Gå til innhold

Dette er bare trist


Anbefalte innlegg

Stakkars det russiske folk. Ikke bare må de slite med en dust av en øverste sjef, men de må også takle hets, boikott, utestengelse og hærverk mot seg. Vi må ikke glemme at de aller fleste russere ikke ønsker krigen, og at de er ofre de og. 
https://www.nrk.no/sport/russlands-smoreteam-anmelder-haerverk-_-servicesjef-pa-graten-i-nrk-intervju-1.15875844

Anonymkode: 098c7...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Stakkars det russiske folk. Ikke bare må de slite med en dust av en øverste sjef, men de må også takle hets, boikott, utestengelse og hærverk mot seg. Vi må ikke glemme at de aller fleste russere ikke ønsker krigen, og at de er ofre de og. 
https://www.nrk.no/sport/russlands-smoreteam-anmelder-haerverk-_-servicesjef-pa-graten-i-nrk-intervju-1.15875844

Anonymkode: 098c7...e32

Og hvordan tror du det ukrainske folk føler seg?!

Anonymkode: 4c5e1...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og hvordan tror du det ukrainske folk føler seg?!

Anonymkode: 4c5e1...d71

Avsporing. Jeg snakker nå om russerne og det faktum at de er tapere i krigen de og. (Selvsagt har ukrainerne jævlig, det vet alle.)

Anonymkode: 098c7...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og hvordan tror du det ukrainske folk føler seg?!

Anonymkode: 4c5e1...d71

Hjelper det ukrainere at russerne blir hetset? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Og hvordan tror du det ukrainske folk føler seg?!

Anonymkode: 4c5e1...d71

Et annet spørsmål er hva er det konkret vi får gjort? For to dager siden sluttet naboen å snakke til meg. Vi har like gamle døtre som har lekt sammen nesten hver dag de siste fem årene. Hun nekter nå å ha kontakt med oss på grunn av det som skjer. Jeg har bodd i Norge siden 1999, og jeg har norsk som eneste statsborgerskap. Siste gang jeg besøkte foreldrene mine var i 2005. Der hjemme har jeg kun gamle foreldre på 83 og 84 år. Så hva er det konkret vi kan gjøre? Er det forventet at jeg skal drite i barna mine og reise til Russland for å stoppe krigen? Eller skal mine snart 90 år gamle foreldre melde seg som frivillige og reise til Ukraina som militært personell? Hva er det forventet av meg for å slippe å bli isolert? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Et annet spørsmål er hva er det konkret vi får gjort? For to dager siden sluttet naboen å snakke til meg. Vi har like gamle døtre som har lekt sammen nesten hver dag de siste fem årene. Hun nekter nå å ha kontakt med oss på grunn av det som skjer. Jeg har bodd i Norge siden 1999, og jeg har norsk som eneste statsborgerskap. Siste gang jeg besøkte foreldrene mine var i 2005. Der hjemme har jeg kun gamle foreldre på 83 og 84 år. Så hva er det konkret vi kan gjøre? Er det forventet at jeg skal drite i barna mine og reise til Russland for å stoppe krigen? Eller skal mine snart 90 år gamle foreldre melde seg som frivillige og reise til Ukraina som militært personell? Hva er det forventet av meg for å slippe å bli isolert? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Men hvorfor i himmelens navn besøker du ikke foreldrene dine? Du blir ikke mindre norsk av det. 
 

Folk som naboen må du bare drite i, de er ikke verd din oppmerksomhet. Folk som skylder på andre for ting som er utenfor deres kontroll kan ta seg ei kaka. 

Anonymkode: 630fd...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor i himmelens navn besøker du ikke foreldrene dine? Du blir ikke mindre norsk av det. 
 

Folk som naboen må du bare drite i, de er ikke verd din oppmerksomhet. Folk som skylder på andre for ting som er utenfor deres kontroll kan ta seg ei kaka. 

Anonymkode: 630fd...199

Foreldrene mine har vært her gjentatte ganger, fordi det var lettere mht. papirarbeid og antall mennesker som drar (jeg har mann og flere barn). Det jeg nå er redd for, er at barna mine blir utestengt av flere enn naboen, hetset på skole og fritidsaktiviteter og lignende. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Et annet spørsmål er hva er det konkret vi får gjort? For to dager siden sluttet naboen å snakke til meg. Vi har like gamle døtre som har lekt sammen nesten hver dag de siste fem årene. Hun nekter nå å ha kontakt med oss på grunn av det som skjer. Jeg har bodd i Norge siden 1999, og jeg har norsk som eneste statsborgerskap. Siste gang jeg besøkte foreldrene mine var i 2005. Der hjemme har jeg kun gamle foreldre på 83 og 84 år. Så hva er det konkret vi kan gjøre? Er det forventet at jeg skal drite i barna mine og reise til Russland for å stoppe krigen? Eller skal mine snart 90 år gamle foreldre melde seg som frivillige og reise til Ukraina som militært personell? Hva er det forventet av meg for å slippe å bli isolert? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Idioter finnes over alt. Denne slags oppførsel sier alt om henne, og ingenting om deg. 

Anonymkode: 1be40...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Idioter finnes over alt. Denne slags oppførsel sier alt om henne, og ingenting om deg. 

Anonymkode: 1be40...da9

Oppførselen går ut over barnet mitt som har mistet sin bestevenninne. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Avsporing. Jeg snakker nå om russerne og det faktum at de er tapere i krigen de og. (Selvsagt har ukrainerne jævlig, det vet alle.)

Anonymkode: 098c7...e32

Alle er tapere i krigen. Det Ukrainske folk gjør så godt de kan for å stå opp mot krigen - så spørs det bare hva russerne gjør.
 

Russerne frykter for livet dersom de protesterer. Ukrainerne frykter for livet der de stirrer rett i soldatenes våpen.. 

Sannsynligvis er et indre opprør i Russland - fra alle deler av befolkningen - det eneste som kan stoppe dette. De må gå sammen for å fjerne diktatoren.

For at de skal velge å ta affære må det dessverre sanksjoner til.. 

Anonymkode: 5368e...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle er tapere i krigen. Det Ukrainske folk gjør så godt de kan for å stå opp mot krigen - så spørs det bare hva russerne gjør.
 

Russerne frykter for livet dersom de protesterer. Ukrainerne frykter for livet der de stirrer rett i soldatenes våpen.. 

Sannsynligvis er et indre opprør i Russland - fra alle deler av befolkningen - det eneste som kan stoppe dette. De må gå sammen for å fjerne diktatoren.

For at de skal velge å ta affære må det dessverre sanksjoner til.. 

Anonymkode: 5368e...01e

Som sagt - hva kan vi som er bosatt i utlandet gjøre? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Et annet spørsmål er hva er det konkret vi får gjort? For to dager siden sluttet naboen å snakke til meg. Vi har like gamle døtre som har lekt sammen nesten hver dag de siste fem årene. Hun nekter nå å ha kontakt med oss på grunn av det som skjer. Jeg har bodd i Norge siden 1999, og jeg har norsk som eneste statsborgerskap. Siste gang jeg besøkte foreldrene mine var i 2005. Der hjemme har jeg kun gamle foreldre på 83 og 84 år. Så hva er det konkret vi kan gjøre? Er det forventet at jeg skal drite i barna mine og reise til Russland for å stoppe krigen? Eller skal mine snart 90 år gamle foreldre melde seg som frivillige og reise til Ukraina som militært personell? Hva er det forventet av meg for å slippe å bli isolert? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Det å hetse og fryse ut russere som bor i andre land er ikke greit. Det å gjennomføre sterke sanksjoner mot Russland er nødvendig - selv om det går utover sivilbefolkningen 

Anonymkode: 5368e...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt - hva kan vi som er bosatt i utlandet gjøre? 

Anonymkode: 83d07...c6d

I ditt innledende innlegg forsto jeg det som om du snakket om russerne som befolkning.
 

Det å angripe russere utenfor Russland er uakseptabelt, men det å angripe Russland med sanksjoner - selv om det rammer sivilbefolkningen - er nødvendig. 

Anonymkode: 5368e...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Oppførselen går ut over barnet mitt som har mistet sin bestevenninne. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Da hadde jeg gått til henne og tatt en prat. 

Anonymkode: 1be40...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg gått til henne og tatt en prat. 

Anonymkode: 1be40...da9

Hun ønsker ikke å prate med meg, og forklarer ikke hvorfor. Fullstendig ignorering. Jeg skal ta det opp som tema på kommende foreldremøte, uten å nevne navn eller episoder. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Alle er tapere i krigen. Det Ukrainske folk gjør så godt de kan for å stå opp mot krigen - så spørs det bare hva russerne gjør.
 

Russerne frykter for livet dersom de protesterer. Ukrainerne frykter for livet der de stirrer rett i soldatenes våpen.. 

Sannsynligvis er et indre opprør i Russland - fra alle deler av befolkningen - det eneste som kan stoppe dette. De må gå sammen for å fjerne diktatoren.

For at de skal velge å ta affære må det dessverre sanksjoner til.. 

Anonymkode: 5368e...01e

Mener du som i Nord-Korea? Hvordan har sanksjonene hjulpet folket med å ta affære der?

Russland er på vei til å bli et nytt Nord-Korea.

 

De lovene som forhindret at en president ville kunne bli gal og gjennomføre galskap ble ødelagt, med USAs hjelp, da Russland var et ungt demokrati.

I 1993 demonstrerte en og en halv million mennesker i Moskvas gater mot Jeltsin. Dumaen gikk så lang at de avsatte presidenten, det hadde de lov til. Da sendte president Jeltsin militæret mot menneskene som demonstrerte og siden mot selve Dumaen. Etterpå endret han den russiske grunnloven slik at presidenten kunne avsette Dumaen, men Dumaen kunne ikke avsette presidenten.

on 21 September 1993, when President Yeltsin intended to dissolve the country's highest body (Congress of People's Deputies) and parliament (Supreme Soviet), although the constitution did not give the president the power to do so. Yeltsin justified his orders by the results of the referendum of April 1993.

In response, the parliament declared the president's decision null and void, impeached Yeltsin and proclaimed vice president Aleksandr Rutskoy to be acting president.

https://en.wikipedia.org/wiki/1993_Russian_constitutional_crisis

Twenty-five years ago last night in Moscow, Russian President Boris Yeltsin ordered tanks and airborne troops to shell and storm the “White House,” the Russian Parliament (Supreme Soviet) building, to suppress the opposition trying to remove him.

Declassified documents published today by the National Security Archive include the transcript of U.S. President Bill Clinton’s phone call to Yeltsin the next day to praise him, the memcon in which U.S. Secretary of State Warren Christopher subsequently told Yeltsin this was “superb handling,”

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2018-10-04/yeltsin-shelled-russian-parliament-25-years-ago-us-praised-superb-handling

Vår russiske deltaker her er for øvrig juridisk interessert. Jeg lurer på om hun har noen meninger om dette? Trenger ikke svare, det er bare min nysgjerrighet.

Anonymkode: f8187...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun ønsker ikke å prate med meg, og forklarer ikke hvorfor. Fullstendig ignorering. Jeg skal ta det opp som tema på kommende foreldremøte, uten å nevne navn eller episoder. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Så bra at du står opp mot dette. Det du beskriver er overhodet ikke ok. 

Anonymkode: 1be40...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mener du som i Nord-Korea? Hvordan har sanksjonene hjulpet folket med å ta affære der?

Russland er på vei til å bli et nytt Nord-Korea.

 

De lovene som forhindret at en president ville kunne bli gal og gjennomføre galskap ble ødelagt, med USAs hjelp, da Russland var et ungt demokrati.

I 1993 demonstrerte en og en halv million mennesker i Moskvas gater mot Jeltsin. Dumaen gikk så lang at de avsatte presidenten, det hadde de lov til. Da sendte president Jeltsin militæret mot menneskene som demonstrerte og siden mot selve Dumaen. Etterpå endret han den russiske grunnloven slik at presidenten kunne avsette Dumaen, men Dumaen kunne ikke avsette presidenten.

on 21 September 1993, when President Yeltsin intended to dissolve the country's highest body (Congress of People's Deputies) and parliament (Supreme Soviet), although the constitution did not give the president the power to do so. Yeltsin justified his orders by the results of the referendum of April 1993.

In response, the parliament declared the president's decision null and void, impeached Yeltsin and proclaimed vice president Aleksandr Rutskoy to be acting president.

https://en.wikipedia.org/wiki/1993_Russian_constitutional_crisis

Twenty-five years ago last night in Moscow, Russian President Boris Yeltsin ordered tanks and airborne troops to shell and storm the “White House,” the Russian Parliament (Supreme Soviet) building, to suppress the opposition trying to remove him.

Declassified documents published today by the National Security Archive include the transcript of U.S. President Bill Clinton’s phone call to Yeltsin the next day to praise him, the memcon in which U.S. Secretary of State Warren Christopher subsequently told Yeltsin this was “superb handling,”

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2018-10-04/yeltsin-shelled-russian-parliament-25-years-ago-us-praised-superb-handling

Vår russiske deltaker her er for øvrig juridisk interessert. Jeg lurer på om hun har noen meninger om dette? Trenger ikke svare, det er bare min nysgjerrighet.

Anonymkode: f8187...d3f

Hva mener du med juridisk interessert? Interessert i hva da?

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med juridisk interessert? Interessert i hva da?

Anonymkode: 83d07...c6d

Interessert i lover og slikt. Beklager, jeg mente ikke å anklage deg for å ha interesse for juristikk. Jeg hadde bare inntrykk av at du syntes det var interessant. Det var derfor jeg var nysgjerrig, siden dette dreide seg om å gjøre noe ulovlig for å forandre på grunnloven.

Anonymkode: f8187...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Interessert i lover og slikt. Beklager, jeg mente ikke å anklage deg for å ha interesse for juristikk. Jeg hadde bare inntrykk av at du syntes det var interessant. Det var derfor jeg var nysgjerrig, siden dette dreide seg om å gjøre noe ulovlig for å forandre på grunnloven.

Anonymkode: f8187...d3f

Jeg var tenåring da det du beskriver skjedde, og befant meg i episenteret av hendelsene, altså hovedstaden. Jeg ønsker derfor ikke å kommentere artikkelen med mine personlige erfaringer - de er irrelevante for diskusjonen.

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var tenåring da det du beskriver skjedde, og befant meg i episenteret av hendelsene, altså hovedstaden. Jeg ønsker derfor ikke å kommentere artikkelen med mine personlige erfaringer - de er irrelevante for diskusjonen.

Anonymkode: 83d07...c6d

Åh... Tøft av deg! Da skjønner jeg godt at det kanskje er vondt å rippe opp i. Det var ikke ment slik. Jeg tenkte bare på lovene. Du? Unnskyld. Jeg mente ikke å såre deg på noen måte :( Håper det går bra med deg.

Anonymkode: f8187...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Åh... Tøft av deg! Da skjønner jeg godt at det kanskje er vondt å rippe opp i. Det var ikke ment slik. Jeg tenkte bare på lovene. Du? Unnskyld. Jeg mente ikke å såre deg på noen måte :( Håper det går bra med deg.

Anonymkode: f8187...d3f

Neida, ikke noe problem. Jeg ville bare poengtere at det å dele sine personlige erfaringer på DiB vanligvis ikke ender bra, men får kommentarer som "svogerforskning", "konspi" og lignende. Jeg var for øvrig bare tretten år da det skjedde, og min mor holdt på å bli arrestert. Jeg vet derfor kun det som mine foreldre fortalte meg den gangen, da jeg var altfor ung til å ha forståelse for politikk og lovgivning. 

Anonymkode: 83d07...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Neida, ikke noe problem. Jeg ville bare poengtere at det å dele sine personlige erfaringer på DiB vanligvis ikke ender bra, men får kommentarer som "svogerforskning", "konspi" og lignende. Jeg var for øvrig bare tretten år da det skjedde, og min mor holdt på å bli arrestert. Jeg vet derfor kun det som mine foreldre fortalte meg den gangen, da jeg var altfor ung til å ha forståelse for politikk og lovgivning. 

Anonymkode: 83d07...c6d

I tilfelle du ikke vet det, loven, grunnloven, var slik at Dumaen kunne avsette presidenten. Presidenten kunne ikke avsette Dumaen. Det var sikkerhetsventilen (før, for 100 år siden, var dampmaskiner vanlig, da var det en sikkerhetsventil på dampkokeren slik at tryket ikke skulle kunne bli for stort og hele maskinen eksplodere) for demokratiet før. Slik at hvis presidenten ble gal så kunne Dumaen gripe inn.

Da sendte Jeltsin inn militærene mot befolkningen og siden mot selveste Dumaen. Siden endret han på grunnloven så presidenten kunne avsette Dumaen, men Dumaen kunne ikke lenger avsette presidenten.

Dette gjør at presidenten nå kan oppføre seg som vedkommende vil. USA tenkte ikke på konsekvensene av det den gang da og støttet Jeltsins ulovlige adferd og grunnlovsendring. USA skjønte ikke at det en dag ville være en annen person som var Russlands president enn en alkoholiker.

Anonymkode: f8187...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Et annet spørsmål er hva er det konkret vi får gjort? For to dager siden sluttet naboen å snakke til meg. Vi har like gamle døtre som har lekt sammen nesten hver dag de siste fem årene. Hun nekter nå å ha kontakt med oss på grunn av det som skjer. Jeg har bodd i Norge siden 1999, og jeg har norsk som eneste statsborgerskap. Siste gang jeg besøkte foreldrene mine var i 2005. Der hjemme har jeg kun gamle foreldre på 83 og 84 år. Så hva er det konkret vi kan gjøre? Er det forventet at jeg skal drite i barna mine og reise til Russland for å stoppe krigen? Eller skal mine snart 90 år gamle foreldre melde seg som frivillige og reise til Ukraina som militært personell? Hva er det forventet av meg for å slippe å bli isolert? 

Anonymkode: 83d07...c6d

Din nabo er lavpannet så du må se på det som en berikelse å bli kvitt henne. 

Helt idiotisk oppførsel of din nabo vil garantert angre. Ingen grunn til å la dette gå ut over russere i Norge, hverken voksne eller barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du nevner at du vil ta dette opp på neste foreldremøte.

Hvis det møtet ikke er allerede en av første dagene, eller i løpet av neste uke, så synes jeg du allerede i morgen skal kontakte rektor på skolen barna går på, og informere om hva som skjer, og at skolen bør kalle inn foreldre slik at foreldres holdninger ikke skader barna og ødelegger for dem. Og også at det sendes ut et referat av et slikt møte til de som ev. ikke møter.

Jeg ville også ha gått til lokalavisen, om jeg var deg, bedt om å slippe å stille med bilde og navn, men fortelle det du fortalte, at siden krigen startet så velger foreldre plutselig å nekte sine barn å leke med dine barn og dermed skiller bestevenner.

Jeg er overbevist om at du da vil få støtte, og de som holder på slik som naboen vil bli isolerte selv, om de ikke innser vanviddet i det de selv nå holder på med.

 

Anonymkode: d4187...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...