Gå til innhold

Er det ikke bedre å legge ned våpnene?


Anbefalte innlegg

At Ukraina legger ned våpnene i en krig de kommer til å tape? Før det går lenger. Og at alle nasjoner nekter samarbeid og gjør det så vanskelig for Russland og deres nye Ukraina at diktatoren blir presset av?

Anonymkode: 845cd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

At Ukraina legger ned våpnene i en krig de kommer til å tape? Før det går lenger. Og at alle nasjoner nekter samarbeid og gjør det så vanskelig for Russland og deres nye Ukraina at diktatoren blir presset av?

Anonymkode: 845cd...d37

Du tror ikke virkelig at det hadde stoppet der?

Hva om Putin etterpå fant ut at med Norge som en del av Russland så ville han kontrollert Europa via energi? Om vi ble angrepet, så skulle vi ikke forsvare oss, men gå med på å snakke russisk fra neste uke, og akseptere at alle valg var et spill og ikke reelle fordi Putin jukser dem til slik at han uansett vinner. Og du måtte godta at om du sa meningen din høyt eller skrev den, og den var kritisk til Putin eller hans meninger eller styresett, så ville du risikert fengsel eller giftdød. Og internett-tilgangen, hvis du fremdeles var i live, den ville blitt overvåket, og det meste du fikk av "nyheter" og "informasjon" var det Putin ønsket at du skulle tro var reelt, uansett hvor fjernt det var fra virkeligheten.

Ungene dine ville vokst opp i et diktatur med få av de rettighetene du har tatt for gitt til nå.

Dette høres vel helt greit ut for deg? Bare noen andre land setter iverk noen sanksjoner...

Anonymkode: 69d83...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du tror ikke virkelig at det hadde stoppet der?

Hva om Putin etterpå fant ut at med Norge som en del av Russland så ville han kontrollert Europa via energi? Om vi ble angrepet, så skulle vi ikke forsvare oss, men gå med på å snakke russisk fra neste uke, og akseptere at alle valg var et spill og ikke reelle fordi Putin jukser dem til slik at han uansett vinner. Og du måtte godta at om du sa meningen din høyt eller skrev den, og den var kritisk til Putin eller hans meninger eller styresett, så ville du risikert fengsel eller giftdød. Og internett-tilgangen, hvis du fremdeles var i live, den ville blitt overvåket, og det meste du fikk av "nyheter" og "informasjon" var det Putin ønsket at du skulle tro var reelt, uansett hvor fjernt det var fra virkeligheten.

Ungene dine ville vokst opp i et diktatur med få av de rettighetene du har tatt for gitt til nå.

Dette høres vel helt greit ut for deg? Bare noen andre land setter iverk noen sanksjoner...

Anonymkode: 69d83...a7a

Norge er et NATO land, ville det vært enkelt å erobre det tror du? Hva er alternativet da? Det er jo valget mellom to onder. Mannen styrer jo på kun fordi han får lov. Det er ikke sikkert han er like populær etter dette.

Anonymkode: 845cd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Putin arresterer i øyeblikket barn mellom 7 og 11 år om de demonstrerer mot krigen han har startet ved å invadere Ukraina:

https://www.nrk.no/urix/russisk-politi-arresterte-smabarn-som-protesterte-mot-krigen-1.15876512

Anonymkode: 69d83...a7a

Der sitter småtassene bak gitter med fargerike plakater og blomster i hånda, helt tragisk. Eier de ikke hjerte i det hele tatt politifolkene. Tøffe politifolk som arresterer barn og gamle damer.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Norge er et NATO land, ville det vært enkelt å erobre det tror du? Hva er alternativet da? Det er jo valget mellom to onder. Mannen styrer jo på kun fordi han får lov. Det er ikke sikkert han er like populær etter dette.

Anonymkode: 845cd...d37

Nettopp! Og det er nettopp årsaken til at man ikke bare kan la ham ta Ukraina uten kamp!

Anonymkode: 69d83...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Der sitter småtassene bak gitter med fargerike plakater og blomster i hånda, helt tragisk. Eier de ikke hjerte i det hele tatt politifolkene. Tøffe politifolk som arresterer barn og gamle damer.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Gjør de det ikke mister de jobben og risikerer selv å bli fengslet eller straffet på andre måter.

Jeg tror det må et bredt opprør til i Russland nå. Det er fullt mulig å bli kvitt Putin nå, tror jeg, fordi dette er en krig det russiske folket ikke ønsker seg. Om mange nok nekter å utføre ordre, at de samkjører det, da tror jeg de kan få en endring.

Små barn og gamle damer, de skal de ta... håper de våkner opp og innser galskapen i det Putin gjør!

Anonymkode: 69d83...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke presidenten i Ukraina som skal legge ned våpen og overgi makten. Det er det Putin som skal gjøre.

Det du sier gir ingen mening - du ber et land med 40 millioner mennesker underlegge seg et diktatur - hvorfor? 

Anonymkode: 05891...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke presidenten i Ukraina som skal legge ned våpen og overgi makten. Det er det Putin som skal gjøre.

Det du sier gir ingen mening - du ber et land med 40 millioner mennesker underlegge seg et diktatur - hvorfor? 

Anonymkode: 05891...06c

Det vil ikke være 40 millioner der igjen, ei heller er land om de ikke legger ned våpnene. Jeg synes ikke det er rett, men alternativet er jo døden og mulig atomkrig! Putin vil neppe overgi seg.

Anonymkode: 845cd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det vil ikke være 40 millioner der igjen, ei heller er land om de ikke legger ned våpnene. Jeg synes ikke det er rett, men alternativet er jo døden og mulig atomkrig! Putin vil neppe overgi seg.

Anonymkode: 845cd...d37

Hva er neste land på lista? Og hva gjør du når han sparker ned døra ved Kirkenes? Det å vise Putin at han kan ture frem som han vil er katastrofalt for Europa og verden.

 

Anonymkode: 05891...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Der sitter småtassene bak gitter med fargerike plakater og blomster i hånda, helt tragisk. Eier de ikke hjerte i det hele tatt politifolkene. Tøffe politifolk som arresterer barn og gamle damer.

Anonymkode: 5bdb3...bac

De blir symboler på alt som er galt med Russland. ❤️ 😥 Modige barn.

Anonymkode: e3dc9...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Putin arresterer i øyeblikket barn mellom 7 og 11 år om de demonstrerer mot krigen han har startet ved å invadere Ukraina:

https://www.nrk.no/urix/russisk-politi-arresterte-smabarn-som-protesterte-mot-krigen-1.15876512

Anonymkode: 69d83...a7a

Barna og deres mødre er helter i mine øyne. Forferdelig at de skal behandles slik, jeg synes dette er en passende tid å si følgende: 

Jeg har ingen problem med russiske statsborgere som uskyldig rammes av denne konflikten, jeg har ett problem med Putin. Befolkningen i Russland er en litt glemt gruppe i denne konflikten, mange der rammes også hardt nå og er på ingen måte skyldig i dette. Vi må ha dette i bakhodet hvis aggresjonen mot russere øker pga denne konflikten, skille mellom myndigheter og enkeltpersoner. 

Anonymkode: 02347...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er neste land på lista? Og hva gjør du når han sparker ned døra ved Kirkenes? Det å vise Putin at han kan ture frem som han vil er katastrofalt for Europa og verden.

 

Anonymkode: 05891...06c

Jeg er helt enig! Men hva er alternativet nå? La han bombe ned Ukraina? 
Hva med å gi han noe og så jobbe hardt for å vende folk mot han og avskaffe han etterpå? 

Anonymkode: 845cd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville du lagt ned våpen hvis det var Norge som ble invadert? 

Anonymkode: 02347...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ville du lagt ned våpen hvis det var Norge som ble invadert? 

Anonymkode: 02347...fba

Ja, hvis alternativet var å dø og at Norge var en utsletta mark. Så hadde jeg måtte satt min lit til at det etter våpenhvilen kunne inngått forhandlinger og at nok folk stod sammen om å avskaffe presidenten.

Det er helt horribelt, men russerne er jo overlegne. Vil Ukraina klare å bestå? Eller vil russerne bare ty til sterkere virkemidler for å få gjennomslag? 
 

Herregud som jeg håper det er noen andre voksne hjemme i Russland som kan få en ende på det her.

Anonymkode: 845cd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ville du lagt ned våpen hvis det var Norge som ble invadert? 

Anonymkode: 02347...fba

Norge gjorde jo det når vi ble invadert. Ikke med en gang, men så snart det ble klart at Tyskland hadde overtaket.

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barna og deres mødre er helter i mine øyne. Forferdelig at de skal behandles slik, jeg synes dette er en passende tid å si følgende: 

Jeg har ingen problem med russiske statsborgere som uskyldig rammes av denne konflikten, jeg har ett problem med Putin. Befolkningen i Russland er en litt glemt gruppe i denne konflikten, mange der rammes også hardt nå og er på ingen måte skyldig i dette. Vi må ha dette i bakhodet hvis aggresjonen mot russere øker pga denne konflikten, skille mellom myndigheter og enkeltpersoner. 

Anonymkode: 02347...fba

Mødrene er ikke mødre mer. Barna ble overtatt av det russiske barnevernet og foreldrene mistet omsorgen for barna.

https://www.facebook.com/alexandra.arkhipova.50/posts/5893695790657995

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva står det? Har ikke fh.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Du trenger ikke ha fh for å kunne gå inn og lese. Det står at barna ble tatt fra dem og overlevert til det russiske barnevernet (foreldrene mistet omsorgsretten).

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger ikke ha fh for å kunne gå inn og lese. Det står at barna ble tatt fra dem og overlevert til det russiske barnevernet (foreldrene mistet omsorgsretten).

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Nårjeg trykker på lenken får jeg bare en boks med logg inn frem.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nårjeg trykker på lenken får jeg bare en boks med logg inn frem.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Åh, okei, beklager. Jeg trodde teksten kom opp uten å logge på. Min feil, beklager!

image.thumb.png.7d28a3e5d9d5cbbc3433e31948492736.png

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Åh, okei, beklager. Jeg trodde teksten kom opp uten å logge på. Min feil, beklager!

image.thumb.png.7d28a3e5d9d5cbbc3433e31948492736.png

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Takk 😊 Uff, verden er blitt helt gal. Og folk kaller Putin president, diktator er det han er, skremmende.

Anonymkode: 5bdb3...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mødrene er ikke mødre mer. Barna ble overtatt av det russiske barnevernet og foreldrene mistet omsorgen for barna.

https://www.facebook.com/alexandra.arkhipova.50/posts/5893695790657995

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Så vidt jeg kan se står det at mødrene ble truet med at barna skulle tas fra dem, men at alle til slutt ble slipper fri?

Uansett - helt forkastelig! 

Anonymkode: 05891...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke ha fh for å kunne gå inn og lese. Det står at barna ble tatt fra dem og overlevert til det russiske barnevernet (foreldrene mistet omsorgsretten).

Anonymkode: 2ebfe...b4f

Det står da ikke det! (Heldigvis!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...