Anonym bruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Jeg bestemte meg med en gang at å sulte eller gå på diett ikke ble aktuelt. Å spise seg mett var min beste avgjørelse, men det er viktig å kjenne etter også. Mange ganger er man mett før man tar hensyn til det. Det tar litt tid å merke at man er, så ikke å ta til seg mer med en gang er lurt. Jeg spiste mer til å begynne med, men nå er dagene slik : en Toro rett-i-koppen og 1-2 dl frokostblanding med melk eller gresk youghurt til frokost. Eller en omelett av to egg istedenfor suppe. Jeg er avhengig av varm mat til frokost. Frokostblanding med korn og litt nøtter metter veldig bra, så jeg spiser med 4 timers mellomrom. Til lunsj spiser jeg to knekkebrød med hvilket pålegg jeg vil. Bruker mye tomater og squash og salatblader, paprika og agurk på. Det er sunt, mettende og inneholder lite kalorier. Veldig viktig å få i seg grønnsaker! Til middag hverdag ulike salater istedenfor poteter og ris. Pasta er bannlyst. Masse salat med sitron, og et fiskestykke eller to om de er kokt, kyllingfile, skinke eller et par kokte egg. Det lønner seg å ha nøtter i, for det metter mer. Jeg bruker også dressing av cottage cheese blandet med ulike urter og sennep mm. Til kvelds spiser jeg det samme som til lunsj. Hver lørdag spiser jeg snacks som popcorn, baconcrisp og en liten sjokolade eller annet. Ellers det samme som hverdag, bortsett fra hjemmelaget "ordentlig" suppe til middag. Helst fiskesuppe med kokt fisk da jeg liker det best, eller grønnsaksuppe, eventuellt med litt kjøtt. På søndager stekt egg med bacon til frokost. Ett knekkebrød til. Resten av suppen fra dagen før (fryser ned seks dl i kartonger, så er litt igjen dagen etter) til lunsj. Knekkebrød ved siden av. Til middag hva jeg vil. Bruker mye kål, løk, hvitløk,poteter og kålrot og gulrøtter til søndagsmiddag. Kveldsmat er ofte middagsrester. Mellom måltidene kan jeg spise frukt. Eller bar og bær. Jeg drikker en kopp kaffe på morgenen, og resten av dagen vann med sitron eller sukkerfri saft. Det jeg ikke spiser er iskrem eller annet med fløte, sauser, brød og pasta. Alt annet kan jeg spise, med måte selvsagt. Jeg trener 15 min-30 min ca fem ganger om dagen. Da løper jeg i trappen, hopper tau eller bruker boksesekk. Å trene annet er alt for kjedelig for meg, så jeg måtte finne noe som er gøy. Fant også ut at å høre på disco fra 70-tallet er veldig fint å høre på når jeg trener. Det hender jeg trener flere ganger enn dette om dagen, men kun fordi det er gøy og fordi jeg har tid. Husk forresten å tøye ut! I helgene går jeg lengre turer i avslappet tempo. Prøver å ikke trene i helgene da jeg tenker at det er sunt å ikke bli for avhengig. Går heller en raskere tur på kveldene. Trening er avhengighetsskapende så jeg er obs på det. Nå har jeg gått ned tilsammen 6 kg siden januar, og uten å stresse med noe som helst. Alt er bare gøy. Anonymkode: 43cf5...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå