Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har så innmari vondt i den ene hofta/låret. Det har vært litt vondt en stund, men har blitt verre og verre. Det går greit mens jeg er på jobb. Jobber på sykehjem og går mye. Men, når jeg kommer hjem, så er det vondt. Vondt når jeg sitter og vondt når jeg ligger. Sover dårlig om natta pga smerter. Hofta er øm og vond når jeg tar på den. Jeg har tenkt at jeg bare prøver smertestillende og ser om det går over. Noen som har peiling på hva dette kan være? Og bør jeg dra til lege nå ganske snart? Anonymkode: 4895c...f9f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Skrevet 15. mars 2022 Høres mest ut som muskulært. Tøyer du? Trener du stabilitetsmuskulatur? Er du flink til å bruke riktige arbeidsstillinger på jobb? Har du ikke sterk nok kjernemuskulatur så blir det veldig mye større og unødvendig belastning på annen muskulatur. Det kan være lurt å trene generell styrke i tillegg, for det er mye tunge tak i din jobb. Du bør i hvert fall begynne å tøye godt i sete, hoftebøyer og lårmuskulatur også. Men få en sjekk på det for sikkerhets skyld. Jeg ville gått til en kiropraktor, manuellterapeut eller naprapat. Både kiropraktor og manuellterapeut kan henvise deg videre om de mener det er nødvendig å få tatt et bilde av hoften eller ryggen din. Du trenger ikke gå om lege først. Jeg er svakere i ene hofte/ben enn andre, og blir egentlig overbelastet der av vanlig aktivitet. Om jeg slurver med å tøye ut hver eneste dag, så stivner det såpass at jeg kan ligge våken eller våkne av smerter i den hoften/sete/lår. Innimellom trenger jeg litt justering av rygg/bekken også, men stort sett greier jeg å holde det noenlunde bra kun med riktig trening - og altså tøyninger absolutt hver eneste dag. Tøyer alltid også rett før jeg legger meg. Anonymkode: c605a...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå