Gå til innhold

Fått påvist covid-19. Kan jeg da dra på butikke Ja?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns det er litt rart forklart på nettet. Men det står at man BØR holde seg hjemme i 4 døgn om man er syk. Jeg har ikke feber, så da kan jeg i grunn gjøre hva jeg vil da? 

Anonymkode: 270da...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan, men bør ikke.

Man MÅ ikke selv om man ikke bryter noen forskrifter lenger ved å gjøre det.

Anonymkode: c319f...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! For trenger å fylle opp litt i kjøleskapet 😅 

Anonymkode: 270da...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen lov mot å gå ut lenger, så du kan ikke bli straffet for å gå på butikken.

Men det er jo anbefalt å holde seg hjemme i fire dager da, for du er veldig smittsom...

Anonymkode: d24c7...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt meg hjemme de 4 anbefalte døgnene, av hensyn til andre. Jeg var ikke syk, hadde bare lette forkjølelsessymptomer.

Nå er ikke det å bli smittet av Covid noe som bør komme som en overraskelse på noen, så man bør kunne klare å ha nok mat i hus til å klare seg uten innkjøp en liten uke.

Om du absolutt må så bør du i alle fall bruke munnbind, sprite hendene dine godt og handle på et tidspunkt det er lite folk i butikken.

Anonymkode: e14d7...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Flott! For trenger å fylle opp litt i kjøleskapet 😅 

Anonymkode: 270da...a8e

Det var kjempegøy.........

Anonymkode: 26e14...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et snev av moral så gjør du selvsagt ikke det selv om du strengt tatt kan. Andre kan handle for deg, eller du kan bestille varer. Går du likevel, så ta i det minste på deg munnbind og sprit hendene godt.

Anonymkode: 03610...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du når du er forkjøla? 

Anonymkode: f3914...82a

Lever normalt! 

Anonymkode: 270da...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Flott! For trenger å fylle opp litt i kjøleskapet 😅 

Anonymkode: 270da...a8e

🙄

Anonymkode: ffef4...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele huset har nå covid og det kunne ikke falle meg inn å dra på butikken. Om du gjør det så sier det sitt om deg.

Jeg kommer til å holde meg hjemme i isolasjon fordi det er det rette å gjøre. 

Vi mangler ting vi også, som feks. Brød men vi finner ut av det uten å forlate huset. 

Anonymkode: c4397...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hele huset har nå covid og det kunne ikke falle meg inn å dra på butikken. Om du gjør det så sier det sitt om deg.

Jeg kommer til å holde meg hjemme i isolasjon fordi det er det rette å gjøre. 

Vi mangler ting vi også, som feks. Brød men vi finner ut av det uten å forlate huset. 

Anonymkode: c4397...f22

Vi har ikke lenger isolasjon, det er noe du velger. Si meg gjør du det samme ved infulensa og forkjølelse også?

Anonymkode: f3914...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har ikke lenger isolasjon, det er noe du velger. Si meg gjør du det samme ved infulensa og forkjølelse også?

Anonymkode: f3914...82a

Selvfølgelig gjør man det, med unntak av lett forkjølelse. Er det virkelig så utenkelig og rart for deg at noen mennesker er hensynsfulle at du ikke en gang klarer å se det for deg? Det sier i så fall mye om deg. 

Anonymkode: 03610...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi har ikke lenger isolasjon, det er noe du velger. Si meg gjør du det samme ved infulensa og forkjølelse også?

Anonymkode: f3914...82a

Jeg drar ikke syk ut på butikken nei. Men covid så sier myndighetene at man bør holde seg hjemme i 4 døgn etter positiv test og da gjør jeg det. Jeg trenger nemlig ikke trussel om tusenvis av kroner i bot det holder i massevis at jeg vet at jeg tar hensyn til andre medmennesker. 

Anonymkode: c4397...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig gjør man det, med unntak av lett forkjølelse. Er det virkelig så utenkelig og rart for deg at noen mennesker er hensynsfulle at du ikke en gang klarer å se det for deg? Det sier i så fall mye om deg. 

Anonymkode: 03610...9a2

Så du kan gå ut hvis du har lett forkjølelse? Du vet at andre kan få den samme forkjølelsen mye verre, selv om den er lett hos deg. Da kan man også gå på butikken med lette symptom av korona? Som i utgangspunktet er et av våre vanlige forkjølelsesvirus. Det du sier henger ikke på greip  

Anonymkode: fc720...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du kan gå ut hvis du har lett forkjølelse? Du vet at andre kan få den samme forkjølelsen mye verre, selv om den er lett hos deg. Da kan man også gå på butikken med lette symptom av korona? Som i utgangspunktet er et av våre vanlige forkjølelsesvirus. Det du sier henger ikke på greip  

Anonymkode: fc720...d23

Nei, å diskutere med noen som insisterer på å overse råd fra myndighetene og innse at korona ikke er helt det samme som en lett forkjølelse, vil nok gi den effekten at du ikke forstår hva jeg mener. For de av oss som skjønner forskjellen, gir det god mening. 

Anonymkode: 03610...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig gjør man det, med unntak av lett forkjølelse. Er det virkelig så utenkelig og rart for deg at noen mennesker er hensynsfulle at du ikke en gang klarer å se det for deg? Det sier i så fall mye om deg. 

Anonymkode: 03610...9a2

Mange har covid som lett forkjølelse, noen har ikke symptomer. Vi kan gå på jobb, men ikke i butikken?

Anonymkode: f3914...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange har covid som lett forkjølelse, noen har ikke symptomer. Vi kan gå på jobb, men ikke i butikken?

Anonymkode: f3914...82a

Uten symptomer er det liten risiko for smitte, men ved lette symptomer er det anbefalt å være fire dager i isolasjon. Skjønner du virkelig ikke forskjellen, eller gjør du deg dum bare for å krangle? 

Anonymkode: 03610...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Uten symptomer er det liten risiko for smitte, men ved lette symptomer er det anbefalt å være fire dager i isolasjon. Skjønner du virkelig ikke forskjellen, eller gjør du deg dum bare for å krangle? 

Anonymkode: 03610...9a2

Jeg skjønner da forskjellen. Men, retningslinjene er at en kan gå. 

 

Anonymkode: f3914...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner da forskjellen. Men, retningslinjene er at en kan gå. 

 

Anonymkode: f3914...82a

Men BØR ikke!

Anonymkode: c4397...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner da forskjellen. Men, retningslinjene er at en kan gå. 

 

Anonymkode: f3914...82a

Retningslinjen er at det oppfordres til fire dagers isolasjon ved symptomer. Ja, man KAN gå, men da var vi tilbake til dette med empati og omtanke overfor andre mennesker. Heldigvis har folk flest disse egenskapene og holder seg da hjemme, selv om det ikke er ulovlig å gå ut.

Anonymkode: 03610...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner da forskjellen. Men, retningslinjene er at en kan gå. 

 

Anonymkode: f3914...82a

Men oppfordringen om å holde seg hjemme, lukker du øynene for.

Anonymkode: 26e14...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...