Gå til innhold

Hva med Kina?


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er på høy tid de tar et standpunkt. Jeg skulle nå ønske at Europa begynte å minske sin avhengighet til Kina. 

Anonymkode: ac21c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kina viser nå tydelig sin feighet. De vil stryke alle med hårene, og fremstå som den fromme og fredsskapende nasjonen. Men så bunner alt i handel - og da blir det jo vanskelig.

 

Anonymkode: 4ab10...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ta standpunkt? Tar vi det i konflikten rundt Taiwan? Involverte vi oss rundt Hong Kong i 2019? 

Anonymkode: d55b0...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kanskje gjort det om ikke Kina hadde et så sterkt grep på Europa. Jeg synes også Norge er feig som ikke tør å ta avstand fra hvordan Kina behandler Uigurer og andre minoriteter. Det viser jo seg at laksen vi selger finner veien dit uansett om de boikotter oss eller ikke.  

Anonymkode: ac21c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør Norge med gjentatte brudd på menneskerettigheter i Kina? Ingen verdens ting. Israel? Nope. USA? Niks. Og det er en forklaring på hvorfor det er så lett for Norge å sanksjonere mot Russland, men ikke mot de andre landene som gjør akkurat det samme mot sivilbefolkningen. Vi er avhengig av Kina når det gjelder absolutt alt, fordi vi har sluttet å produsere ting og bestiller billig dritt produsert av underbetalte arbeidere i Kina. Jeg vet ikke hvorfor vi ikke har boikottet Israel, sånn egentlig, men det må være en grunn til det også. Det selges Soda Stream-maskiner i stor stil i alle butikker som kan selge slik, du finner israelske dadler og poteter i matbutikkene. USA er et eget kapittel - dem har vi diltet etter i lang tid og det meste av underholdningen er amerikansk. 

Ikke misforstå, jeg synes at vi bør reagere mot det Russland gjør mot Ukraina nå. Men vi må også reagere mot andre land som gjør akkurat det samme. Hvis vi sitter og ser på hvordan USA, Israel og Kina holder på og enda støtter USA med militærstyrker og ros, er vi en stor gjeng med hyklere. 

Anonymkode: 6ded2...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...