Gå til innhold

Hvorfor bomber russerne "alltid" om natten?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om jeg ikke tar helt feil er det bl.a. fordi det virker mer utmattende på fienden å aldri få sove ordentlig, frykt blir større, større sjanse for at fienden gjør feil, er uoppmerksom, mindre sjanse for at egne angrep/fremrykkinger oppdages tidlig.

Det er strategi og vel kalkulert for å gjøre mest mulig skade.

Anonymkode: a928a...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er feige udyr.

På samme måte som de lokker folk ut av bomberommene ved å inngå avtaler om våpenhvile for evakuering, for så å angripe dem og drepe barn og gamle der de flykter for livet.

Avskum

Anonymkode: a5731...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Fordi de er feige udyr.

På samme måte som de lokker folk ut av bomberommene ved å inngå avtaler om våpenhvile for evakuering, for så å angripe dem og drepe barn og gamle der de flykter for livet.

Avskum

Anonymkode: a5731...839

Helt sånn er det tross alt ikke.

Anonymkode: 8471f...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Helt sånn er det tross alt ikke.

Anonymkode: 8471f...03a

Ok? Hva er ikke helt sånn? 

Anonymkode: a5731...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok? Hva er ikke helt sånn? 

Anonymkode: a5731...839

Våpenhvilen er vanskelige. Begge parter er redde og de stoler ikke på hverandre. Selv den minste feil kan få noen til å skyte i det de mener er selvforsvar. 

Anonymkode: 8471f...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok? Hva er ikke helt sånn? 

Anonymkode: a5731...839

Det jeg kan vedgå er at den enkelte soldat ikke bærer skylden for dette. Selv om alle må ta ansvar for sine handlinger så er også de russiske soldatene offer for krigen.

Men det har to ganger nå skjedd at det varsles om våpenhvile forså skape humanitære korridorer, og når menneske e legger ut på flykt så angripes de.
 

Det er ikke annet enn hjerterått, og har vekket et sinne i meg som jeg ikke har følt på før, og som jeg sikkert burde følt tydeligere på kroppen også i andre konflikter. 

Anonymkode: a5731...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det jeg kan vedgå er at den enkelte soldat ikke bærer skylden for dette. Selv om alle må ta ansvar for sine handlinger så er også de russiske soldatene offer for krigen.

Men det har to ganger nå skjedd at det varsles om våpenhvile forså skape humanitære korridorer, og når menneske e legger ut på flykt så angripes de.
 

Det er ikke annet enn hjerterått, og har vekket et sinne i meg som jeg ikke har følt på før, og som jeg sikkert burde følt tydeligere på kroppen også i andre konflikter. 

Anonymkode: a5731...839

Det er kanskje det man får når en sender 18-19 år gamle gutter i krig som tror de skal på redningsaksjon. 🤷🏼‍♀️De har jo ikke erfaring til å stå i en slik konflikt som dette, hvor informasjon, eller mangel på det og feil informasjon, har blitt en del av krigen. 

Anonymkode: fa268...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er kanskje det man får når en sender 18-19 år gamle gutter i krig som tror de skal på redningsaksjon. 🤷🏼‍♀️De har jo ikke erfaring til å stå i en slik konflikt som dette, hvor informasjon, eller mangel på det og feil informasjon, har blitt en del av krigen. 

Anonymkode: fa268...a0c

Jeg tenker det er mer et spill for galleriet. Akkurat som de evakueringskoridorene Russland vil opprette fra Ukraina til Russland og Hviterussland er.

Anonymkode: 89f5c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...