Gå til innhold

Blir ikke syk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt barn med korona. Hatt flere nærkontakter ellers også, fortsatt frisk.

Er noen immune, eller bare flaks?

Anonymkode: 98263...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om to rare eksempler her. Ene er samboeren til en venninne av meg. Hun ble smittet og (sitat henne): "lå og hostet ham opp i fjeset hver natt i en uke!", men uten at han ble smittet. Så var de på en liten reise og han følte seg dårlig da de kom hjem. Da testet han positivt. Han ble altså ikke smittet av å dele seng med en smittet, men ble smittet av å passere en tilfeldig fremmed som må ha vært smittet. 

Det mest spesielle er likevel en kollega av meg (lærer i vgs) som har vasset i smitte på jobb i 1,5 år, og i tillegg har hatt ikke mindre enn to runder med smitte i eget hus. Først delta og så omikron, men hun ble da altså ikke smittet selv om hun har små barn hun har tatt seg av som både har hostet, snørret og grått på henne. Så var vi ute og spiste sammen en gjeng fra jobb, og det viste seg at ene kollegaen vår testet positivt dagen etterpå. De to satt langt fra hverandre. Og gjett hvem som ble smittet? Jo, kollegaen min. Helt utrolig!

Anonymkode: fc616...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen er immune. Nesten alle jeg kjenner som har vært smittet, har jeg vært nærkontakt til. Barna har vært smittet, familien har vært smittet, kollegaer har vært snittet. Men ikke jeg. 

Anonymkode: 68ebf...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...