Gå til innhold

Hvordan forholde seg til dette??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min forteller om noen episoder med faren til ei venninne. (De går i 7.klasse)

Han har sagt ting som "du er så vakker du, du er den fineste jente jeg har sett, det er så flott å se deg smile, så fine klær du har osv ". han vil gjerne få klem av henne, han har kjøpt blomst til henne (potteplante) som han helt ut av det blå ga til henne. Datteren min er ikke så ofte der, så det med den planta skjønner jeg virkelig ikke.

Ei annen venninne har hatt en lignende episode. Han ba henne sette seg bak henne slik at han kunne se henne bedre)

Venninnen til datteren min (denne mannens datter) sliter sosialt. Datteren min forteller at denne jenta kan smile og le den ene dagen og være "helt off" den andre dagen.

Denne pappaen er en stillferdig mann rundt alle andre foreldre, men er på alt av foreldremøte, kjører til venner, på trening osv. Mor er syk og ikke like aktiv i foreldreguiden. 

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det... 

Anonymkode: 70b18...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh. Syns det kimer bra i klokker her. Hva i all verden har han med å kommentere utseendet og klærne til unge jenter/'barn?? Å ville ha klem? Dette høres overhodet ikke greit ut! Snakker datteren hans om problemer og er åpen om ting som de andre jentene? 

Anonymkode: 21ae5...02d

Skrevet

Ville snakket med helsesykepleier på skolen om hva jenta di har fortalt om hva hun og en annen jente har opplevd hos venninen, også det med at venninnen kan veksle så voldsomt i tilstedeværelse mentalt.

Tror jeg ville invitert den venninnen hjem til dere en periode fremover, for å få hennes tillit og se om du greier å fange opp noe spesielt.

 

Anonymkode: f6cbe...f09

Skrevet

Jentene har snakket med helsesøster i dag (ikke den gjeldene jenta selvsagt) 

Datteren min fortalte med dette for ett par dager siden. 

Denne jenta det er snakk om har som sagt alltid slitt litt med det sosiale. Hun "tilhører" liksom ingen, men er med de som gidder å bruke tid på henne. Hun har flere ganger vært i situasjoner der skolen har krevd møter med foresatte (da far som kommer)

Jeg har alltid syntes han har virket som en hyggelig mann, dog litt tilbaketrukket, og har tenkt at jentas utfordringer skyldes mors sykdom. Jeg har selv snakket med læreren deres om dette, da det har vært noen ganske ufine situasjoner mellom min datter og denne jenta. Jenta viser tydelig tegn på sjalusi mot min datter, noe som er forståelig nok når far kommenterer min datters utseende foran sin egen datter. Min datter sa tidligere i dag " en gang jeg var hos xxx, satt vi i sofaen. Så kommer faren og sier til meg "du er den fineste"

Hi

 

Anonymkode: 70b18...588

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jentene har snakket med helsesøster i dag (ikke den gjeldene jenta selvsagt) 

Datteren min fortalte med dette for ett par dager siden. 

Denne jenta det er snakk om har som sagt alltid slitt litt med det sosiale. Hun "tilhører" liksom ingen, men er med de som gidder å bruke tid på henne. Hun har flere ganger vært i situasjoner der skolen har krevd møter med foresatte (da far som kommer)

Jeg har alltid syntes han har virket som en hyggelig mann, dog litt tilbaketrukket, og har tenkt at jentas utfordringer skyldes mors sykdom. Jeg har selv snakket med læreren deres om dette, da det har vært noen ganske ufine situasjoner mellom min datter og denne jenta. Jenta viser tydelig tegn på sjalusi mot min datter, noe som er forståelig nok når far kommenterer min datters utseende foran sin egen datter. Min datter sa tidligere i dag " en gang jeg var hos xxx, satt vi i sofaen. Så kommer faren og sier til meg "du er den fineste"

Hi

 

Anonymkode: 70b18...588

Uff, dette høres virkelig ikke bra ut.

Høres ut som om venninnen trenger hjelp, for uansett årsak så virker det som om ting ikke er som de burde i det hjemmet!

Anonymkode: f6cbe...f09

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jentene har snakket med helsesøster i dag (ikke den gjeldene jenta selvsagt) 

Datteren min fortalte med dette for ett par dager siden. 

Denne jenta det er snakk om har som sagt alltid slitt litt med det sosiale. Hun "tilhører" liksom ingen, men er med de som gidder å bruke tid på henne. Hun har flere ganger vært i situasjoner der skolen har krevd møter med foresatte (da far som kommer)

Jeg har alltid syntes han har virket som en hyggelig mann, dog litt tilbaketrukket, og har tenkt at jentas utfordringer skyldes mors sykdom. Jeg har selv snakket med læreren deres om dette, da det har vært noen ganske ufine situasjoner mellom min datter og denne jenta. Jenta viser tydelig tegn på sjalusi mot min datter, noe som er forståelig nok når far kommenterer min datters utseende foran sin egen datter. Min datter sa tidligere i dag " en gang jeg var hos xxx, satt vi i sofaen. Så kommer faren og sier til meg "du er den fineste"

Hi

 

Anonymkode: 70b18...588

Jeg syns at du skal snakke med barnevernet. Du kan drøfte dette med dem før du eventuellt legger inn bekymringsmelding. 

Anonymkode: 21ae5...02d

Skrevet

Her hadde jeg sørget for å invitere denne jenta hjem gjevnlig, men ikke latt mitt barn dra på besøk dit. Jeg hadde også ringt og drøftet saken med barnevernet. 

Anonymkode: 17422...f52

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her hadde jeg sørget for å invitere denne jenta hjem gjevnlig, men ikke latt mitt barn dra på besøk dit. Jeg hadde også ringt og drøftet saken med barnevernet. 

Anonymkode: 17422...f52

Enig i denne. Faren går LANGT over streken, og det viser at om han ikke er en predator trenger han uansett veiledning i forhold grenser til unge jenter/kvinner. Varsellampene mine blinker blodrødt her!! 

Anonymkode: eb6a2...4a5

Skrevet

Datteren min og denne jenta har ett til tider ganske komplisert forhold. De kan være sammen ett par dager, så snur denne jenta seg mot datteren min og lager ett h.... på skolen. Hun slår, sparker, sprer rykter, har klint tyggis i håret til datteren min, så vi måtte klippe av en bit av håret hennes osv. Uken etter kan hun være god som aldri før mot datteren min. Så ingen god idé å ta henne hjem til oss. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun oppfører seg slik ovenfor min datter, men jeg må faktisk verne om henne også. 

Men jeg skal snakke med skolen, igjen ❤

Hi

Anonymkode: 70b18...588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...