Gå til innhold

6 av 10 sykmeldinger er korona. Er det mulig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan et så høyt antall sykmeldinger være på grunn av korona?? De aller fleste bedrifter er Ia bedrifter og man kan være vekke 8 dager men likevel må så utrolig mange sykmelde seg???

Anonymkode: 0a443...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er syk på dag nummer 7. Har altså brukt 4 dager egenmelding forrige uke (fra tirsdagen), og siden jeg er syk idag, så blir helgen telt med, og jeg har da idag brukt 7 egenmeldingsdager. Har idag ordnet tilbakedatert sykmelding, og fått et par dager ekstra hjemme som trengs. 

Vi er helt i starten av året, og jeg er ikke interessert i å ha så mange egenmeldingsdager "på papiret". 

Anonymkode: ae97b...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for å få bevist at det er covid. Jeg ringte legen fordi jeg har en 30% sykemelding gående og kan ikke bruke egenmelding. Da fikk jeg automatisk én uke uten noe spørsmål. 

Anonymkode: 19c57...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver altså 2022, det er rekordhøy smitte og du er overrasket over at folk blir syke?

Anonymkode: 032e6...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi skriver altså 2022, det er rekordhøy smitte og du er overrasket over at folk blir syke?

Anonymkode: 032e6...6be

Nei det er jeg ikke. Vi har over 50% fravær hos oss. Bare overrasker hvor mange som er sykmeldt grunnet korona når man i utgangspunktet kan være hjemme 8 dager om bedriften er Ia. Og det er ikke engang påkrevd med karantene men anbefalt med fire dager. Da må folk bli veldig syke nå tydeligvis. 

Anonymkode: 0a443...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Vi er helt i starten av året, og jeg er ikke interessert i å ha så mange egenmeldingsdager "på papiret". 

Anonymkode: ae97b...e3a

Det gir jo ingen mening for det er egne egenmeldinger for korona - samt egenmeldinger teller de siste 12 måneder, ikke kalenderåret. 

Anonymkode: 0a443...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er jeg ikke. Vi har over 50% fravær hos oss. Bare overrasker hvor mange som er sykmeldt grunnet korona når man i utgangspunktet kan være hjemme 8 dager om bedriften er Ia. Og det er ikke engang påkrevd med karantene men anbefalt med fire dager. Da må folk bli veldig syke nå tydeligvis. 

Anonymkode: 0a443...17d

Hos oss er det mange syke og mange er borte i et par uker. Alle hos oss er vaksinerte x 3 stort sett, kun én var innlagt en dag eller to og ingen har vært alvorlig eller kritisk syke men definitivt for syke til å gå på jobb i helsevesenet.

Anonymkode: 032e6...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har mange nok noen dager eller uker med delvis sykemelding før de er helt i fullgod stand igjen. 

Anonymkode: 032e6...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt fra før av andre grunner, men om ikke måtte jeg bedt om sykmelding. Er på dag 9 nå og fortsatt for dårlig til å jobbe.

Anonymkode: 1017c...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette. Dere er vaksinert x 2 og 3? Selv er jeg uvaksinert og ble ikke noe syk av korona. Fikk det fredag ettermiddag og dro på jobb mandag kveld. 

Anonymkode: 71d57...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan kan et så høyt antall sykmeldinger være på grunn av korona?? De aller fleste bedrifter er Ia bedrifter og man kan være vekke 8 dager men likevel må så utrolig mange sykmelde seg???

Anonymkode: 0a443...17d

Slipper å bruke egenmelding? Jeg tok sykmelding for å få muligheten til å utsette skolearbeid til jeg var bedre. 

Anonymkode: 44fee...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hos oss er det mange syke og mange er borte i et par uker. Alle hos oss er vaksinerte x 3 stort sett, kun én var innlagt en dag eller to og ingen har vært alvorlig eller kritisk syke men definitivt for syke til å gå på jobb i helsevesenet.

Anonymkode: 032e6...6be

Det var mye. De uvaksinerte som fikk covid hos oss ble nesten ikke syke. Også helsevesenet. 

Anonymkode: 44fee...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

La meg gjette. Dere er vaksinert x 2 og 3? Selv er jeg uvaksinert og ble ikke noe syk av korona. Fikk det fredag ettermiddag og dro på jobb mandag kveld. 

Anonymkode: 71d57...aac

Og en jeg kjenner er vaksinert og ikke spesielt syk. En annen kjempesyk.  En tredje som en forkjølese. 

Hva ville du frem til?

Anonymkode: 9bb02...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

La meg gjette. Dere er vaksinert x 2 og 3? Selv er jeg uvaksinert og ble ikke noe syk av korona. Fikk det fredag ettermiddag og dro på jobb mandag kveld. 

Anonymkode: 71d57...aac

I vårt hus er både mannen min og jeg trippelvaksinert. Han ble knapt syk og har jobbet hver dag (hjemmekontor de dagene han var smittsom), mens jeg ble veldig dårlig og er fortsatt ikke helt frisk nå 1,5 uke etterpå. 

Svogerforskning er ikke helt pålitelig, men det er jo interessant at det er et par brukere her inne som er innom absolutt alt av tråder her inne for å ivrig fortelle om at ALLE de uvaksinerte de kjenner ikke ble syk mens ALLE de vaksinerte ble kjempesyke! Det framstår ikke som spesielt troverdig, altså. Nå har de fleste så mange bekjente som har vært syk at man selv lett kan lage seg en oversikt over hvem som blir syke. Og fortsatt er det tydelig at for friske voksne under 65 år, så viser tall fra FHI at det er uvaksinerte som først og fremst blir alvorlig syke.

Anonymkode: 1017c...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I vårt hus er både mannen min og jeg trippelvaksinert. Han ble knapt syk og har jobbet hver dag (hjemmekontor de dagene han var smittsom), mens jeg ble veldig dårlig og er fortsatt ikke helt frisk nå 1,5 uke etterpå. 

Svogerforskning er ikke helt pålitelig, men det er jo interessant at det er et par brukere her inne som er innom absolutt alt av tråder her inne for å ivrig fortelle om at ALLE de uvaksinerte de kjenner ikke ble syk mens ALLE de vaksinerte ble kjempesyke! Det framstår ikke som spesielt troverdig, altså. Nå har de fleste så mange bekjente som har vært syk at man selv lett kan lage seg en oversikt over hvem som blir syke. Og fortsatt er det tydelig at for friske voksne under 65 år, så viser tall fra FHI at det er uvaksinerte som først og fremst blir alvorlig syke.

Anonymkode: 1017c...c8d

Hvordan vet du at det er et par brukere i alle tråder? Kan det hende det er mange som opplever det samme?

Anonymkode: 71d57...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan vet du at det er et par brukere i alle tråder? Kan det hende det er mange som opplever det samme?

Anonymkode: 71d57...aac

Det er nøyaktig samme både innhold, språk og formuleringer. Jeg kan naturligvis ikke vite det helt sikkert, men jeg tror jeg har rett. Det er jo også påfallende med denne trangen til å understreke hvor lite syke de uvaksinerte blir, jeg tror ikke det er en trang veldig mange forskjellige deler.

Anonymkode: 1017c...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er nøyaktig samme både innhold, språk og formuleringer. Jeg kan naturligvis ikke vite det helt sikkert, men jeg tror jeg har rett. Det er jo også påfallende med denne trangen til å understreke hvor lite syke de uvaksinerte blir, jeg tror ikke det er en trang veldig mange forskjellige deler.

Anonymkode: 1017c...c8d

Den trangen du nevner kan være på grunn av all hetsingen kanskje? Flere har kalt uvaksinerte for mordere, mente de selv kunne betale for innleggelse og også de som ønsket de døde av korona. 

Anonymkode: 44fee...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...