Gå til innhold

Når vinmonopolet og norgesgruppen har tatt standpunkt, hva vil de gjøre


Anbefalte innlegg

hvis Kina går til angrepskrig på ett av landene rundt, for eksempel Taiwan? Skal butikkene kaste alle kinesiske varer? Det kan bli veldig interessant :)

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Stråmannsdebatt er kjedelig.

Anonymkode: 50690...77c

Stråmannsdebatt? Hvilke stråmenn? 

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å faktisk skjønne så lite av verden rundt seg? 

Anonymkode: 92326...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er det mulig å faktisk skjønne så lite av verden rundt seg? 

Anonymkode: 92326...2a9

Skjønner du veldig lite? Jeg kan gjerne forklare hvis du spør. Hvis du bare er interessert i å krangle og være muggen, kan du gå ut av tråden igjen. Takk.

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Er det mulig å faktisk skjønne så lite av verden rundt seg? 

Anonymkode: 92326...2a9

Hun har et poeng. Ikke alt kan avfeies med begrepet stråmannsargumentasjon. Hva gjør vi den dagen f.eks Kina invaderer Taiwan? Eller når usa på ny skal «redde» et land i Midtøsten? Skal vi boikotte da og?

Anonymkode: a37f5...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på hele verden og naboland. 

Anonymkode: 92326...2a9

Hvilket av våre naboland er i krig nå? Sverige? Finland? Og hvorfor skal en rettsstat kun bry seg om noe som foregår x antall kilometer fra landets grenser? Jeg mener at like tilfeller skal behandles likt. Vi skal ikke akseptere urett i et land bare fordi det ligger på et annet kontinent. 

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvilket av våre naboland er i krig nå? Sverige? Finland? Og hvorfor skal en rettsstat kun bry seg om noe som foregår x antall kilometer fra landets grenser? Jeg mener at like tilfeller skal behandles likt. Vi skal ikke akseptere urett i et land bare fordi det ligger på et annet kontinent. 

Anonymkode: 772ab...5fa

Russland er naboland? Ukraina tilhører Europa. 
 

Man skal selvsagt ikke støtte urett noe sted, men man kan ikke redde ‘hele verden’. Både Israel og Sør-Afrika har opplevd norsk boikott, og sikkert flere som jeg ikke kommer på. 

Anonymkode: 92326...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Russland er naboland? Ukraina tilhører Europa. 
 

Man skal selvsagt ikke støtte urett noe sted, men man kan ikke redde ‘hele verden’. Både Israel og Sør-Afrika har opplevd norsk boikott, og sikkert flere som jeg ikke kommer på. 

Anonymkode: 92326...2a9

Vi har da virkelig både Soda Stream-maskiner, israelske poteter og andre varer som bestandig har vært i norske butikker. Vi har også alltid hatt amerikanske varer i butikkene under krigen i Irak og Afghanistan. Vi har sendt OL-troppen vår til Kina nylig, selv om vi vet hva som foregår der mht. uigurene. Jeg er ikke imot å sanksjonere aggressiv oppførsel fra enkeltland, jeg synes at det ofte er riktig. Men da må man kjøre samme linja over lignende handlinger. Det blir hyklersk å boikotte land man ikke liker og overse forbrytelser til land man synes er "kule". Så jeg forventer egentlig at for eksempel Soda Stream forsvinner fra norske butikker med samme begrunnelse som vodkaen. For militære handlinger mellom Israel og Palestina har jo ikke sluttet. 

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Vi har da virkelig både Soda Stream-maskiner, israelske poteter og andre varer som bestandig har vært i norske butikker. Vi har også alltid hatt amerikanske varer i butikkene under krigen i Irak og Afghanistan. Vi har sendt OL-troppen vår til Kina nylig, selv om vi vet hva som foregår der mht. uigurene. Jeg er ikke imot å sanksjonere aggressiv oppførsel fra enkeltland, jeg synes at det ofte er riktig. Men da må man kjøre samme linja over lignende handlinger. Det blir hyklersk å boikotte land man ikke liker og overse forbrytelser til land man synes er "kule". Så jeg forventer egentlig at for eksempel Soda Stream forsvinner fra norske butikker med samme begrunnelse som vodkaen. For militære handlinger mellom Israel og Palestina har jo ikke sluttet. 

Anonymkode: 772ab...5fa

«Vi» har vel ikke det? Jeg unngår å kjøpe varer fra Israel og jeg kjøper ikke avokado fra Sør-Amerika. Man kan ikke redde hele verden, men når det foregår en krig i vår egen bakgård er det helt på sin plass å innføre sanksjoner mot krigshisseren. To feil gir ikke en rett. 

Anonymkode: 92326...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

«Vi» har vel ikke det? Jeg unngår å kjøpe varer fra Israel og jeg kjøper ikke avokado fra Sør-Amerika. Man kan ikke redde hele verden, men når det foregår en krig i vår egen bakgård er det helt på sin plass å innføre sanksjoner mot krigshisseren. To feil gir ikke en rett. 

Anonymkode: 92326...2a9

Jeg sier ikke det. Jeg sier at jeg HÅPER at andre land som utfører tilsvarende handlinger blir behandlet på samme måte i fremtiden. Og selv om DU unngår å kjøpe varer fra Israel, er de fortsatt å få tak i overalt i norske butikker. Det betyr at Norgesgruppen ikke har tatt avstand fra Israels handlinger, men støtter landet økonomisk ved å kjøpe varene deres. Og jeg forstår ikke hvorfor de gjør det.

Anonymkode: 772ab...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilket av våre naboland er i krig nå? Sverige? Finland? Og hvorfor skal en rettsstat kun bry seg om noe som foregår x antall kilometer fra landets grenser? Jeg mener at like tilfeller skal behandles likt. Vi skal ikke akseptere urett i et land bare fordi det ligger på et annet kontinent. 

Anonymkode: 772ab...5fa

Russland er vårt naboland. Og de har gått til krig. Europa er en enhet. Ukraina er europeisk. 

Hvis vi blir strømløs her hjemme, hjelper jeg naboene mine hvis de mangler ved, før jeg hjelper nabobygda. 

Vi mennesker er bare skapt slik, vi hjelper de nærmeste først. Noe annet har vi ikke kapasitet til.

 

Anonymkode: 93cb6...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...