Gå til innhold

Er det noen som IKKE tror det blir atomkrig?


Anbefalte innlegg

Jeg er i utgangspunktet litt katastrofetenker. Nå har jeg kjørt meg fast i et spor der jeg er sikker på at dette utvikler seg til å bli en atomkrig hvor vi blir utslettet.

Jeg vet ikke om dette er katastrofetenkeren i meg, eller om det faktisk er reell fare for dette. 
 

Hører gjerne fra folk med begge beina på jorda.. 

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også redd for atomkrig. Jeg tror ikke det går så langt,  men Putin rt gal nok til å gjøre noe sånt.

Anonymkode: 910e2...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er stor sannsynlighet for atomhendelse (enten med vilje eller ved uhell/uvørenhet), MEN jeg tror ikke vi vil bli utslettet. Derimot tror jeg vi må leve med konsekvensene, og at barna våre vil få andre/flere bekymringer enn de vi har forespeilet til nå.. 

geografi er nok avgjørende for atomangrep, her vi bor er det for lite mennesker/mål og topografien er ikke hensiktsmessig for atombombing (der en ønsker å gjøre mest mulig skade). Vi har fjell og fjord, så rekkevidden ville nok blitt svært begrenset. I følge min game sammfunnfaglærer på videregående.

Konsekvenser av stråling og radioaktiv nedfall vil nok være et større problem. Mangel på rent vann, mat, medisiner, direktekontakt med radioaktivt nedfall, strøm osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar 😊 
 

Det hjelper å se at andre ikke tror det vil skje - selv om dere sannsynligvis hverken er synske eller eksperter 

Jeg har liksom klamret meg til at noen rundt Putin må se det å bli kvitt han som det beste av to onder dersom atomkrig var neste steg - men de er jo så hjernevasket at man aldri kan vite.. 

HI

Anonymkode: 3c174...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar 😊