Gå til innhold

Hva er det Putin tror han kan oppnå?


Anbefalte innlegg

Tror han oppriktig at han kan buse fram og okkupere et land, styrte regjeringen og tro at han kan «eie» det? Er det det han ønsker? Å rappe Ukraina og tro at verden vil gå som normalt etterpå? Jeg skjønner faktisk ikke den biten.

Anonymkode: dbcda...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror han oppriktig at han kan buse fram og okkupere et land, styrte regjeringen og tro at han kan «eie» det? Er det det han ønsker? Å rappe Ukraina og tro at verden vil gå som normalt etterpå? Jeg skjønner faktisk ikke den biten.

Anonymkode: dbcda...e93

Jeg tror faktisk han trodde det, jeg tor han trodde ay han ingen ville bryte inn fordi han er i sin fulle rett til det han gjør. Og nå kommer det frem historier om russiske soldater som ble fortalt at de ville bli motatt som helter, med åpne armer når de kom til Ukrainia, for de kom for å befri de, som ikke visste at de ble sendt i krig. Om familier til russiske soldater som tror at familiemedlemmet deres er på øvelse og ikke forstår at de ikke er i krig i Ukraina.

Anonymkode: a54cd...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror faktisk han trodde det, jeg tor han trodde ay han ingen ville bryte inn fordi han er i sin fulle rett til det han gjør. Og nå kommer det frem historier om russiske soldater som ble fortalt at de ville bli motatt som helter, med åpne armer når de kom til Ukrainia, for de kom for å befri de, som ikke visste at de ble sendt i krig. Om familier til russiske soldater som tror at familiemedlemmet deres er på øvelse og ikke forstår at de ikke er i krig i Ukraina.

Anonymkode: a54cd...29d

Jøss. Kan det være sant da? Eller … oi … kan det være falsk info for å lure oss til å tro at vi har overtaket? Jeg blir helt paranoid av alle disse nyhetene at jeg ikke klarer å skille sannheten og propaganda. Jeg ønsker å tro på alt vi blir servert, men det er jo passe naivt det og.

Anonymkode: dbcda...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klør seg i hodet over Putin akkurat nå, selv om en kan forklare deler av forholdet til vesten, er det noe ulogisk over det hele. 
 

Enten så spiller han madman kortet, det er en skremmende tanke. Ellers så kan det virke som det er noe i det en del påpeker. Han har en svært liten krets rundt seg, ikke sikkert han sitter på helt riktig informasjon. Det er vel også litt skremmende, for selv om en kynisk og kalkulerende type ikke er spesielt trivelig, så er en gal og uvitende kanskje enda verre. Hvem vet. 
 

Vi har i grunnen ikke så mye annet valg enn å stole på at de som leder oss nå vet hva de skal gjøre og klarer å manøvrere seg gjennom det her. 

Anonymkode: 6e12d...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen da. Trodde han at han kunne valse inn i Ukraina, styrte regjeringen og overta makten uten noe som helst konsekvenser fra verden? At alle skulle bare smile og fortsette som før? Det er jo absurd. 

Anonymkode: dbcda...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men igjen da. Trodde han at han kunne valse inn i Ukraina, styrte regjeringen og overta makten uten noe som helst konsekvenser fra verden? At alle skulle bare smile og fortsette som før? Det er jo absurd. 

Anonymkode: dbcda...e93

Nei, han hadde forberedt seg, og landet, på dette. Han visste godt hva som ville skje.

 

 

Anonymkode: 395e8...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...