Gå til innhold

Krysset utenfor Russlands ambassade skal få navnet


Anbefalte innlegg

«Ukrainas plass.»

Ikke kom her og si at det ikke er for å provosere. Unødvendig og barnslig.

Anonymkode: 85bcc...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

«Ukrainas plass.»

Ikke kom her og si at det ikke er for å provosere. Unødvendig og barnslig.

Anonymkode: 85bcc...b49

Enig. Det fremstår skrekkelig barnslig.

Anonymkode: a26be...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig. På hvilken måte hjelper deg Ukraina å gi navn til en gate for å få noen russiske statsborgere som mest sannsynlig ikke har noe med krigen å gjøre, svi så det holder? Blir det mindre krig der borte? Får flyktningene mer vann, mat og medisiner av dette? 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi må ta et skritt tilbake og puste litt med magen snart. Det er ingen vits i å prøve å overgå seg selv med tiltak i hytt og vær. Sett inn tiltak og restriksjoner som faktisk fungerer, ikke av typen som virker kun som en barnslig provokasjon. Det må ikke gå sport i å trykke ned alt som er Russisk. Historien har vist hvordan det kan gå. 

Anonymkode: 0907b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes vi må ta et skritt tilbake og puste litt med magen snart. Det er ingen vits i å prøve å overgå seg selv med tiltak i hytt og vær. Sett inn tiltak og restriksjoner som faktisk fungerer, ikke av typen som virker kun som en barnslig provokasjon. Det må ikke gå sport i å trykke ned alt som er Russisk. Historien har vist hvordan det kan gå. 

Anonymkode: 0907b...4a4

Folk vil ikke lære av historien. Det er så deilig å ha noen å hate for enkelte.

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Folk vil ikke lære av historien. Det er så deilig å ha noen å hate for enkelte.

Anonymkode: 27325...814

Selvsagt hater vi det offisielle Russland. Det er ikke noe deilig ved det. Provoser der det er mulig, de må skjønne at verden forakter dem. 

Anonymkode: b1595...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjer i hele verden nå, gatene og plassene rundt de russiske ambassadene får nye navn, så ikke noe enkeltstående norsk dette. Kall det fjerne en provokasjon, men det er jo også en markering som blir stående, i motsetning til et flagg på profilbildet på Facebook, som byttes, fjernes og glemmes når neste «populære» ting å ha på profilen kommer. 

Anonymkode: cb950...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt hater vi det offisielle Russland. Det er ikke noe deilig ved det. Provoser der det er mulig, de må skjønne at verden forakter dem. 

Anonymkode: b1595...0c9

Hvorfor forakter dere russiske ansatte i Norge? Forakter du svigerinna mi også, bare fordi hun er russisk? Hva har disse menneskene gjort deg? Og hva hjelper slik provokasjon?

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Dette skjer i hele verden nå, gatene og plassene rundt de russiske ambassadene får nye navn, så ikke noe enkeltstående norsk dette. Kall det fjerne en provokasjon, men det er jo også en markering som blir stående, i motsetning til et flagg på profilbildet på Facebook, som byttes, fjernes og glemmes når neste «populære» ting å ha på profilen kommer. 

Anonymkode: cb950...473

Da regner jeg med at dette blir gjort med andre land i fremtiden også. Med en gang et land går til angrepskrig, skal navnet på gata der ambassaden står, byttes. Jeg håper at folk husker det.

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig barnslig. Fadern jeg blir provosert. Er det rart det er krig i verden? Hvordan vil dette hjelpe? 

Anonymkode: 85bcc...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Da regner jeg med at dette blir gjort med andre land i fremtiden også. Med en gang et land går til angrepskrig, skal navnet på gata der ambassaden står, byttes. Jeg håper at folk husker det.

Anonymkode: 27325...814

Åååå for ellers er det urettferdig. Dette er en markering som ble aktuell nå, i fremtiden er det noe annet. Tenk om man aldri tenkte nytt eller forandret noe. 
 

Anonymkode: cb950...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Åååå for ellers er det urettferdig. Dette er en markering som ble aktuell nå, i fremtiden er det noe annet. Tenk om man aldri tenkte nytt eller forandret noe. 
 

Anonymkode: cb950...473

Det er ikke snakk om urettferdig, men lik holdning til like saker. Det er nettopp det - hvis vi har forandret noe nå og lagt oss på et nytt kurs, må vi holde det samme kurset fremover i stedet for å falle tilbake på gamle takter. 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Utrolig barnslig. Fadern jeg blir provosert. Er det rart det er krig i verden? Hvordan vil dette hjelpe? 

Anonymkode: 85bcc...b49

Det vil det jo ikke gjøre. Tror de virkelig at de ansatte ved ambassaden vil sitte og stirre i vinduet hele dagen, se på skiltet med gatenavn og irritere seg over det? Jeg tror at de vil fortsette å jobbe når de er på jobb, uten å ofre navneendringen en tanke. 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 9.3.2022 den 8.17):

Det er ikke snakk om urettferdig, men lik holdning til like saker. Det er nettopp det - hvis vi har forandret noe nå og lagt oss på et nytt kurs, må vi holde det samme kurset fremover i stedet for å falle tilbake på gamle takter. 

Anonymkode: 27325...814

Det må vi aldeles ikke. Vi er faktisk ikke programforpliktet til å ha «lik holdning til like saker». Hvor tar folk dette fra?

Anonymkode: 17358...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det må vi aldeles ikke. Vi er faktisk ikke programforpliktet til å ha «lik holdning til like saker». Hvor tar folk dette fra?

Anonymkode: 17358...6aa

Det fremstår som dumt hvis du for eksempel fordømmer en kollega som kuttet kontakt med barna sine etter skilsmissen, men synes det er greit at en annen kollega eller broren din gjør akkurat det samme i samme situasjon. Da fremstår du som vinglete og uforutsigbar, uten egne verdier og prinsipper.

På samme måte er det dumt å si at når et land angriper et annet, selvstendig land uprovosert, så er det forferdelig, men når et annet land gjør det samme, så er det greit. Eller at folkemord er greit i ett land og en krigsforbrytelse i et annet. 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det fremstår som dumt hvis du for eksempel fordømmer en kollega som kuttet kontakt med barna sine etter skilsmissen, men synes det er greit at en annen kollega eller broren din gjør akkurat det samme i samme situasjon. Da fremstår du som vinglete og uforutsigbar, uten egne verdier og prinsipper.

På samme måte er det dumt å si at når et land angriper et annet, selvstendig land uprovosert, så er det forferdelig, men når et annet land gjør det samme, så er det greit. Eller at folkemord er greit i ett land og en krigsforbrytelse i et annet. 

Anonymkode: 27325...814

Whataboutism

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Whataboutism

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Nei.

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det fremstår som dumt hvis du for eksempel fordømmer en kollega som kuttet kontakt med barna sine etter skilsmissen, men synes det er greit at en annen kollega eller broren din gjør akkurat det samme i samme situasjon. Da fremstår du som vinglete og uforutsigbar, uten egne verdier og prinsipper.

På samme måte er det dumt å si at når et land angriper et annet, selvstendig land uprovosert, så er det forferdelig, men når et annet land gjør det samme, så er det greit. Eller at folkemord er greit i ett land og en krigsforbrytelse i et annet. 

Anonymkode: 27325...814

Dette er jo to fullstendig usammenlignbare saker.

Anonymkode: 17358...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Dette er jo to fullstendig usammenlignbare saker.

Anonymkode: 17358...6aa

Så det er helt innenfor å synes at folkemord er greit i ett land, men ikke i et annet? 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så det er helt innenfor å synes at folkemord er greit i ett land, men ikke i et annet? 

Anonymkode: 27325...814

Hvem har sagt at folkemord er greit?

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvem har sagt at folkemord er greit?

Anonymkode: 6d7cc...1ec

De som ikke foreslår å kalle gata der den kinesiske ambassaden befinner seg for "uigurenes gate". Nå har man satt standard for reaksjon mot folkemord. Og da må man følge standarden. Man kan ikke cherrypicke i folkemord man ønsker å fordømme.

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De som ikke foreslår å kalle gata der den kinesiske ambassaden befinner seg for "uigurenes gate". Nå har man satt standard for reaksjon mot folkemord. Og da må man følge standarden. Man kan ikke cherrypicke i folkemord man ønsker å fordømme.

Anonymkode: 27325...814

Snakk om å tillegge andre mennesker meninger som de aldri har ytret.
Du engasjerer deg like mye i all verdens elendighet da eller? Hva gjør du for å bedre det?

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Snakk om å tillegge andre mennesker meninger som de aldri har ytret.
Du engasjerer deg like mye i all verdens elendighet da eller? Hva gjør du for å bedre det?

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Mer enn andre. Jeg boikotter for eksempel alle israelske varer og handler en del i den lille butikken med palestinske eiere. Jeg unngår å bestille billige greier fra Kina. Jeg har også vært med på flere pengesamlinger for syriske og ukrainske flyktninger. Det som slår meg er at mange av dem som pratet dritt om syriske flyktninger og ønsket dem dit pepper'n gror, nå ønsker ukrainske flyktninger velkommen, samler penger til dem og ønsker å tilby dem gratis husvære. Hva skjedde med "folk er folk"? 

Anonymkode: 27325...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mer enn andre. Jeg boikotter for eksempel alle israelske varer og handler en del i den lille butikken med palestinske eiere. Jeg unngår å bestille billige greier fra Kina. Jeg har også vært med på flere pengesamlinger for syriske og ukrainske flyktninger. Det som slår meg er at mange av dem som pratet dritt om syriske flyktninger og ønsket dem dit pepper'n gror, nå ønsker ukrainske flyktninger velkommen, samler penger til dem og ønsker å tilby dem gratis husvære. Hva skjedde med "folk er folk"? 

Anonymkode: 27325...814

Så hvorfor fordømmer du ikke Putin da?

Anonymkode: 6d7cc...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...