Gå til innhold

Glad i deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier hver dag til barna mine at jeg er glad i dem.Slik var det ikke da jeg vokste opp. 
Er ikke i tvil om at foreldrene mine er glad i meg, men å si det helt uten videre er ikke vanlig for dem.

Hvordan er det med dere og deres foreldre ang.å si det?Jeg tenker kanskje det er vanligere i vår generasjon…..

Anonymkode: a3393...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke mange gangene jeg hørte det i oppveksten. En av foreldrene mine har blitt bedre på å si det de seneste årene.

Anonymkode: 25811...752

Skrevet

Det har jeg aldri blitt fortalt. Født på 70-tallet. Sier det daglig til mine barn ❤

Anonymkode: 53973...b5e

Skrevet

Hørte det aldri. Mine barn får høre det og sier det tilbake omtrent daglig, så noe har snudd. Vi klemmer mye og, det gjorde jeg ikke med mine foreldre heller.

Anonymkode: 59893...145

Skrevet

Mine foreldre har aldri sagt at de er glad i meg. Klemte nesten aldri og satt aldri på fanget, men nå klemmer vi når vi møtes. Vokste opp på 80-tallet. 

Sier det til mine barn, om enn ikke hver dag. Klemmer dem og koser med deg hver dag, og de sitter ofte på fanget. 

Skrevet

Det har jeg aldri hørt fra mine foreldre.

Anonymkode: b7c67...f9f

Skrevet

Første gang jeg husker faren min sa det var jeg 16 år, gikk på folkehøyskole og plutselig ringte faren min mitt på dagen og sa han måtte bare si at han var så gald i meg å stolt av meg. 

En kollega av han hadde samme dagen fått telefon om at sønnen var død i bilulykke, min far hadde trøstet han og kjørt han hjem. Det gjorde stort inntrykk på han da kollegaen hadde grått å sagt, vi kranglet i dag tidlig, tenk om han ikke viste hvor glad jeg var i han. 

Etter det startet vi å si glad i deg oftere, nå sier både de og jeg det vær gang vi snakker i telefonen. Det samme gjær jeg å mine barn, samt mine barn og besteforeldre.

Skrevet

Vokste opp på 70 og 80 tallet og kan ikke huske at foreldrene mine sa at de var glade i meg. Men jeg fikk mye kos og var aldri i tvil om at de elsket meg. 

Min mor sier at hun er glad i meg nå, men jeg syns ikke det er naturlig og føler at hun nok har lest at det bør man si :)

Jeg sier at jeg er glad i barna mine nesten hver dag, og de sier det ofte uoppfordret først. Det er jeg glad for. 

Anonymkode: 5d922...b4e

Skrevet

Takk for så mange svar🥰

Vil tro at det er i senere tid det er blitt mer vanlig da. Mamma kunne si noe slikt som»vi sier det jo for at vi er glad i deg…» om det var noe, men aldri uten at det var noe ekstra som skjedde🙈

Her sier vi det hver dag og klemmer og koser.Sææærlig minstemann på 7 år, aldri sett makan til kosegutt, hører «glad i deg» hele dagen🥺♥️

Anonymkode: a3393...769

Skrevet

Mamma sier det når jeg har det vanskelige per sms, ikke ansikt til ansikt. Men hun klemmer en del da. Handlinger sier mer enn ord. Sier at jeg elsker barna mine hver dag. Det skal være det siste vi sier til hverandre når vi går til hvert vårt sted, eller de legger seg. Eller vi snakker i telefonen. Man vet aldri når noe skjer, og da er det godt at «elsker deg» er det soste vi sa til hverandre. Men vi klemmer mye også. For, så sagt snakker handlinger mer enn ord

Anonymkode: 2a157...685

Skrevet

Jeg fikk høre det sjeldent, men jeg var aldri i tvil om at de var glad i meg. 

Jeg sier det til mine barn. Ofte, men ikke hver dag. Sier det når jeg kjenner litt ekstra godhet for dem.

Jeg har bodd litt i USA, og fikk nesten spader av deres "i love you!". Ordene mistet litt av betydningen synes jeg. Det ble nærmest en hilsefrase. Ha-det-bra-glad-i-deg sagt helt på automatikk. Så derfor er jeg bittelitt tilbakeholden 

Anonymkode: a7281...7c3

Skrevet
Annesmiltillivet skrev (24 minutter siden):

Første gang jeg husker faren min sa det var jeg 16 år, gikk på folkehøyskole og plutselig ringte faren min mitt på dagen og sa han måtte bare si at han var så gald i meg å stolt av meg. 

En kollega av han hadde samme dagen fått telefon om at sønnen var død i bilulykke, min far hadde trøstet han og kjørt han hjem. Det gjorde stort inntrykk på han da kollegaen hadde grått å sagt, vi kranglet i dag tidlig, tenk om han ikke viste hvor glad jeg var i han. 

Etter det startet vi å si glad i deg oftere, nå sier både de og jeg det vær gang vi snakker i telefonen. Det samme gjær jeg å mine barn, samt mine barn og besteforeldre.

:hjerte: rørende gjort av faren din. Og stakkars kollega. 

Anonymkode: 49571...f5b

Skrevet

Mine foreldre kan jeg ikke huske sa det noen gang. Det var aldri noe jeg tenkte over heller, og hørte aldri foreldre til venner sa det. Jeg sier det ofte til mine, og de til meg. 

Anonymkode: 49571...f5b

Skrevet

Jeg sier det daglig til mine barn, men hørte det sjelden fra mine foreldre. Når det er sagt tror jeg ikke ordene avgjør dette, det er alt det andre. Mamma og pappa var til stede for meg, de ofret masse, la til rette, date grenser, lo og lekte. Alt tydet på alt de var glade i meg og var der for meg, jeg har aldri tvilt på det. Tror ikke det er ordene i seg selv som avgjør dette ☺️

Skrevet

Jeg sier det alltid til ungene mine. Hver dag. Det gjorde mine foreldre til meg og

Anonymkode: 8da20...601

Skrevet

Jeg hørte det hver dag i oppveksten. Sier det daglig til egne barn. 

Anonymkode: cb556...173

Skrevet

Mamma sa det av og til i oppveksten. Da sa hun: Du vet at jeg elsker deg over alt på jord? Jeg var aldri i tvil om det. Pappa synes fortsatt det er vanskelig å si det, men sender hjerter på sms. 
Jeg sier daglig til mine barn at jeg elsker dem. 

Anonymkode: 1c484...eba

Skrevet

Jeg sier det daglig til mine barn, men har aldri hørt det fra mine foreldre.

Anonymkode: 0acf9...838

Skrevet

Kan ikke huske mine foreldre sa det til meg. Jeg sier det vel hver dag. 

Anonymkode: aed99...0a8

Skrevet

Mine foreldre har aldri sagt det til meg. Jeg hadde veldig dårlig selvbilde og hadde det mye vondt i oppveksten, noe de i ganske stor grad var skyld i. Jeg tror jeg hadde følt meg langt mer verdifull om jeg fikk høre sånt. 

Jeg sier det til mine hele tiden. Passer også på å fortelle den hva jeg setter ekstra pris på med dem.

Anonymkode: 6e55d...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...