Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg tok kirurgisk abort for 3 uker siden på mandag, og jeg har fortsatt litt rosa blødning, med litt slim. Det som kommer ut ser litt rart ut. Er dette vanlig? Jeg har smerter nedentil som kommer og går. Jeg har ikke feber, ikke crp, og ikke store blødninger. Kan dette være infeksjon? Var på kontroll, og de sa alt var tømt. Men måtte lyve litt for å bli undersøkt for jeg synes blødning har vart så lenge. Så gynekolog trodde jeg kanskje hadde infeksjon. Og satt meg på antibiotika, men vil ikke ta det unødvendig. Men tenker siden jeg har smerter så kanskje det er infeksjon? Eller kan det være eggløsning på vei? Men da hadde jeg kanskje ikke fortsatt å blø? Ldela tarmen min for 1 år siden pga antibiotika så er litt redd for å gå på dette. Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Jeg fikk det. Men jeg blødde kraftig og hadde så sterke smerter at jeg kastet opp. Ble hentet av ambulanse og rett på operasjonsbordet. Fikk antibiotika intravenøst på sykehuset og var innlagt i 5 dager. Anonymkode: ee8d1...2b7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Hva løy du om da som gjorde at gynekologen gav deg antibiotika? Jeg synes ellers ikke det høres ut som en infeksjon. Anonymkode: 8deff...491
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva løy du om da som gjorde at gynekologen gav deg antibiotika? Jeg synes ellers ikke det høres ut som en infeksjon. Anonymkode: 8deff...491 At jeg hadde feber, blødde ganske kraftig fortsatt, og ganske kraftige smerter. Ville sjekke at alt hadde tømt seg. Når hun sjekket inni så pirket hun forskjellige steder som var oppriktig vondt. Har hatt murring i eggstokkene idag og igår. Litt sånn eggløsningssmerter. Ikke sterke smerter men kjenner det. Blør fortsatt små mengder. Har hatt abort før og da stoppet jeg å blø etter 6 dager. Derfor ville jeg sjekke siden jeg nå blør fortsatt 3 uker etter, men altså veldig små mengder. Kommer ikke hver gang jeg tørker. Jeg vil bare ikke gå unødvendig på antibiotika. Men vil heller ikke risikere en kjempe infeksjon. Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Hun sa også når jeg var på vei ut døren. Det er i hvertfall godt at alt har tømt seg. Sånn ropte litt etter meg. Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk det. Men jeg blødde kraftig og hadde så sterke smerter at jeg kastet opp. Ble hentet av ambulanse og rett på operasjonsbordet. Fikk antibiotika intravenøst på sykehuset og var innlagt i 5 dager. Anonymkode: ee8d1...2b7 Hadde du feber? Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Det har ikke kommet noe blod i dag enda. Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hadde du feber? Anonymkode: 22949...248 Nei, men det hadde jeg ikke da blindtarmen sprakk heller Anonymkode: ee8d1...2b7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Nei, men det hadde jeg ikke da blindtarmen sprakk heller Anonymkode: ee8d1...2b7 Hadde du høy crp? Jeg hadde ingenting i crp. Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Jeg tok bakterieprøve også om det kommer tilbake negativ så kan jeg kanskje konstatere at alt er i orden? Anonymkode: 22949...248
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hadde du høy crp? Jeg hadde ingenting i crp. Anonymkode: 22949...248 Aner ikke. Var helt borte. Men det regner jeg med Anonymkode: ee8d1...2b7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): At jeg hadde feber, blødde ganske kraftig fortsatt, og ganske kraftige smerter. Ville sjekke at alt hadde tømt seg. Når hun sjekket inni så pirket hun forskjellige steder som var oppriktig vondt. Har hatt murring i eggstokkene idag og igår. Litt sånn eggløsningssmerter. Ikke sterke smerter men kjenner det. Blør fortsatt små mengder. Har hatt abort før og da stoppet jeg å blø etter 6 dager. Derfor ville jeg sjekke siden jeg nå blør fortsatt 3 uker etter, men altså veldig små mengder. Kommer ikke hver gang jeg tørker. Jeg vil bare ikke gå unødvendig på antibiotika. Men vil heller ikke risikere en kjempe infeksjon. Anonymkode: 22949...248 Da har hun jo vurdert deg på helt feil grunnlag. Når du hverken har feber, sterke blødninger eller kraftige smerter. I tillegg normal CRP og ingen rester, er det jo ingenting som tyder på at du egentlig har en infeksjon. Ville ikke tatt antibiotikaen som virker veldig unødvendig. Risikerer bare mer resistensutvikling. Du bør heretter være ærlig med legene som skal behandle deg. Ellers får du ikke riktig vurdering eller behandling. Anonymkode: 8deff...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå