Gå til innhold

Hva er i veien med enkelte småbarnsforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg blir noe sjokkert over ulike tråder jeg har lest i det siste. En var om hvordan småbarn herjet i bilen. Seteryggene var fulle av tørket leire og sand. Det var bilde, og de så ikke ut. Moren lurte på hvordan hun skulle få det bort! Så var det en tråd om barn som gikk rundt og spiste forskjellige ting. De tar jo på alt mulig og moren fant rester av både godteri og mat under sofa og imellom sofaputer. 

Så er det de foreldrene som vet at barna tisser på doringen og gulvet, og lar det bli liggende fordi de ikke kan gå å vaske hele tiden. Hva faen sier jeg bare! Kjenner jeg brekker meg.

Er alt dette så vanlig som det ser ut til? Mange svarer jo uten å heve et øyebryn?! 

Anonymkode: 9169a...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i veien med enkelte småbarnsforeldre? Småbarn! Svaret gir seg faktisk selv 😄

Småbarn som er småbarn. Og ikke ser problemet med gjørme i bilen, matrester i sofaen eller tiss på setet. 

Anonymkode: cc5ed...78d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i veien med enkelte småbarnsforeldre? Småbarn! Svaret gir seg faktisk selv 😄

Småbarn som er småbarn. Og ikke ser problemet med gjørme i bilen, matrester i sofaen eller tiss på setet. 

Så den. Seriøst blir jeg direkte kvalm. Og litt aggresiv merker jeg. 

Skrevet

Hvis man skal fotfølge ungene for å vaske, rydde og unngå ting, gjør man ikke annet. Litt rot og søl må man regne med når man har småunger. Alt annet er unormalt, hi. 

Anonymkode: a8361...a69

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Så den. Seriøst blir jeg direkte kvalm. Og litt aggresiv merker jeg. 

Det er veldig rart å bli aggressiv over andres rot. Hvorfor blir du det? Her må du gå i deg selv 

Det er da ikke du som skal vaske deres bil, sofa eller do.. 

Skrevet

Helt enig, ser det i barnehagen , veldig mange av barna er ikke vant med å sitte ved bordet å spise, foreldrene går etter dem og putter mat i munnen på dem. Da blir det klin over alt da. At man må rydde og vaske når man har barn er nå en ting, men man kan jo også hjelpe dem å lære gode vaner. 
Akkurat gjørme bilen er ikke så lett å unngå med barnehagebarn inn og ut, men da hadde vi et trekk vi hadde kjøpt på ryggen på forsetene, som bare var å ta av og slenge i vaskemaskinen. 

Anonymkode: 09e17...774

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man skal fotfølge ungene for å vaske, rydde og unngå ting, gjør man ikke annet. Litt rot og søl må man regne med når man har småunger. Alt annet er unormalt, hi. 

Anonymkode: a8361...a69

Man sjekker selvfølgelig do når barnet har vært der, eller lærer ungen å tørke vekk selv. Det fins pakker med kluter man kan bruke rett fra pakken. Enkelt og greit.

Man gir ikke barn spiselige ting om de ikke kan sitte stille. Også enkelt og greit! 

Så lærer man barn å ikke sparke i seteryggene. Klarer man ikke det, så ta av dem møkkete fottøy. Herregud det er NULL problem. Kun slappe lite smarte folk. Ærlig talt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig rart å bli aggressiv over andres rot. Hvorfor blir du det? Her må du gå i deg selv 

Det er da ikke du som skal vaske deres bil, sofa eller do.. 

Jeg blir provosert av sånn dumhet og slapphet! Det er heller ikke rot. Det er møkk og bakterier! 

Skrevet

Man sjekker selvfølgelig do når barnet har vært der, eller lærer ungen å tørke vekk selv. Det fins pakker med kluter man kan bruke rett fra pakken. Enkelt og greit.

Man gir ikke barn spiselige ting om de ikke kan sitte stille. Også enkelt og greit! 

Så lærer man barn å ikke sparke i seteryggene. Klarer man ikke det, så ta av dem møkkete fottøy. Herregud det er NULL problem. Kun slappe lite smarte folk. Ærlig talt. 

Haha, tipper du har ett barn? 

Jeg løper ikke inn på badet hver gang et av barna har vært der for å vaske altså, ærlig talt, jeg har bedre ting å bruke tid på. 

Å sitte rolig når de spiser må de, det er jo mest praktisk. Og skitne sko har de, og da blir det skittent. Gidder ikke ta av og på sko på 3 unger ut og inn av bil. Du er jo helt hysterisk!!

Anonymkode: 8ce8a...3f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Helt enig, ser det i barnehagen , veldig mange av barna er ikke vant med å sitte ved bordet å spise, foreldrene går etter dem og putter mat i munnen på dem. Da blir det klin over alt da. At man må rydde og vaske når man har barn er nå en ting, men man kan jo også hjelpe dem å lære gode vaner. 
Akkurat gjørme bilen er ikke så lett å unngå med barnehagebarn inn og ut, men da hadde vi et trekk vi hadde kjøpt på ryggen på forsetene, som bare var å ta av og slenge i vaskemaskinen. 

Anonymkode: 09e17...774

Syns det er helt sykt jeg. 

Skrevet

Haha, tipper du har ett barn? 

Jeg løper ikke inn på badet hver gang et av barna har vært der for å vaske altså, ærlig talt, jeg har bedre ting å bruke tid på. 

Å sitte rolig når de spiser må de, det er jo mest praktisk. Og skitne sko har de, og da blir det skittent. Gidder ikke ta av og på sko på 3 unger ut og inn av bil. Du er jo helt hysterisk!!

Anonymkode: 8ce8a...3f9

Nei jeg er ikke hysterisk. Jeg er renslig og såpass påpasselig at jeg vasker vekk urin og møkk! Nei, jeg har ikke kun ett barn. Du GIDDER ikke nei. Det er akkurat det. Bedre ting å gjøre enn å vaske bort urin som blir liggende til det misfarger doring? Jeg skjønner ikke at det går an å ha så dårlig hygiene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg er ikke hysterisk. Jeg er renslig og såpass påpasselig at jeg vasker vekk urin og møkk! Nei, jeg har ikke kun ett barn. Du GIDDER ikke nei. Det er akkurat det. Bedre ting å gjøre enn å vaske bort urin som blir liggende til det misfarger doring? Jeg skjønner ikke at det går an å ha så dårlig hygiene. 

Du har i hvert fall et stort problem når du faktisk hisser deg opp over andres hygiene. Tipper at barna dine hadde hatt godt av å få slitt slakk innimellom. Jeg syns jeg hører maset om å ikke sparke, sitte fint, vaske do etter hvert bruk (!) osv. det er sikkert et hjem med ro og harmoni. 

Anonymkode: 0b538...8c0

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg blir provosert av sånn dumhet og slapphet! Det er heller ikke rot. Det er møkk og bakterier! 

Jøss, da vil jeg si du har problemer.. Provosert av noe som ikkw angår deg i det minste

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De færreste barn sparker i seteryggene, men i enkelte deler av livet er de så lange/korte at beine står rett frem fra setet og treffer stolryggen foran. Dette kan ikke barna noe for. Vil man unngå det må man f.eks. ta av skoene og det er ikke alle som ønsker eller kan prioriterer det. 

Anonymkode: 24bbd...2fa

Skrevet

Du har i hvert fall et stort problem når du faktisk hisser deg opp over andres hygiene. Tipper at barna dine hadde hatt godt av å få slitt slakk innimellom. Jeg syns jeg hører maset om å ikke sparke, sitte fint, vaske do etter hvert bruk (!) osv. det er sikkert et hjem med ro og harmoni. 

Hva er det du babler om? Begge ungene er renslige ja, og de lærte fort både det og å sitte ved bordet å spise. Det hjelper nok at alle vi rundt gjør det. Det er derfor jeg blir litt sjokkert også, for jeg har virkelig ikke sett maken. Med unntak av at enkelte gir barna spiselige ting når de er rundt på beina. 

Mitt og vårt hjem er nok et helt alminnelig harmonisk hjem. For en idiotisk tanke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De færreste barn sparker i seteryggene, men i enkelte deler av livet er de så lange/korte at beine står rett frem fra setet og treffer stolryggen foran. Dette kan ikke barna noe for. Vil man unngå det må man f.eks. ta av skoene og det er ikke alle som ønsker eller kan prioriterer det. 

Anonymkode: 24bbd...2fa

Hva sier du? Ønsker eller prioriterer å ta av fottøy? Er du seriøs? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jøss, da vil jeg si du har problemer.. Provosert av noe som ikkw angår deg i det minste

Du blir garantert irritert av folk som ikke angår deg du også. Alle blir det. Urenslige og slappe folk har den virkningen på meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva sier du? Ønsker eller prioriterer å ta av fottøy? Er du seriøs? 

Hva var det du ikke skjønte med det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du blir garantert irritert av folk som ikke angår deg du også. Alle blir det. Urenslige og slappe folk har den virkningen på meg. 

Åhhh Det er så deilig å ikke tenke sånn som deg. 😊😊😊

Anonymkode: 5d182...b9a

Skrevet

Hva var det du ikke skjønte med det? 

Hvorfor de ikke skal ønske eller prioritere å ikkevha så møkkete seterygger? Er det vanskelig å ta av og på fottøy? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og Gud skal vite at jeg er glad jeg prioriterer hygiene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

"Deilig" er det siste ordet jeg tenker på når jeg ser hjem med unger som spiser mens de går rundt i mat- og urinrester. Men det er ingen overraskelse at foreldre som lar det skje fordi de ikke GIDDER å være nøye med oppdragelse og hygiene, ikke ser hvor ekkelt det er.

Anonymkode: 769b1...a9e

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

"Deilig" er det siste ordet jeg tenker på når jeg ser hjem med unger som spiser mens de går rundt i mat- og urinrester. Men det er ingen overraskelse at foreldre som lar det skje fordi de ikke GIDDER å være nøye med oppdragelse og hygiene, ikke ser hvor ekkelt det er.

Du og hi må være sjelesfrender. Begge irriterer seg grønn over andres møkk, begge liker å skrive noen ORD MED STORE BOKSTAVER 😆

Skrevet

Du og hi må være sjelesfrender. Begge irriterer seg grønn over andres møkk, begge liker å skrive noen ORD MED STORE BOKSTAVER 😆

Har ikke skrevet et ord om at jeg irriterer meg grønn over noe som helst. At du leser ting som ikke står, og konkluderer over en lav sko, er ikke overraskende da.

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Har ikke skrevet et ord om at jeg irriterer meg grønn over noe som helst. At du leser ting som ikke står, og konkluderer over en lav sko, er ikke overraskende da.

Du liker virkelig komma? 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...