Gå til innhold

Dere som har kjøpt bunad til konfirmasjonen til døtrene deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye la dere inn av stoff for å sy den ned når de blir lengre? 

Anonymkode: 6fdfd...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min bokbad ble det lagt inn så jeg kunne vokser minst 20 cm uten problemer. Jeg vært ferdigvokst i lengden da jeg var konfirmant og det er veldig mange jenter. Det fornuftige på min, hadde vært å ta utgangspunkt i at jeg ikke kom til å bli lengre, men likevel legge inn noen cm å gå på. Grunnen til at den ble laget som den ble, var at jeg er yngst og kortest i familien, så ettersom de andre er så lange regnet de med at jeg også kom til å bli lang, selv om jeg hadde hatt  mensen i flere år og knapt vokst de siste par årene. 

Anonymkode: d23b7...53f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På min bokbad ble det lagt inn så jeg kunne vokser minst 20 cm uten problemer. Jeg vært ferdigvokst i lengden da jeg var konfirmant og det er veldig mange jenter. Det fornuftige på min, hadde vært å ta utgangspunkt i at jeg ikke kom til å bli lengre, men likevel legge inn noen cm å gå på. Grunnen til at den ble laget som den ble, var at jeg er yngst og kortest i familien, så ettersom de andre er så lange regnet de med at jeg også kom til å bli lang, selv om jeg hadde hatt  mensen i flere år og knapt vokst de siste par årene. 

Og beklager at jeg ikke leste gjennom og rettet autokorrektur på villspor...

Skrevet

Min datter har vokst hele tiden, og ikke fått mensen enda. Hun ønsker seg bunad til konfirmasjon, men hun er målt ved håndrøntgen å bli enda 10 cm høyere enn hun er nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Min datter har vokst hele tiden, og ikke fått mensen enda. Hun ønsker seg bunad til konfirmasjon, men hun er målt ved håndrøntgen å bli enda 10 cm høyere enn hun er nå.

Ville lagt til i lengden, slik den kan legges ned med ca 15 cm., går alltid å kleppe av senere viss hun ikke vokser så mye. På sidene er det heller aldri problem å legge inn 15 cm på hver side, bare for å ha bredden. Hun skal sikker ha bunaden til hun blir gammel , og vi forandrer oss ofte med alder…

Anonymkode: e4376...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...