Gå til innhold

Når skal smertene ta slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fungerer ikke. Jeg har så vondt i isjiasnerven. Legen min vil ikke sende meg på mr, hun mener det er muskulært. Men noen ganger er smertene svært sterke i foten (stråling og smerter). Det gjør vondt å hoste også. Jeg er 100% alene med 3 små, jeg lider hver dag (bleieskift osv) 

Jeg tygger ibux, har gjort det 1 uke, før det anbefalte legen ingen smertestillende pga ikke vits. Men jeg har så vondt. Hatt det sånn i over 1 mnd. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 52677...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Jeg fikk naproxen på resept av legen som jeg måtte ta som en kur. Endelig noe som hjalp. Men da var det påvist prolaps da. 

Hva med å gå til manuellterapeut å få det sjekket ut? Om det er muskulært så hjelper ikke betennelsesdempende så godt. Du trenger ikke henvisning. 

Anonymkode: 0f520...6bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Føler med deg. Jeg fikk naproxen på resept av legen som jeg måtte ta som en kur. Endelig noe som hjalp. Men da var det påvist prolaps da. 

Hva med å gå til manuellterapeut å få det sjekket ut? Om det er muskulært så hjelper ikke betennelsesdempende så godt. Du trenger ikke henvisning. 

Naproxen, hva er det da? 

Jeg har vært hos manuellterapeut, han sa at isjiasroten var i klem 🥴

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Naproxen, hva er det da? 

Nå vet ikke jeg hva er manuellterapeut gjør, men er det ingen behandling for det?

Anonymkode: 0aa27...e20

Skrevet

En MR vil jo ikke hjelpe deg noe. Om det er en prolaps eller om det er en hoven muskel som klemmer på isjiasnerven spiller ikke så stor rolle, det er jo like vondt uansett, og man må bare vente til det går over...

Men prøv en naprapat da, om det er noe som kan gjøres, masseres, manipuleres så gjør de det. 

Anonymkode: a7f97...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Naproxen, hva er det da? 

En nsaid, noe i familie med Ibux 

Anonymkode: 60ff6...216

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En MR vil jo ikke hjelpe deg noe. Om det er en prolaps eller om det er en hoven muskel som klemmer på isjiasnerven spiller ikke så stor rolle, det er jo like vondt uansett, og man må bare vente til det går over...

Men prøv en naprapat da, om det er noe som kan gjøres, masseres, manipuleres så gjør de det. 

Anonymkode: a7f97...b23

Jeg lurer jo veldig 😵💫😵💫 er liksom ingen som tror på at jeg har veldig vondt

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En nsaid, noe i familie med Ibux 

Anonymkode: 60ff6...216

Oki

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Naproxen, hva er det da? 

Naproxen er betennelsesdempende. Fikk det da det var prolaps som klemte på nerven, og det skaper visst en betennelsestilstand. Det hjalp. Til slutt skrumpet prolapset inn. 

Men skal sies at jeg fikk prolaps senere en gang også, og da hjalp ikke sterke sterke smertestillende.  Da måtte jeg ha operasjon. Endte opp med permanent nerveskade siden jeg gikk med klem på nerven for lenge.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Naproxen er betennelsesdempende. Fikk det da det var prolaps som klemte på nerven, og det skaper visst en betennelsestilstand. Det hjalp. Til slutt skrumpet prolapset inn. 

Men skal sies at jeg fikk prolaps senere en gang også, og da hjalp ikke sterke sterke smertestillende.  Da måtte jeg ha operasjon. Endte opp med permanent nerveskade siden jeg gikk med klem på nerven for lenge.. 

Ånei.. men hva er for lenge? 🥺 trist å høre 

Skrevet

Kom deg til en fornuftig kiropraktor!

Anonymkode: 674fe...4cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kom deg til en fornuftig kiropraktor!

Anonymkode: 674fe...4cc

Ok..?.. hva er de gode på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Ok..?.. hva er de gode på?

Ulf H Åsheim Aktiv Terapi

Han her tryller. Vet ikke hvor du bor i landet, men anbefaler han på det sterkeste. 

Anonymkode: b1cd0...1c0

Skrevet

Ånei.. men hva er for lenge? 🥺 trist å høre 

Jeg gikk med prolapsen 3 mnd, tror jeg. 

Men første gang gikk jeg med en prolaps i 6 mnd, og ble bra med bare naproxen. 

Jeg vil ikke anbefale kiropraktor, som noen her gjør. Min erfaring er ikke bra, og legen min sa hun aldri ville funnet på å sende meg til noe kiropraktor med en prolaps. Men siden du ikke vet hva det er som forårsaker smertene, så er det kanskje vanskelig å vite hvor man skal henvende seg. 

Kan bare ønske deg lykke til. Jeg vet så alt for godt hvor jævlig sånne nervesmerter er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk med prolapsen 3 mnd, tror jeg. 

Men første gang gikk jeg med en prolaps i 6 mnd, og ble bra med bare naproxen. 

Jeg vil ikke anbefale kiropraktor, som noen her gjør. Min erfaring er ikke bra, og legen min sa hun aldri ville funnet på å sende meg til noe kiropraktor med en prolaps. Men siden du ikke vet hva det er som forårsaker smertene, så er det kanskje vanskelig å vite hvor man skal henvende seg. 

Kan bare ønske deg lykke til. Jeg vet så alt for godt hvor jævlig sånne nervesmerter er. 

Huff.. det hørtes virkelig ikke godt ut. Jeg er egentlig irritert over at jeg ikke får mr. Fordi ja, hvor skal jeg få hjelp?

Tusen takk 

Skrevet

Hvorfor fikk du ikke behandling hos manuellterapeuten da?

en manuellterapeut eller en naprapat kan behandle både muskler og ledd. Og gi deg et treningsopplegg. 

Hvis du googler finner du også masse øvelser for isjias. 

Anonymkode: a0715...965

Skrevet

Hvorfor fikk du ikke behandling hos manuellterapeuten da?

en manuellterapeut eller en naprapat kan behandle både muskler og ledd. Og gi deg et treningsopplegg. 

Hvis du googler finner du også masse øvelser for isjias. 

Anonymkode: a0715...965

Han sa at han kunne ikke hjelpe meg. Det var rart syns jeg. Det var ikke noe å gjøre sa manuellterapeuten 🤷‍♀️😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...