Gå til innhold

Kan man få covid 4 uker etter siste forløp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet naturligvis at man kan bli smittet igjen men sjansene for å bli smittet så fort igjen må da være ganske minimale? Jeg hadde covid for 4 uker siden(feberfritt forløp men med plager i hals og lunger)

Nå har jeg en sykdomsfølelse på ny med feber. 38,1 målte den, så ikke veldig høyt men ganske ubehagelig for meg som pleier å ligge på 36 i normaltemp. Den gikk raskt og greit ned med Paracet da. Utover det har jeg ubehag ved svelging og hes stemme men ikke noe mer utover det. Det vil vel være vanskelig for meg å påvise noe her siden test er bortkastet? Den kan vel være positiv i 3 måneder etter smitte? 

Anonymkode: 56576...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan du. En hurtigtest blir for negativ igjen, så om du tester positivt på en hurtigtest nå, så er du nok smittet på nytt.

Anonymkode: 84a0a...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk rett under fire uker mellom de to gangene jeg var syk. Lettere sykdom på runde to, heldigvis. 

Anonymkode: 24d6e...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Legg dette i rett forum. 

Anonymkode: cc631...37a

Forglemmelse, moderator må gjerne flytte tråden.

 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det kan du. En hurtigtest blir for negativ igjen, så om du tester positivt på en hurtigtest nå, så er du nok smittet på nytt.

Anonymkode: 84a0a...e86

Takk, det visste jeg ikke. Da tar jeg en test i første omgang.

 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det gikk rett under fire uker mellom de to gangene jeg var syk. Lettere sykdom på runde to, heldigvis. 

Anonymkode: 24d6e...08e

Takk for svar :) 

Anonymkode: 56576...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en del vanlig forkjølelse også nå så ikke sikkert det er korona. Det kan likevel være det da du sist kan ha hatt Delta eller den andre varianten av Omikron (er to hovedtyper). 

Som anonym over her sier skal det gå greit å teste med hurtigtest. De fleste tester negativt etter dag 5 på hurtigtest. De fleste tester også negativt relativt fort med PCR, men for noen kan det henge litt igjen. 

Anonymkode: 0059c...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Vi hadde det i februar og fikk ny positiv test i går. Passe lei altså. 

Anonymkode: 66a08...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører stadig om at det går an å smittes på ny i løpet av noen uker. Hvorfor skrives det ikke mer om dette? Og hvorfor gjelder da smittevernsregler fortsatt. Somfeks koronapass som varer over 3 måneder…dersom vi ikke har immunitet mer en noen uker? Blir bare mer og mer forvirrende dette viruset. Og hjelper ikke at avisene og helsemyndighetene omtrent har sluttet å skrive om det. Det siste jeg leste var at sykdom ga god immunitet i minst 5-6 måneder. Mest sannsynlig lengre. Men da tok de altså feil ..nå igjen. Og som vanlig går det alt for lang tid før noen vil innrømme det tydelig.

Selv har jeg nå begynt med munnbind igjen. Ja, jeg er tiltakstrøtt jeg også som de fleste andre. Men kjenner jeg IKKE er klar for en runde til med Korona med det første heller. Så her må man rett og slett velge mellom to onder kan det se ut til.

Anonymkode: 4e69e...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...