Gå til innhold

Er de ikke vaksinert i Kina?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det står jo hvorfor de stenger ned.

Anonymkode: 113c4...763

«Søndag meldte kinesiske myndigheter at de stenger ned byen Shenzhen, like ved Hongkong, etter at det ble registrert 66 smittetilfeller i byen.

Det innebærer at innbyggere må holde seg hjemme, og at alle bedrifter stenger ned foruten de som klassifiseres som samfunnskritiske, skriver Sky News.

Tiltakene rammer over 17 millioner mennesker.»

66 smittede av 17 millioner.

Så jeg spør igjen: hvorfor? 
Er de ikke vaksinert?

HI

Anonymkode: 64ac1...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

«Søndag meldte kinesiske myndigheter at de stenger ned byen Shenzhen, like ved Hongkong, etter at det ble registrert 66 smittetilfeller i byen.

Det innebærer at innbyggere må holde seg hjemme, og at alle bedrifter stenger ned foruten de som klassifiseres som samfunnskritiske, skriver Sky News.

Tiltakene rammer over 17 millioner mennesker.»

66 smittede av 17 millioner.

Så jeg spør igjen: hvorfor? 
Er de ikke vaksinert?

HI

Anonymkode: 64ac1...40c

Fordi de har en annen kultur, fordi de bor tett, fordi de er mange mennesker  på små områder eller noe annet. Men det du vil frem til regner jeg med, er at du mener vaksinene ikke virker.

Anonymkode: 113c4...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

«Søndag meldte kinesiske myndigheter at de stenger ned byen Shenzhen, like ved Hongkong, etter at det ble registrert 66 smittetilfeller i byen.

Det innebærer at innbyggere må holde seg hjemme, og at alle bedrifter stenger ned foruten de som klassifiseres som samfunnskritiske, skriver Sky News.

Tiltakene rammer over 17 millioner mennesker.»

66 smittede av 17 millioner.

Så jeg spør igjen: hvorfor? 
Er de ikke vaksinert?

HI

Anonymkode: 64ac1...40c

Hva har vaksinen med dette å gjøre?

Anonymkode: 53a00...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fordi de har en annen kultur, fordi de bor tett, fordi de er mange mennesker  på små områder eller noe annet. Men det du vil frem til regner jeg med, er at du mener vaksinene ikke virker.

Anonymkode: 113c4...763

Bingo! 

Anonymkode: 64ac1...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bingo! 

Anonymkode: 64ac1...40c

Den virker dårlig med tanke på å smitte andre.

Anonymkode: 53a00...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bingo! 

Anonymkode: 64ac1...40c

Ahhh. Du er en av disse vaksineskeptikerne som mener covid-19 bare er en ufarlig forkjølelse og at det er tullete å vaksinere alle under 65 år, og desperat prøver å spre hvor lite syke de uvaksinerte blir, mens de vaksinerte blir myyyye sykere?

Jeg kan godt forklare hvorfor Kina stenger ned, men sannsynligheten for at du vil ta til deg forklaringen er vel så liten at det neppe er verdt bryet.

Anonymkode: 419e8...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ahhh. Du er en av disse vaksineskeptikerne som mener covid-19 bare er en ufarlig forkjølelse og at det er tullete å vaksinere alle under 65 år, og desperat prøver å spre hvor lite syke de uvaksinerte blir, mens de vaksinerte blir myyyye sykere?

Jeg kan godt forklare hvorfor Kina stenger ned, men sannsynligheten for at du vil ta til deg forklaringen er vel så liten at det neppe er verdt bryet.

Anonymkode: 419e8...486

Det er hun sikkert ikke. Det hun sikkert vil frem til, er det samme som flere forskere i forskjellige land har kommet frem til - at vaksinen som er utviklet for Alpha-varianten ikke virker på Omikron mht. smittespredning, men beskytter mot alvorlig sykdom. I ditt innlegg beskylder du først 40c for å ha sagt noe hun ikke har sagt, for så å komme med hersketeknikker. Du vet ikke hvorfor Kina stenger ned etter 66 tilfeller på 17 millioner innbyggere. Vi har langt flere smittetilfeller per dag, men vi har for lengst åpnet alt sammen. 

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er hun sikkert ikke. Det hun sikkert vil frem til, er det samme som flere forskere i forskjellige land har kommet frem til - at vaksinen som er utviklet for Alpha-varianten ikke virker på Omikron mht. smittespredning, men beskytter mot alvorlig sykdom. I ditt innlegg beskylder du først 40c for å ha sagt noe hun ikke har sagt, for så å komme med hersketeknikker. Du vet ikke hvorfor Kina stenger ned etter 66 tilfeller på 17 millioner innbyggere. Vi har langt flere smittetilfeller per dag, men vi har for lengst åpnet alt sammen. 

Anonymkode: 29aa6...1c9

Takk.
(Håpløst å prøve å få i gang en debatt på dette forumet uten at noen hiver seg på og ilegger andre meninger de ikke har ytret, eller slenger rundt seg med hersketeknikker.) 

HI

Anonymkode: 64ac1...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Takk.
(Håpløst å prøve å få i gang en debatt på dette forumet uten at noen hiver seg på og ilegger andre meninger de ikke har ytret, eller slenger rundt seg med hersketeknikker.) 

HI

Anonymkode: 64ac1...40c

Selvfølgelig. Med en gang man sier noe som ikke hyller vaksine, tiltakene og nedstengningen, så er man automatisk "konspi", "har sagt dette og dette og dette" (som av en eller annen rar grunn ikke kan gjenfinnes i tråden), "ikke har evner til å forstå" og så videre. Forstår ikke de som kommenterer slik at det er de selv som virker mindre begavede med slike kommentarer?

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig. Med en gang man sier noe som ikke hyller vaksine, tiltakene og nedstengningen, så er man automatisk "konspi", "har sagt dette og dette og dette" (som av en eller annen rar grunn ikke kan gjenfinnes i tråden), "ikke har evner til å forstå" og så videre. Forstår ikke de som kommenterer slik at det er de selv som virker mindre begavede med slike kommentarer?

Anonymkode: 29aa6...1c9

Du fremstiller deg selv på den måten når du prøver å lage kryptiske tråder.

Anonymkode: 113c4...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du fremstiller deg selv på den måten når du prøver å lage kryptiske tråder.

Anonymkode: 113c4...763

Jeg har ikke laget noen tråder de siste to ukene. Hvilken tråd sikter du til?

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke laget noen tråder de siste to ukene. Hvilken tråd sikter du til?

Anonymkode: 29aa6...1c9

Beklager, skulle sitere hi, ikke deg.

Anonymkode: 113c4...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kina registrerte søndag 3393 nye tilfeller med koronasmitte, det høyeste døgntallet siden februar 2020"

Og vi hadde 25.000 om dagen og har likevel åpent... 

Anonymkode: 570dc...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er hun sikkert ikke. Det hun sikkert vil frem til, er det samme som flere forskere i forskjellige land har kommet frem til - at vaksinen som er utviklet for Alpha-varianten ikke virker på Omikron mht. smittespredning, men beskytter mot alvorlig sykdom. I ditt innlegg beskylder du først 40c for å ha sagt noe hun ikke har sagt, for så å komme med hersketeknikker. Du vet ikke hvorfor Kina stenger ned etter 66 tilfeller på 17 millioner innbyggere. Vi har langt flere smittetilfeller per dag, men vi har for lengst åpnet alt sammen. 

Anonymkode: 29aa6...1c9

Jeg spurte, men ja, jeg innrømmer lett at jeg er drittlei koronafornektere og har gitt opp å diskutere med disse. Og du antar tilbake. Hvordan vet du at jeg ikke vet hvorfor de har stengt ned?

Anonymkode: 419e8...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte, men ja, jeg innrømmer lett at jeg er drittlei koronafornektere og har gitt opp å diskutere med disse. Og du antar tilbake. Hvordan vet du at jeg ikke vet hvorfor de har stengt ned?

Anonymkode: 419e8...486

Fordi du ikke vil forklare og finner på en unnskyldning om at vi andre er for dumme til å forstå det. Du kunne ha kommet med en link til forklaringen, så kunne vi selv bedømme om vi var smarte nok til å tilegne oss informasjonen i linken. Folk er heller ikke KORONAFORNEKTER fordi de mener at vaksinen virker dårlig på smittespredning. Fornekter Hi at korona eksisterer? Det gjør hun ikke. Sier hun det samme som mange forskere at vaksinen ikke virker noe særlig på smittespredning? Det gjør hun. Betyr det at disse forskerne er koronafornektere? Må man mene at vaksinen virker 100 prosent på smittespredning for å ikke bli kalt koronafornekter?

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spurte, men ja, jeg innrømmer lett at jeg er drittlei koronafornektere og har gitt opp å diskutere med disse. Og du antar tilbake. Hvordan vet du at jeg ikke vet hvorfor de har stengt ned?

Anonymkode: 419e8...486

Du har heller ikke "gitt opp å diskutere med disse". Du går inn i diskusjonen og slenger om deg med falske påstander og hersketeknikker. 

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i artikkelen, de har nullvisjon. 
 

Vaksinen, som vi alle burde ha fått med oss nå, er ikke like nyttig hva gjelder smittespredning av omikron. Mulig de venter på en tilpasset vaksine? Det blir litt av ett kappløp i så fall, i og med viruset konstant muterer. Glad jeg ikke bor i Kina. 

Anonymkode: 734e1...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Står i artikkelen, de har nullvisjon. 
 

Vaksinen, som vi alle burde ha fått med oss nå, er ikke like nyttig hva gjelder smittespredning av omikron. Mulig de venter på en tilpasset vaksine? Det blir litt av ett kappløp i så fall, i og med viruset konstant muterer. Glad jeg ikke bor i Kina. 

Anonymkode: 734e1...5ac

Nå skulle vaksine mot omikron komme i mars 2022, ifølge Pfizer. Vi er i midten av mars nå, og det er enda ikke varslet i media at vaksinen er på trappene. Nå har de oppdaget både krysning av omikron og delta, og en helt ny mutasjon, og disse vil overta for omikronen. Så vaksineutviklingen klarer ikke å holde følge med muteringen av viruset. Ergo er det en utopi å ha nullvisjon for smitte. De vil ødelegge mer enn redde med stadige nedstengninger av samfunnet. Vi kan ikke drive og stenge ned hele tiden i mange år.

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå skulle vaksine mot omikron komme i mars 2022, ifølge Pfizer. Vi er i midten av mars nå, og det er enda ikke varslet i media at vaksinen er på trappene. Nå har de oppdaget både krysning av omikron og delta, og en helt ny mutasjon, og disse vil overta for omikronen. Så vaksineutviklingen klarer ikke å holde følge med muteringen av viruset. Ergo er det en utopi å ha nullvisjon for smitte. De vil ødelegge mer enn redde med stadige nedstengninger av samfunnet. Vi kan ikke drive og stenge ned hele tiden i mange år.

Anonymkode: 29aa6...1c9

Vi....som i Kina?

Anonymkode: 113c4...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi....som i Kina?

Anonymkode: 113c4...763

Vi som verdens land. Tror du virkelig at det er helt 100 prosent usannsynlig at Norge kan innføre tiltak igjen? Vi har jo lovhjemmel og alt.

Anonymkode: 29aa6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi som verdens land. Tror du virkelig at det er helt 100 prosent usannsynlig at Norge kan innføre tiltak igjen? Vi har jo lovhjemmel og alt.

Anonymkode: 29aa6...1c9

Så lenge viruset ikke er mer hissig enn nå, så er det usannsynlig ja. 

Anonymkode: 734e1...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3/14/2022 den 10.05):

Står i artikkelen, de har nullvisjon. 
 

Vaksinen, som vi alle burde ha fått med oss nå, er ikke like nyttig hva gjelder smittespredning av omikron. Mulig de venter på en tilpasset vaksine? Det blir litt av ett kappløp i så fall, i og med viruset konstant muterer. Glad jeg ikke bor i Kina. 

Anonymkode: 734e1...5ac

På grunn av nullvisjonen i Kina er det mange som ikke har følt behov for å vaksinere seg. I tillegg gar de brukt en annen vaksine enn oss som ser ut til å ha dårligere virkningsgrad og det har vært rykter om at vaksinen var farlig for eldre. Det siste har ført til at bare rundt 30% av de eldste er vaksinert i noen områder. I Hongkong er sykehusene nå overfylte av koronapasienter.

Anonymkode: cb521...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...