Gå til innhold

Hva tenker dere om denne personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har gjort et par ting som har ført til at han er anerkjent i et visst miljø.

Han har mange følgere og inviterer de som vil til en fest i året, og det er jo helst mennesker fra bransjen men flere ukjente hver gang. Det er både jenter og mer voksne kvinner som kommer på festene, og med jenter mener jeg fra 18 år. Denne mannen har hatt forhold til flere uten at de har vart særlig lenge. Han forteller at han har vært sammen med flere som har vært sårbare i den forstand at de har vært utsatt for ulike ting i oppveksten og i senere relasjoner. Han er veldig åpen om dette og om hvordan han har tatt hensyn og vært oppmerksom på hva som kan trigge traumer og angst. De kan har hatt forhold til er fra 20 og opp til hans egen alder som er 45+.

Nå har han blitt anmeldt for mishandling av en date. Han sier at han tar dette helt med ro og at han er uskyldig. 

Hva tenker dere ut fra opplysninger her? 

Anonymkode: 96b21...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han er som menn flest. Trenger variasjon for å kunne få den opp. Bryr seg lite om partneren. Er bare ute etter å tømme seg.

Hvis han var uskyldig ville han aldri ha blitt anmeldt. Ingen røyk og så videre.

Anonymkode: 6dc42...4a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At han er som menn flest. Trenger variasjon for å kunne få den opp. Bryr seg lite om partneren. Er bare ute etter å tømme seg.

Hvis han var uskyldig ville han aldri ha blitt anmeldt. Ingen røyk og så videre.

Jeg tror dessverre at noen uskyldige blir anmeldt. Hva tenker du om at han er så åpen om hvordan forholdene hans er? 

Skrevet

Bare av det lille du skriver tenker jeg at han er en type som liker å være "kongen på haugen"

Han liker å være den som blir sett opp til, og velger kvinner som kan se på han som det trygge grunnfjellet og han vokser på det.

Han vil aldri trives sammen med en sterk og selvstendig kvinne, for egoet hans trenger at han er "sjefen" og kvinnen den svake som ser opp til han. Han trenger ikke være hverken voldelig eller slem altså, han bare liker å være den sterke selv.

Men ingen personligheter er bare slik eller sånn, vi er gjerne sammensatt av mange forskjellige deler og jeg regner med han har mange flere egenskaper enn de du velger å ramse opp her.

Jeg ville ikke dømt han bare pga personligheten hans, det kan godt hende han har rett i at han er uskyldig. Men noe må han ha gjort for å få denne kvinnen til å føle så sterk motvilje mot han at hun velger å anmelde han. Det er et steg å ta altså, så enten er hun stein gal selv, eller han har virkelig krenket henne.

Anonymkode: c77ed...575

Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke kan ta noen stilling til om han er skyldig eller ikke hvis det er det du mener. Det er det ingen grunn for meg til å spekulere på.

Anonymkode: 1ea20...703

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Bare av det lille du skriver tenker jeg at han er en type som liker å være "kongen på haugen"

Han liker å være den som blir sett opp til, og velger kvinner som kan se på han som det trygge grunnfjellet og han vokser på det.

Han vil aldri trives sammen med en sterk og selvstendig kvinne, for egoet hans trenger at han er "sjefen" og kvinnen den svake som ser opp til han. Han trenger ikke være hverken voldelig eller slem altså, han bare liker å være den sterke selv.

Men ingen personligheter er bare slik eller sånn, vi er gjerne sammensatt av mange forskjellige deler og jeg regner med han har mange flere egenskaper enn de du velger å ramse opp her.

Jeg ville ikke dømt han bare pga personligheten hans, det kan godt hende han har rett i at han er uskyldig. Men noe må han ha gjort for å få denne kvinnen til å føle så sterk motvilje mot han at hun velger å anmelde han. Det er et steg å ta altså, så enten er hun stein gal selv, eller han har virkelig krenket henne.

Anonymkode: c77ed...575

Takk for utfyllende svar. Han har blitt anklaget ( ikke anmeldt ) for en episode tidligere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at jeg ikke kan ta noen stilling til om han er skyldig eller ikke hvis det er det du mener. Det er det ingen grunn for meg til å spekulere på.

Anonymkode: 1ea20...703

Den er grei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Nå må du veie dine ord med omhu. Makan til generalisering skal man f... meg lete lenge etter. 

Anonymkode: ff7cf...fe1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han forteller at han har vært sammen med flere som har vært sårbare i den forstand at de har vært utsatt for ulike ting i oppveksten og i senere relasjoner. Han er veldig åpen om dette og om hvordan han har tatt hensyn og vært oppmerksom på hva som kan trigge traumer og angst. De kan har hatt forhold til er fra 20 og opp til hans egen alder som er 45+.

Nå har han blitt anmeldt for mishandling av en date. Han sier at han tar dette helt med ro og at han er uskyldig. 

Hva tenker dere ut fra opplysninger her? 

At han er en manipulerende pikk som går etter mer sårbare og/eller yngre personer fordi de er lettere å ha kontroll på. Hadde ikke stolt på ham et minutt, og hadde blitt tilbøyelig til å tro på daten hans.

Anonymkode: 20962...b56

Skrevet

Jeg tror dessverre at noen uskyldige blir anmeldt. Hva tenker du om at han er så åpen om hvordan forholdene hans er? 

Hva tenker du om «uskyldige blir anmeldt», altså, hva skulle grunnen være for at en kvinne anmeldte en uskyldig fyr? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

At han er en manipulerende pikk som går etter mer sårbare og/eller yngre personer fordi de er lettere å ha kontroll på. Hadde ikke stolt på ham et minutt, og hadde blitt tilbøyelig til å tro på daten hans.

Jeg har hatt dårlig følelse på han fra begynnelsen. Dette gjorde jo det ikke bedre, men dårlige følelser kan man ikke alene stole på. Jeg tror nok på daten hans. 

Skrevet

Hva tenker du om «uskyldige blir anmeldt», altså, hva skulle grunnen være for at en kvinne anmeldte en uskyldig fyr? 

Det kan være ulike grunner. Det er takk og lov ikke vanlig, men det er de som har innrømmet og også blitt dømt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være ulike grunner. Det er takk og lov ikke vanlig, men det er de som har innrømmet og også blitt dømt. 

Hvis man ser på statistikken, så lever mannfolk i større risiko for å bli voldtatt av en annen mann enn risikoen for å bli feilaktig anklaget for selv å ha voldtatt…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man ser på statistikken, så lever mannfolk i større risiko for å bli voldtatt av en annen mann enn risikoen for å bli feilaktig anklaget for selv å ha voldtatt…

Jaja, men nå blir jo dette avsporing. 

Skrevet

Jaja, men nå blir jo dette avsporing. 

Nei, du brakte selv inn det med å bli falskt anmeldt? 

Skrevet

Nei, du brakte selv inn det med å bli falskt anmeldt? 

Ja, og det er jo ikke mer å diskutere i denne tråden. Det jeg skrev var sant, og det du skriver er sikkert sant. Ferdig med det. 

Skrevet

Han har en historikk med å gå etter spesielt sårbare kvinner, og innrømmer dette selv. Bare det sier noe om ham, at kontroll trolig er noe som er viktig for ham.

Det har vært varsler på ham tidligere for lignende, og nå har han blitt anmeldt for vold mot en av disse kvinnene.

Selv om ulike personer kan reagerer veldig forskjellig på slike ting og stress, så tror jeg at en som faktisk var uskyldig ville følt på et ganske stort stress med å bli uskyldig anmeldt, redd for å bli feilaktig dømt. Han her, som har en historie med å gå etter sårbare kvinner, han tar en voldsanmeldelse helt med ro. Bare det skurrer.

Det vil overraske meg om han ikke er skyldig! Blir det rettssak så blir jeg overrasket om det ikke kommer flere kvinner som kan bekrefte samme eller lignende historier om denne mannen.

Det sagt, jeg ville ikke dømt ham før retten ev. gjør det.

Anonymkode: 51e11...607

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Han har en historikk med å gå etter spesielt sårbare kvinner, og innrømmer dette selv. Bare det sier noe om ham, at kontroll trolig er noe som er viktig for ham.

Det har vært varsler på ham tidligere for lignende, og nå har han blitt anmeldt for vold mot en av disse kvinnene.

Selv om ulike personer kan reagerer veldig forskjellig på slike ting og stress, så tror jeg at en som faktisk var uskyldig ville følt på et ganske stort stress med å bli uskyldig anmeldt, redd for å bli feilaktig dømt. Han her, som har en historie med å gå etter sårbare kvinner, han tar en voldsanmeldelse helt med ro. Bare det skurrer.

Det vil overraske meg om han ikke er skyldig! Blir det rettssak så blir jeg overrasket om det ikke kommer flere kvinner som kan bekrefte samme eller lignende historier om denne mannen.

Det sagt, jeg ville ikke dømt ham før retten ev. gjør det.

Dette er nøyaktig hva jeg selv har tenkt. Dette snakket om de sårbare kvinnene han har lagt vekt på at han har tatt så stort hensyn til, skurrer så det holder. Allerede den gangen han ble anklaget av den andre kvinnen reagerte jeg veldig. Hun ble ganske hysterisk, så flere la skylden på henne fordi hun reagerte så voldsomt. Ingen så selve hendelsen på den festen, og kvinnen løp ut. Dagen etter sendte han krass meld til henne om at hun var uønsket hos han på grunn av dramaet. Syns det var så vanvittig frekt og respektløst av han. 

Det at han sier om at han ikke er det minste bekymret er også et varseltegn også i mitt syn, og jeg tenker også som deg at flere kvinner vil stå frem om det blir siktelse. 

Skrevet

Hvorfor holder du på med ham når det er røde flagg hvor enn du ser?

Anonymkode: 8f575...50f

Skrevet

«Han er veldig åpen om dette og om hvordan han har tatt hensyn og vært oppmerksom på hva som kan trigge traumer og angst

Dette får meg til å tenke at han har litt større interesse for sårbarhet, traumer og angst enn det som er vanlig for en trygg og god mann. Hvem går rundt og snuser på grensene for triggere for traumer, liksom? 

Anonymkode: 6062a...9b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

«Han er veldig åpen om dette og om hvordan han har tatt hensyn og vært oppmerksom på hva som kan trigge traumer og angst

Dette får meg til å tenke at han har litt større interesse for sårbarhet, traumer og angst enn det som er vanlig for en trygg og god mann. Hvem går rundt og snuser på grensene for triggere for traumer, liksom? 

En normal, trygg og god mann vil støtte sin partner hvis denne har slike utfordringer. Men ingen normal, trygg og god mann går aktivt kun etter kvinner med slike utfordringer. De som gjør det søker forhold med stor ubalanse, hvor de selv skal ha mer makt og kontroll i forholdet enn den andre. Det er bekymringsfullt og bør være svære røde flagg for enhver kvinne!

Skrevet

Hvorfor holder du på med ham når det er røde flagg hvor enn du ser?

Anonymkode: 8f575...50f

Jeg holder ikke på med han. Vi jobbet sammen, og har felles venner. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det tenkte jeg også. Alt det snakket om hvor hensynsfull han er. Alt fikk det til å ringe i hodet mitt. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En normal, trygg og god mann vil støtte sin partner hvis denne har slike utfordringer. Men ingen normal, trygg og god mann går aktivt kun etter kvinner med slike utfordringer. De som gjør det søker forhold med stor ubalanse, hvor de selv skal ha mer makt og kontroll i forholdet enn den andre. Det er bekymringsfullt og bør være svære røde flagg for enhver kvinne!

Jeg er enig. Nå vil jeg ikke avsløre for mye, men han er i en posisjon hvor han blir beundret og hvor han har med en del kvinner å gjøre. Dessverre har han god "tilgang" til dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg holder ikke på med han. Vi jobbet sammen, og har felles venner. 

Det tenkte jeg også. Alt det snakket om hvor hensynsfull han er. Alt fikk det til å ringe i hodet mitt. 

Jeg er enig. Nå vil jeg ikke avsløre for mye, men han er i en posisjon hvor han blir beundret og hvor han har med en del kvinner å gjøre. Dessverre har han god "tilgang" til dem. 

Det er dessverre slike som kan holde på i årevis uten at de blir avslørt.

Siden han nå er anmeldt, så tror jeg at jeg ville fortalt noen av hans ekser at han nå er anmeldt pga. vold. Om de ikke vet det fra før, så kan det kanskje få noen av dem til å også anmelde hvis de har opplevd det samme.

Skrevet

Det er dessverre slike som kan holde på i årevis uten at de blir avslørt.

Siden han nå er anmeldt, så tror jeg at jeg ville fortalt noen av hans ekser at han nå er anmeldt pga. vold. Om de ikke vet det fra før, så kan det kanskje få noen av dem til å også anmelde hvis de har opplevd det samme.

Jeg har et problem fordi jeg kommer til å måtte jobbe med han igjen, men jeg kunne ha latt være ( med glede ) om det ikke er for at andre er avhengige av det også. Litt komplisert, men slik er det. Hvis jeg finner dem og sier noe, så vil han helt sikkert avslutte samarbeidet og blitt sint. Det vil gå ut over andre som er avhengig av inntekter.

Hvis jeg finner en måte å gjøre det på hvor jeg kan stole på at det ikke går ut over andre, så skal jeg gjøre det.

Skrevet

Filmbransjen? Proppfull av dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...