Gå til innhold

Er det noen som IKKE tror det blir atomkrig?


Anbefalte innlegg

Jeg er i utgangspunktet litt katastrofetenker. Nå har jeg kjørt meg fast i et spor der jeg er sikker på at dette utvikler seg til å bli en atomkrig hvor vi blir utslettet.

Jeg vet ikke om dette er katastrofetenkeren i meg, eller om det faktisk er reell fare for dette. 
 

Hører gjerne fra folk med begge beina på jorda.. 

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også redd for atomkrig. Jeg tror ikke det går så langt,  men Putin rt gal nok til å gjøre noe sånt.

Anonymkode: 910e2...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er stor sannsynlighet for atomhendelse (enten med vilje eller ved uhell/uvørenhet), MEN jeg tror ikke vi vil bli utslettet. Derimot tror jeg vi må leve med konsekvensene, og at barna våre vil få andre/flere bekymringer enn de vi har forespeilet til nå.. 

geografi er nok avgjørende for atomangrep, her vi bor er det for lite mennesker/mål og topografien er ikke hensiktsmessig for atombombing (der en ønsker å gjøre mest mulig skade). Vi har fjell og fjord, så rekkevidden ville nok blitt svært begrenset. I følge min game sammfunnfaglærer på videregående.

Konsekvenser av stråling og radioaktiv nedfall vil nok være et større problem. Mangel på rent vann, mat, medisiner, direktekontakt med radioaktivt nedfall, strøm osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar 😊 
 

Det hjelper å se at andre ikke tror det vil skje - selv om dere sannsynligvis hverken er synske eller eksperter 

Jeg har liksom klamret meg til at noen rundt Putin må se det å bli kvitt han som det beste av to onder dersom atomkrig var neste steg - men de er jo så hjernevasket at man aldri kan vite.. 

HI

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar 😊 
 

Det hjelper å se at andre ikke tror det vil skje - selv om dere sannsynligvis hverken er synske eller eksperter 

Jeg har liksom klamret meg til at noen rundt Putin må se det å bli kvitt han som det beste av to onder dersom atomkrig var neste steg - men de er jo så hjernevasket at man aldri kan vite.. 

HI

Anonymkode: 3c174...b7e

Jeg tror at noen av de rundt Putin er nesten enda verre enn han.

Anonymkode: 21a66...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror at noen av de rundt Putin er nesten enda verre enn han.

Anonymkode: 21a66...38f

Nei nå må eskaleringen og krisemaksimeringen ta slutt!!!!!!!!! Russland vil ha Ukraina. 

Anonymkode: c22e1...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen fare for det. Jeg tror USA skjønner så pass.

Anonymkode: 33acc...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er noen fare for det. Jeg tror USA skjønner så pass.

Anonymkode: 33acc...fac

Dette har ikke noe med USA å gjøre. Det er kun en mann som sitter med svaret her,  og han gjemmer seg bak høye vegger i Russland.

Anonymkode: 910e2...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette har ikke noe med USA å gjøre. Det er kun en mann som sitter med svaret her,  og han gjemmer seg bak høye vegger i Russland.

Anonymkode: 910e2...d84

Du får ikke smelt av mange og ødeleggende atombomber før en samlet atomnasjon kommer til å smelle Russland sønder og sammen. Det er ikke slik at de kan sende en bombe som går av og utsletter verden. Det verste som kan skje for oss og som er lite sannsynlig, er en atomsky med radioaktivt stoff. Men lite sannsynlig!

Anonymkode: c22e1...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette har ikke noe med USA å gjøre. Det er kun en mann som sitter med svaret her,  og han gjemmer seg bak høye vegger i Russland.

Anonymkode: 910e2...d84

Han har så pass sterke våpen at han trenger ikke atombomber, utenom for å ta igjen hvis noen sender atombomber hans vei.

https://www.nettavisen.no/ukraina/ukraina-konfikten/vapen/har-alle-bombers-far-og-dommedagstorpedo-dette-er-russlands-vapenarsenal/s/5-95-402337

Slik ser det ut når slike raketter går av:

 

Anonymkode: 33acc...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det noen"? Hva slags ekkokammer av skrekk og angst lever du i? Logg av, gå ut, lev. Ingen oppegående mennesker går rundt og aktivt tror det blir atomkrig, er du helt rusk!

Anonymkode: f5735...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir atomkrig. Tenker også at disse skremselspropaganda-artiklene ang "blir verre enn tjernobyl" osv er idiotisk. 

Verken Tsjernobyl eller Hiroshima utslettet Norge, så om det skjer noe igjen i Tsjernobyl nå så vil det ikke ramme meg noe verre enn det gjorde i 86.

Anonymkode: f9ba4...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir atomkrig. Mest av alt fordi det Russland vil ha minst like mye å tape på det som alle andre

Anonymkode: 25c06...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir atomkrig, men skulle det smelle så er jeg så forberedt som jeg kan være. 

Anonymkode: 39425...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det blir atomkrig, men skulle det smelle så er jeg så forberedt som jeg kan være. 

Anonymkode: 39425...4fb

Hva innebærer det? 

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke det blir atomkrig. Mest av alt fordi det Russland vil ha minst like mye å tape på det som alle andre

Anonymkode: 25c06...19c

Bare lurer på om Putin er forbi det punktet at det betyr noe. Det viktigste for han er vel å ikke tape ansikt ved å trekke seg tilbake 

Men jeg håper du har rett

HI

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke det blir det. Men så er jo Putin så gal, at man kan jo aldri vite hva han finner på...

Jeg trodde ikke jeg noen gang skulle oppleve en så heftig pandemi som vi har vært igjennom heller.... (Ja, jeg vet at det blir noe heeelt annet, men likevel...)

Anonymkode: f361d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva innebærer det? 

Anonymkode: 3c174...b7e

Det innebærer at jeg har jodtabletter, pass og visum til hele familien til familie vi kan bo hos på den andre siden av jorden, alt på beredskapslisten, bil som alltid står fulladet i gårdsplassen etc. Stort mer får jeg ikke gjort. Kunne selvfølgelig i teorien bygd en blykapsel under jorden i hagen, men det blir praktisk svært vanskelig. Smeller det i området er det uansett ikke mye man kan gjøre. 

Anonymkode: 39425...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...