Gå til innhold

Får ikke sove, pga urolige bein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips?

Anonymkode: 94474...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du magnesiumtilskudd, forsøk å ta det. Spis masse grønnsaker også, og drikk ekstra vann (ikke kullsyre!). Ikke røyk.

Og tøy, tøy og tøy muskulatur i sete, frem-/bak- og innside lår, frem- og bakside legg (ev. også utside). Dyp rolig pust når du tøyer, hold tøyningene lenge nok til at du kjenner det slipper.

Anonymkode: 09344...5bb

Skrevet

Jeg sliter med det innimellom. Det som hjelper meg er magnesium tabletter og kalde omslag på bena

Anonymkode: a6e1d...667

Skrevet

Og massasje. Så hvis du har en partner som kan massere er det ypperlig

Anonymkode: a6e1d...667

Skrevet

Jeg er avhengig av å trene ofte og regelmessig. Trener jeg ikke, kommer det med en gang. 

Anonymkode: 59798...8b4

Skrevet

Det fins også medisin som fungerer. Når du er såpass plaget bør du snakke med fastlegen din og kanskje prøve disse medisinene. 

Anonymkode: 3c406...94e

Skrevet

TAKK TAKK for alle tips

Anonymkode: 94474...00a

Skrevet

Jeg trenger å justere i ryggen når mine bein blir urolige. Osteopat eller manuellterapeut. 

Skrevet

Tøy, tøy og tøy! Og gjerne massasje eller bruk foam roller (Google foam roller restless legs).

Magnesiumtilskudd.

Iskaldt vann på leggene rett før leggetid, og legg deg med litt fuktige ankler utenfor dyna hjalp meg til å roe det såpass at jeg fikk sove.

Og få målt en ferritin! Forskningen viser at det kan hjelpe å holde ferritin over 50, og for meg stemmer det. Ble nesten kvitt plagene etter en skikkelig runde med jerntilskudd, og nå tar jeg jern igjen så snart jeg merker antydninger (i samråd med legen).

Anonymkode: 7e743...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...