Gå til innhold

Konfirmasjon og servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nydelige bestemor gikk bort for flere år siden. Jeg har arvet et flott kaffeservise av henne som jeg vet hun brukte flere år på å samle på til hun til slutt hadde komplett pakke med 12 kaffekopper, skåler, mugge til melk, skål til sukkerbiter og flere andre enkeltting. Det er et klassisk pent servise jeg setter stor pris på, spesielt fordi jeg arvet det av henne!

Vi holder konfirmasjon i år og vi har leid et lokale som har alt av servise. Jeg vil likevel bruke mitt eget til kaffen fordi jeg setter så pris på det jeg arvet av henne, men jeg har bare 12 og vi blir dobbelt så mange. Nå har jeg funnet samme servise brukt på nett til en latterlig billig penge og hvis jeg kjøper det kan alle gjestene få servert fra samme servise.

Blir poenget med å føle at jeg hedrer min bestemor ved å stolt bruke serviset jeg arvet av henne hvis halvparten av det blir kjøpt på nett for mindre enn det jeg tjener på en time på jobb?

Anonymkode: fd204...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes konfirmanten? 

Anonymkode: 1efe1...956

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes konfirmanten? 

Konfirmanten er helt likegyldig til detaljene rundt pynt, servise, duker, blomster og slikt, men hun er med på planleggingen av mye annet som har med konfirmasjonen å gjøre.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Verdien og minnene er dine uansett hvor den andre halvdelen kommer fra. 

Anonymkode: 70cb3...354

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Konfirmanten er helt likegyldig til detaljene rundt pynt, servise, duker, blomster og slikt, men hun er med på planleggingen av mye annet som har med konfirmasjonen å gjøre.

Jeg tenker på hva konfirmanten synes om at du vil minnes din døde bestemor på dennes store dag?

Skrevet

Jeg tenker på hva konfirmanten synes om at du vil minnes din døde bestemor på dennes store dag?

Seriøst? Det er jo ikke slik at de skal ha et rituale rundt serviset😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Det er jo ikke slik at de skal ha et rituale rundt serviset😂

Dette 😄 det er flere år siden hun gikk bort så det er ingen tårer eller seremonier i den forbindelse, kun fine minner. Pluss at serviset jeg arvet er myyye penere enn det helhvite serviset som finnes i lokalet vi leier.
/Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette 😄 det er flere år siden hun gikk bort så det er ingen tårer eller seremonier i den forbindelse, kun fine minner. Pluss at serviset jeg arvet er myyye penere enn det helhvite serviset som finnes i lokalet vi leier.
/Hi

I det første avsnittet ditt åpner du for usikkerhet på hvorfor du vil bruke det. Du kunne skrevet «jeg har et arvet servise som er mye finere enn det de har på lokalet vi leier» uten å fortelle hvor mye du satte pris på bestemoren din og hennes innsats til å skaffe alle delene. Det virker som at du vil ha en del av henne med på festen, og at det er derfor du vil bruke det. For det er et minne fra henne. Om du skal ha et rituale (som forøvrig kun er noe dere fant på for å kunne latterliggjøre meg) eller ei, spiller ingen rolle. Du vil, i følge ditt eget innlegg, handler med fordi det er din døde bestemors servise. Og fordi det er et minne om henne. Hun er like død om minnene er positive eller negative

Skrevet

I det første avsnittet ditt åpner du for usikkerhet på hvorfor du vil bruke det. Du kunne skrevet «jeg har et arvet servise som er mye finere enn det de har på lokalet vi leier» uten å fortelle hvor mye du satte pris på bestemoren din og hennes innsats til å skaffe alle delene. Det virker som at du vil ha en del av henne med på festen, og at det er derfor du vil bruke det. For det er et minne fra henne. Om du skal ha et rituale (som forøvrig kun er noe dere fant på for å kunne latterliggjøre meg) eller ei, spiller ingen rolle. Du vil, i følge ditt eget innlegg, handler med fordi det er din døde bestemors servise. Og fordi det er et minne om henne. Hun er like død om minnene er positive eller negative

Du. Store. Verden! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for en god latter! Til Hi; så flott at du har et nydelig servise å bruke! Om du kjøper det samme for å supplere så forringer det på ingen måte noe som helst❤️❤️

Skrevet

Dette går i kategorien overtenning, slik jeg ser det. Bruk serviset som betyr mye for deg, og suppler så du har nok. Perfekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Oi da.,!. Ja, jeg skrev litt ekstra mye om betyningen av det, fordi poenget er at jeg lurer på om litt av det blir borte ved at jeg dobler antall kaffekopper og sukkerskåler ved å kjøpe disse kjempebilig på nett. Noe 70cb3...354 forstod 😄

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Takk for en god latter! Til Hi; så flott at du har et nydelig servise å bruke! Om du kjøper det samme for å supplere så forringer det på ingen måte noe som helst❤️❤️

Takk 😄 ikke for at du er enig, men for at du tok pointet! Da går jeg for å kjøpe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er så jeg knapt tror mine egne øyne. Dette er hittil det mest absurde innlegg jeg har lest her inne, og det sier sitt. 

Anonymkode: dcd7f...3f2

Skrevet

Jeg ville kjøpt det på flekken!!! jeg har og arveserviser av for lite antall. det er nok bare du som fler på den biten om å heder til bestemor.  

jeg vil vel si at du hedrer det enda mer for nå akn du bruke det enda mer til flere.. har du behov for å hvite hvilken del som kommer fra bestemor kan du merke det under...

Har du spurt mannen din det spørsmålet? min mann ville sett på meg med et tomt blikk og ikke skjønt spørsmålet engang og sagt noe om at gjør som du vil, vi andre ser bare et servise...

Anonymkode: fec9c...fae

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ville kjøpt det på flekken!!! jeg har og arveserviser av for lite antall. det er nok bare du som fler på den biten om å heder til bestemor.  

jeg vil vel si at du hedrer det enda mer for nå akn du bruke det enda mer til flere.. har du behov for å hvite hvilken del som kommer fra bestemor kan du merke det under...

Har du spurt mannen din det spørsmålet? min mann ville sett på meg med et tomt blikk og ikke skjønt spørsmålet engang og sagt noe om at gjør som du vil, vi andre ser bare et servise...

Anonymkode: fec9c...fae

Ingen mann å spørre 🙂
/Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...