Gå til innhold

beredskapslager og "Litt kontanter?


Anbefalte innlegg

Hva betyr litt kontanter som man skal ha for beredskap?

500,-?

1000,-?

3000,-?

nok til å kjøpe flybilletter ut av landet på svartebørs? da må man vel ha fort  30.000 for en familie? og de mener vel ikke det?

Jeg har alt annet på lageret og i fryser mitt, noe jeg har hatt lenge. og det kan  vi sikkert leve av i et par uker, men det var disse penga da?

 

 

Anonymkode: 324dd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ser du for deg å bruke det på? jeg har hatt 2000,- liggende , men i sirkualsjon, altså brukt når man plutselig trnget cash. nå var det tomt og jeg ble stående å fundere i minibanken...

Anonymkode: 324dd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kr 2000,- i beredskap når alle etterspør samme produkt? Feks bensin. Hvor langt kommer du og i hvilken retning? Russland? Skjerp dere! Har du kr. 2000,- i kontanter? Du føler at det er mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (7 minutter siden):

kr 2000,- i beredskap når alle etterspør samme produkt? Feks bensin. Hvor langt kommer du og i hvilken retning? Russland? Skjerp dere! Har du kr. 2000,- i kontanter? Du føler at det er mye?

Hvorfor sånn tone?

Anonymkode: 62d32...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor sånn tone?

Anonymkode: 62d32...7c6

Tonen er slik fordi jeg mener at kr 2000,- er altfor lite. Er du uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Remington skrev (13 minutter siden):

Tonen er slik fordi jeg mener at kr 2000,- er altfor lite. Er du uenig?

Man kan være uenig uten å være passiv-aggressiv og be folk skjerpe seg.

Anonymkode: 62d32...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hva ser du for deg å bruke det på? jeg har hatt 2000,- liggende , men i sirkualsjon, altså brukt når man plutselig trnget cash. nå var det tomt og jeg ble stående å fundere i minibanken...

Anonymkode: 324dd...308

2000 høres litt lite ut synes jeg, men kommer litt an på hvor mange dere er og tenker jeg. Jeg har ingenting i kontanter, bør kanskje vurdere det.

Anonymkode: 62d32...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (39 minutter siden):

kr 2000,- i beredskap når alle etterspør samme produkt? Feks bensin. Hvor langt kommer du og i hvilken retning? Russland? Skjerp dere! Har du kr. 2000,- i kontanter? Du føler at det er mye?

Kunne du vært litt surere? 

Anonymkode: 3efd1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså... tidligere har jeg tenkt at det er nok... nå begynner jeg jo å lure litt da... nå har vi elbil så bensin trenger vi jo ikke... vi kommer faktisk ikke særlig langt med bilen om strømmen forsvinner overalt...

 

Men sånn  satt litt på kanten.... hvos vi angripes så er det jo egentlig bare en retning å reise med mindre du har tilgang på båt... Vi har ikke ørten naboland å dra til liksom...

og jeg gidder ikke bli støtt av spørsmålet engang, for jeg kan jo være enig, men det står jo ikke noe om hvor de tror der lurt å ha hjemme....

og jeg tror ikke alle har råd til å ha 10.000 liggende.... jeg kan ha 50.000  jeg altså men jeg lurte bare på om noen hadde hørt noe om det...

 

Og som mine krigsflykningvenner sier om denne typen forberedelse...  dere tror dere blir hjemme og spise rmaten? og dere tror dere har tid til å pakke? det kommer ikke når dere har tid og det passer...

Anonymkode: 324dd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat må tenker vi krig. Jeg tror ikke det er det scenariet kontanter er tenkt for. Hvis vi derimot skulle få et strømbrudd på 2 uker hadde kontanter vært greitslik at handel hadde vært mulig uten nett, ol.

Anonymkode: 6a10f...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (2 timer siden):

Tonen er slik fordi jeg mener at kr 2000,- er altfor lite.

Nå har du i en annen tråd (der spørsmålet var om du ville åpne ditt eget hjem for flykninger) svart at du har varslet kommunen om at du har tre leiligheter stående som du vil leie ut.

Når du har tre leiligheter utenom egen bolig, da burde du også forstå at du har inntekter og verdier som de fleste andre ikke har. Du burde også vite at over 100 000 barn i Norge lever i familier med så lav inntekt i familien at det er fattigdom.

Tror du virkelig at disse, eller alle som er på aap eller har uføretrygd eller er lavtlønnet har mange tusen kroner tilovers?

I så fall er du sørgelig kunnskapsløs! Og så å bli aggressiv mot andre fordi de ev. ikke har så store beløp liggende, det blir rett dumskap.

Antar at du vil tjene ganske grovt på utleie til flyktninger, så du kan jo tilby deg å sponse noen fattige familier - det er mange som ikke har hatt råd til å skaffe seg nødkjøkken, nødovn eller jodtabletter...

Anonymkode: 1ab7f...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...