Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Min datter har nettopp fylt 10 år. Hun ble 10 for en uke siden. Hun er enebarn, men har mange venninner i klassen som hun elsker å være med. I går fortalte hun meg noe som virkelig gjorde vondt i mammahjertet: Hun sliter med angst og depresjoner, og har gjort det i snart et år. Hun fortalte at hun føler på et konstant mørke inni seg og at hun gråter hver eneste dag når hun er alene og ingen andre ser eller hører på. Hun fortalte meg også om selvmordstanker. Hun begynte å gråte mens hun fortalte meg alt dette, og jeg trøstet henne og strøk henne i håret og på kinnet mens hun gråt på skulderen min. Hun viste meg også kutt i overarmen som hun har lagd selv. Uff, dette gjør så forferdelig vondt i mammahjertet mitt! Jeg kjenner jeg blir deprimert selv når jeg vet at min nydelige datter har det så vondt! Hun er alltid så glad og full av energi utenpå, men inni seg har hun det så fælt hele tiden. 😢 Hun har ikke fortalt om det til noen andre enn meg. Hva skal jeg gjøre med jenta mi som sliter for at hun skal få det mye bedre? Gode tips tas godt imot. Anonymkode: 6d2ee...947
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 ❤️ Vil anbefale deg å søke hjelp. Barne- og familietjeneste, henvising fra fastlegen kanskje? Anonymkode: bf3eb...5ed
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Ta kontakt med fastlegen, og få henvisning til BUP. Eller eventuelt privat psykolog. Anonymkode: ee6b2...5d5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Fastlege, og så henvisning til bup. Dette er fryktelig vondt, jeg har det samme med min jente på 12 år. Depresjonen og angst begynte i 5 klasse.. Jenta mi ble henvist og fikk medisiner. Anonymkode: 2517b...271
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Fastlege, og så henvisning til bup. Dette er fryktelig vondt, jeg har det samme med min jente på 12 år. Depresjonen og angst begynte i 5 klasse.. Jenta mi ble henvist og fikk medisiner. Anonymkode: 2517b...271 Håper hun fikk en psykolog å snakke med før medisinering. Ser utrolig mange barn og ungdom som knasker i seg depresjonsmedisiner uten å få mer hjelp, og det er ikke noe bra for dem. Blir det ikke tilbudt, må en kjempe om å få det Anonymkode: 187b9...ee4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Jeg ville startet med å snakke med henne. Hva trenger hun? Å bare bestille timer her og der kan virke overveldende for henne. Start med helsesykepleier på skolen mens dere venter på evt BUP eller andre instanser. Det kan virke mot sin hensikt å sette i gang uten å involvere henne i det du gjør. Men en helsesykepleier kan i alle fall hjelpe mye og på kort varsel Anonymkode: 1f992...071
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 På mandag ringer du fastlegen, be han sende søknad til bupp. Det kan ta laaaaang tid for å få første time. Jeg ringte til rus og psykiatri i kommunen her. De er SÅÅÅflinke med barn. 😊 Spilte spill og snakket om ting. Ikke for overveldende. Men du må faktisk ringe på mandag. Det tar lang tid å få time. Dattern din skal ha ros for å ha fortalt deg dette. Ikke få panikk, stå stødig som ett fjell. Finn på noe kjekt sammen. Ut i skoeg og grill pølser. Faktisk. ❤️ Har hun sagt hvorfor hun er deprimert? Jeg var 10 år da jeg fikk mensen, kan være hormoner i sving også. Har lest ett sted at mye skjer ved 9 års aldern. Hjernen og kroppen. Anonymkode: 6723e...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå