivirkninger av noen av vaksinene, men kjenner derimot tre mennesker under 35, uten underliggende tilstander, som ble lagt inn på sykehus med covid-infeksjon. To med den første varianten, og én med delta, ingen av dem var vaksinerte (han med delta kunne vært vaksinert, men anså seg som frisk og tenkte det ville gå greit). Dessuten kjenner jeg en 43-åring, også tidligere frisk, som var syk i ett år etter gjennomgått covid-infeksjon i mars 2020.

Dette er sanne historier, men rein svogerforskning og helt uten overførbarhet, akkurat som ditt eksempel. Det illustrerer bare at enkelthistorier er nokså verdiløst. Det er statistikken som betyr noe, og den viser at vaksinene har fungert.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Wow. Så og si ingen under 35 år uten underliggende tilstander har vært innlagt på sykehus pga korona, og du kjenner tre! Det får’n si. 🤥

Statistikken kan du forresten ikke stole på, den kan vris slik man vil ha den. 
Visste du at i Ontario i Canada innrømmer de nå å ha blåst opp antall koronadødsfall med 30%? Tallene justeres nå ned i stillhet…

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du får mene hva du vil, men les rapportene til FHI. Det er da virkelig snakk om rundt 2500 under 44 som har vært innlagt gjennom hele pandemien, og da med covid som hovedårsak. Hvor du har det fra at alle disse har underliggende tilstander får du nesten dokumentere.

Så kanadiske myndigheter justerer ned i stillhet, men du har fått nyss i det allikevel? Spektakulært! Har du en lenke til denne litt mystiske nyheten?

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Haha, du får mene hva du vil, men les rapportene til FHI. Det er da virkelig snakk om rundt 2500 under 44 som har vært innlagt gjennom hele pandemien, og da med covid som hovedårsak. Hvor du har det fra at alle disse har underliggende tilstander får du nesten dokumentere.

Så kanadiske myndigheter justerer ned i stillhet, men du har fått nyss i det allikevel? Spektakulært! Har du en lenke til denne litt mystiske nyheten?

Anonymkode: 3c6c9...29c

2500 på to år MED korona av mer enn 5 millioner mennesker. Halvparten av disse var innlagt av andre årsaker. 

Her er link til Ontario: 

https://www.lifesitenews.com/news/breaking-ontario-dropping-mask-mandate-admits-covid-deaths-inflated-by-as-much-as-30/

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

2500 på to år MED korona av mer enn 5 millioner mennesker. Halvparten av disse var innlagt av andre årsaker. 

Her er link til Ontario: 

https://www.lifesitenews.com/news/breaking-ontario-dropping-mask-mandate-admits-covid-deaths-inflated-by-as-much-as-30/

Anonymkode: 2ee99...8c3

Nei, de 2500 er dem som var lagt inn med covid som hovedårsak.

Aha, så de tallene fra Ontario (ikke hele Canada) var "blåst opp" og "nedjusteres i stillhet" - men det publiseres info om den nye tellemåten direkte fra myndighetene? Ikke så hemmelig som du først fikk det til å høres ut da altså? Og du forstår kanskje også at covid fortsatt er medvirkende årsak for disse dødsfallene, eller?

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, de 2500 er dem som var lagt inn med covid som hovedårsak.

Aha, så de tallene fra Ontario (ikke hele Canada) var "blåst opp" og "nedjusteres i stillhet" - men det publiseres info om den nye tellemåten direkte fra myndighetene? Ikke så hemmelig som du først fikk det til å høres ut da altså? Og du forstår kanskje også at covid fortsatt er medvirkende årsak for disse dødsfallene, eller?

Anonymkode: 3c6c9...29c

Hvor er vg? Nrk? Du hadde ikke visst om det hvis jeg ikke hadde sagt det, sant?

Covid var ikke hovedårsak til alle disse dødsfallene, nei. Dette var mennesker med kreft, als og andre dødelige sykdommer hvor covid med tilskrevet dødsårsaken. Feilaktig, selvsagt, de hadde dessverre ikke lang tid igjen uansett. 

Anonymkode: 2ee99...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er opprørt for at NRK ikke dekker nyheten om at Ontario kategoriserer covid-dødsfall på tre måter og ikke én? Ååååkei.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Covid var ikke hovedårsak til alle disse dødsfallene

Nei, medvirkende skrev jeg. Du vet absolutt ingenting om hvor lenge disse menneskene hadde igjen å leve.

Anonymkode: 3c6c9...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...