Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Det er noen som utsetter andre for hat , og hvis de er i omgangskretsen din så bør du kutte dem ut. Du får ikke endret på andre mennesker med mindre de innser sine egne problemer, og hvorfor de oppfører seg som de gjør. Hatere lyver om at de hater også, for det er selvfølgelig ikke sånn at de ikke vet at det er urimelig og en ekstremt dårlig ting å gjøre.Det er hatere som mobber, og mobbing vet alle at er feil. Hvis noen sier til deg at det er din egen skyld, så be om en forklaring. Hvis det går på at du selv oppfører deg dårlig, så er jo saken grei. Da må du ta deg selv i nakken om du vil bli bedre likt, eller i det minste akseptert. Hvis hatere derimot skylder på at du gjør ting de ikke mener er akseptabelt, så husk at du er i din rett til å gjøre akkurat hva du vil. Det er ditt liv og din tid og din hverdag. Gjør alltid det du selv vil. Det betyr ikke at du ikke skal ta hensyn, men hvis det handler om at andre har andre verdier, og mener at du bør ha de samme, så er det selvfølgelig ikke riktig. Du har rett til å ha dine egne verdier! Ikke la de bruke argumenter som at "alle er uenige med deg", eller "flertallet mener noe annet". Det er så klart ikke noe reellt bevis på at du tar feil! Det er kanskje tilmed tvert om. Dessuten er aldri "alle" uenige med deg. Det er en løgn og en hersketeknikk. Det er nemlig noen grunner til at folk hater deg. Det ene er at du oppleves som en trussel. Er du selvsikker og har en utadvendt natur, kan folk hate fordi de er redd du tar for mye plass eller/og får for mye oppmerksomhet, slik at de selv føler seg glemt, oversett eller uviktige. Det er jo ikke din skyld at de føler sånn, og hvis de utestenger deg eller "glemmer" å invitere deg om det er jobb eller privat, så kutt ut de menneskene. Bytt jobb og bytt miljø. Antageligvis har du som sterk og selvsikker flere bekjente og flere muligheter, så ikke hold på de som ikke gir deg god feedback, men heller tvert om. En annen grunn til at de hater, er at du har oppnådd noe eller har egenskaper de selv vil ha. Du minner dem på deres egne komplekser og følelse av mislykkethet. Du tør det de selv ikke har mot til, og du står for det du mener der de ikke tør gå mot flertallet. Dette forårsaker veldig mye passiv aggresjon, som latterliggjøring, spydigheter og ironi. Husk det er tre mennesker i omgivelsene dine : de som liker eller elsker deg, de som er likegyldige til deg, og de som hater deg. Tilslutt. Husk også at når du elsker deg selv og står opp for den du er, så er du mye hyggeligere mot andre enn de som er usikre og har komplekser. Bare legg mer merke til det, så oppdager du lett hvem som lager dårlig atmosfære i miljøet ditt. Det er de som ikke en gang liker seg selv. Ingen hater andre mer enn de som hater seg selv! Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har blitt hatet av mange fordi jeg er annerledes. Ikke i betydning "konspirasjonsteoretiker som fremmer syke tanker og er helt ko-ko", nei da. Jeg har bare bestandig vært sjenert og introvert, usikker i sosiale situasjoner og (dessverre) veldig teoretisk smart. Mye av hatet var ren misunnelse, noe av det var manglende aksept for at jeg oppfører meg litt annerledes enn de utadvendte, sosialt trygge personer. Jeg har valgt å holde meg til mann og barn og unngå å knytte meg for mye til andre. Resultatet er at jeg har null venner, men mange gode bekjente, kollegaer og turkamerater som det er veldig hyggelig å omgås. Dessverre er det svært vanskelig å elske seg selv og være motivert til å fortsette når omgivelsene applauderer dine nederlag og håper at du mislykkes sånn at de kan bevise at de hadde rett. Og enkelte av dem er det ikke mulig å kutte ut. Anonymkode: e9850...559
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt hatet av mange fordi jeg er annerledes. Ikke i betydning "konspirasjonsteoretiker som fremmer syke tanker og er helt ko-ko", nei da. Jeg har bare bestandig vært sjenert og introvert, usikker i sosiale situasjoner og (dessverre) veldig teoretisk smart. Mye av hatet var ren misunnelse, noe av det var manglende aksept for at jeg oppfører meg litt annerledes enn de utadvendte, sosialt trygge personer. Jeg har valgt å holde meg til mann og barn og unngå å knytte meg for mye til andre. Resultatet er at jeg har null venner, men mange gode bekjente, kollegaer og turkamerater som det er veldig hyggelig å omgås. Dessverre er det svært vanskelig å elske seg selv og være motivert til å fortsette når omgivelsene applauderer dine nederlag og håper at du mislykkes sånn at de kan bevise at de hadde rett. Og enkelte av dem er det ikke mulig å kutte ut. Anonymkode: e9850...559 Hva gjør du for å elske deg selv da? Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør du for å elske deg selv da? Anonymkode: 69d49...b9a Jeg har prøvd mye. Prøvd å koble ut hatet, fortelle meg selv at jeg er smart, fin, snill og talentfull. Men når ingen andre rundt meg bortsett fra min egen mann mener det, er det vanskelig å overbevise seg selv. Jeg har ikke gitt opp og fortsetter å oppnå det jeg har planlagt og ønsker. Men det hadde vært så mye lettere å ha noen ved min side annet enn mannen, som kunne støttet meg og oppmuntret meg. Anonymkode: e9850...559
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Hva med de som hater mobbere da? Anonymkode: f85f0...679
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Hva med oss som hater russerne nå etter at de har angrepet Ukraina? Anonymkode: b5250...89e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva med oss som hater russerne nå etter at de har angrepet Ukraina? Anonymkode: b5250...89e Hvis du hater alle av russisk opprinnelse for det som skjer, er du rasistisk. Det er aldri greit å hate noen for det de ikke har gjort. Jeg forstår at man kan hate sin egen mobber, men ikke ukjente mennesker som ikke har gjort noe mot deg eller andre. Anonymkode: e9850...559
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har prøvd mye. Prøvd å koble ut hatet, fortelle meg selv at jeg er smart, fin, snill og talentfull. Men når ingen andre rundt meg bortsett fra min egen mann mener det, er det vanskelig å overbevise seg selv. Jeg har ikke gitt opp og fortsetter å oppnå det jeg har planlagt og ønsker. Men det hadde vært så mye lettere å ha noen ved min side annet enn mannen, som kunne støttet meg og oppmuntret meg. Anonymkode: e9850...559 Jeg bare la merke til at du skrev at du var teoretisk smart med "dessverre" i parentes. Det er ikke greit! Du er teoretisk smart, og takk for det!, burde du skrevet. For det er en fordel å være smart. Det er så mange småting som gjør at man ikke elsker seg selv, som det lille eksempelet. Du er faktisk ikke avhengig av andre for å lære deg å elske deg selv. Du skal behandle deg selv bra, kort og godt. Gjøre bra ting for både kropp og hode! Du må bruke kunnskapen du har, og finne måter å bruke den på. Det er viktigst av alt, å bruke evnene man har! Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hva med oss som hater russerne nå etter at de har angrepet Ukraina? Anonymkode: b5250...89e Det er ikke russere sin skyld hva Putin avgjør. Dessuten blir russere feilinformert. I mitt hode er de også ofre for det som skjer. Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hva med de som hater mobbere da? Anonymkode: f85f0...679 Hva med dem? Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Bare husk at hverken å bli motsagt eller å bli misslikt er det samme som hat. Man kan hodt bære både motstandere og uvenner uten å hate hverandre. Anonymkode: 9c61d...92a
Luksusdyret Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bare husk at hverken å bli motsagt eller å bli misslikt er det samme som hat. Man kan hodt bære både motstandere og uvenner uten å hate hverandre. Anonymkode: 9c61d...92a Selvfølgelig. Hatet oppstår først når mennesker rundt deg kommer med uprovoserte angrep og hets, ødelegger for deg med vilje og jubler høyt når du mislykkes. Jeg har dessverre sett et par slike eksempler i min nærmeste omgangskrets og gjort alt for å begrense/avverge det. Jeg håper at de som elsker å hate andre leser statistikk over selvmord som følge av mobbing/hat og tenker seg godt om neste gang de åpner kjeften eller gjør noe uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Bare husk at hverken å bli motsagt eller å bli misslikt er det samme som hat. Man kan hodt bære både motstandere og uvenner uten å hate hverandre. Anonymkode: 9c61d...92a Grunnene til at man misliker er ofte de samme som man oppgir når man hater noen. Det er kun intensiteten som er forskjell. Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke russere sin skyld hva Putin avgjør. Dessuten blir russere feilinformert. I mitt hode er de også ofre for det som skjer. Anonymkode: 69d49...b9a Det er de som har stemt på han. Anonymkode: b5250...89e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er de som har stemt på han. Anonymkode: b5250...89e De har muligens ikke det, og tror du det er demokrati der borte?? Vel, det er ikke det altså. Anonymkode: 69d49...b9a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er de som har stemt på han. Anonymkode: b5250...89e Også de som bor i Norge og har norsk statsborgerskap som sitt eneste statsborgerskap? Hvordan kan man stemme ved presidentvalget uten å være statsborger, mener du? Anonymkode: e9850...559
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er de som har stemt på han. Anonymkode: b5250...89e Du tror at Russland er et demokrati? Anonymkode: 3e3e3...9a7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg bare la merke til at du skrev at du var teoretisk smart med "dessverre" i parentes. Det er ikke greit! Du er teoretisk smart, og takk for det!, burde du skrevet. For det er en fordel å være smart. Det er så mange småting som gjør at man ikke elsker seg selv, som det lille eksempelet. Du er faktisk ikke avhengig av andre for å lære deg å elske deg selv. Du skal behandle deg selv bra, kort og godt. Gjøre bra ting for både kropp og hode! Du må bruke kunnskapen du har, og finne måter å bruke den på. Det er viktigst av alt, å bruke evnene man har! Anonymkode: 69d49...b9a I jantelandet Norge er det fortsatt litt "dessverre" å være smart. Man pådrar seg andres motvilje helt uten å ha gjort noe for det - kun fordi de andre føler seg mindreverdige i møte med et kjappere intellekt. Men er bedre intellektuelt utstyrt enn andre, da stryker det folk mothårs - også uten at det blir sagt høyt. Fordi de da ser det som et indirekte angrep på dem selv, eller tror det antydes at de er dumme. Anonymkode: 9330d...b57
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): I jantelandet Norge er det fortsatt litt "dessverre" å være smart. Man pådrar seg andres motvilje helt uten å ha gjort noe for det - kun fordi de andre føler seg mindreverdige i møte med et kjappere intellekt. Men er bedre intellektuelt utstyrt enn andre, da stryker det folk mothårs - også uten at det blir sagt høyt. Fordi de da ser det som et indirekte angrep på dem selv, eller tror det antydes at de er dumme. Anonymkode: 9330d...b57 Ja, det blir oppfattet som truende fra mange. Derfor er det best å slutte og omgås sånne personer. Det beste er å være med folk som har bra selvbilde, og det fins jo heldigvis mange av dem også. Anonymkode: 69d49...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå