Gå til innhold

Guttenavn som slutter på -na


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Finnes det i det hele tatt noen guttenavn i Norge som slutter på -na? Jonna er det eneste navnet jeg kommer på, men jeg er usikker på om det faktisk er et ekte navn eller bare et "kallenavn". Er det bare jentenavn som befinner seg i den norske statistikken over navn som slutter på -na eller finnes det noen guttenavn er også?

Anonymkode: 1eb79...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som heter Jona, med én n, og det er et «ordentlig» navn. Ellers kommer jeg ikke på noen -na navn…

Anonymkode: 733d6...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bare på Jona, det er jo fint. Du kan jo komponere ditt eget navn, det mange som gjør det nå for tiden 🙂. Jeg klarer ikke å lage et navn som slutter på na, uten at det høres ut som ett jentenavn, men du kan jo prøve 🙂

Anonymkode: 2d687...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste navn som ender på a er jentenavn.. Så kanskje ikke så rart at det er vanskelig å finne. Kombinere sitt eget navn, det er jeg ikke tilhenger av. De høres hjemmelaget ut, og jeg har vanskelig for å ta navnene seriøst. Men folk er jo ulike..

Anonymkode: faa8c...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hosianna. 

Anonymkode: 4df73...f05

Det er ikke et navn, men et tilrop. «Hosiana! Davids sønn» betyr vel noe sånn som «Kom med frelse, Davids sønn.»

Men man kan jo ta alle ord som slutter med -na og lage navn av da, Tanna, Turna, men det høres fort ut som jentenavn fordi vi er mest vant med den endingen på jentenavn. 

Anonymkode: 143c8...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...