Gå til innhold

Har dere fått tak i Jodix?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er det utsolgt overalt. Finnes ikke på nett lengre heller. 
Jeg har ikke fått tak i. 

Anonymkode: a74b6...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kjøpte vi for flere år siden. Poenget med å ha et kriselager av nødvendige ting er at du ikke vet når du kan trenge det. Derfor skaffer du det for sikkerhets skyld. Det har du tydeligvis neglisjert. Du kan ikke forvente at du kan skaffe sånt i en krisesituasjon.

Det du bør gjøre er å sørge for å skaffe alle de andre tingene på listen over hva man bør ha i hus. Vann, mat, radio osv. Konsentrer deg om det du kan få gjort noe med og skaff tabletter når de kommer i butikken igjen. Vi får håpe ingen av oss trenger dem.

Anonymkode: 8bc11...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et ti tbl i hver pakke, og det skal bare gis en tbl til hver ungdom/ung voksen (en halv til barn). Det er sikkert noen rundt deg du kan spørre.

Anonymkode: 0fded...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det kjøpte vi for flere år siden. Poenget med å ha et kriselager av nødvendige ting er at du ikke vet når du kan trenge det. Derfor skaffer du det for sikkerhets skyld. Det har du tydeligvis neglisjert. Du kan ikke forvente at du kan skaffe sånt i en krisesituasjon.

Det du bør gjøre er å sørge for å skaffe alle de andre tingene på listen over hva man bør ha i hus. Vann, mat, radio osv. Konsentrer deg om det du kan få gjort noe med og skaff tabletter når de kommer i butikken igjen. Vi får håpe ingen av oss trenger dem.

Anonymkode: 8bc11...bd5

Hva er poenget med slike kommentarer? Å gni det inn at du er så mye smartere enn hi og at hun kan skylde seg selv? Unødvendig. 

Anonymkode: 0db73...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det et ti tbl i hver pakke, og det skal bare gis en tbl til hver ungdom/ung voksen (en halv til barn). Det er sikkert noen rundt deg du kan spørre.

Anonymkode: 0fded...517

...men effekten varer bare i 2 døgn, og etter det må man ta mer. Det står på nettsider at en 10-pakning varer til ca. en familie på fem. Tviler på så mange vil gi fra seg nå som det er tomt. 

Anonymkode: 5f537...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

...men effekten varer bare i 2 døgn, og etter det må man ta mer. Det står på nettsider at en 10-pakning varer til ca. en familie på fem. Tviler på så mange vil gi fra seg nå som det er tomt. 

Anonymkode: 5f537...10a

2 døgn bare??? Jeg trodde det var en engangsdose!

Anonymkode: a74b6...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

...men effekten varer bare i 2 døgn, og etter det må man ta mer. Det står på nettsider at en 10-pakning varer til ca. en familie på fem. Tviler på så mange vil gi fra seg nå som det er tomt. 

Anonymkode: 5f537...10a

Jodix er i utgangspunktet en langvarig enkeltdose. Voksne over 40 skal ikke ha. Hvis du har to barn, kan du fortsatt trygt dele med en annen familie.

Anonymkode: 0fded...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at idioter har hamstret flere pakker. Ser også at folk selger til overpris på FINN - så altså krisespekulanter.

Jeg rapporterer alle jeg kommer over, anbefaler andre å gjøre det samme. 

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jodix er i utgangspunktet en langvarig enkeltdose. Voksne over 40 skal ikke ha. Hvis du har to barn, kan du fortsatt trygt dele med en annen familie.

Anonymkode: 0fded...517

Ja jeg måtte sjekke, det står at det kun skal gis som engangsdoser.

Anonymkode: a74b6...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jodix er i utgangspunktet en langvarig enkeltdose. Voksne over 40 skal ikke ha. Hvis du har to barn, kan du fortsatt trygt dele med en annen familie.

Anonymkode: 0fded...517

 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-jodix-orion-655680

"For best mulig effekt skal Jodix tas så snart som mulig. Hvis inntak av tabletten forsinkes i 3-4 timer, er den beskyttende effekten mot eksponering kun ca. 50 %. Den forebyggende effekten av én dose varer 1-2 dager."

 

https://www.farmasiet.no/rad-fra-apoteket/jodix-jodtabletter-ved-atomulykker

"En pakning bestående av 10 tabletter vil være tilstrekkelig som behandling for en familie på inntil 5 personer."

 

 

 

 

Anonymkode: 5f537...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt småflau stod jeg altså på venteliste ved apoteket her og hentet en pakke på lørdag 🙈 Da er det gjort 😅

Minimum 10 i en pakke, kun ment for de under 40. Det er sikkert noen som har ett par til overs om det skulle bli nødvendig, som regel er det kun to barn i en familie. Veldig lite sannsynlig det altså, at vi får bruk for det. 

Anonymkode: 2c9c4...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er sikker på at idioter har hamstret flere pakker. Ser også at folk selger til overpris på FINN - så altså krisespekulanter.

Jeg rapporterer alle jeg kommer over, anbefaler andre å gjøre det samme. 

Anonymkode: a43be...0d5

Det er jo ingen som selger på FINN? 

Anonymkode: fa068...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, litt småflau stod jeg altså på venteliste ved apoteket her og hentet en pakke på lørdag 🙈 Da er det gjort 😅

Minimum 10 i en pakke, kun ment for de under 40. Det er sikkert noen som har ett par til overs om det skulle bli nødvendig, som regel er det kun to barn i en familie. Veldig lite sannsynlig det altså, at vi får bruk for det. 

Anonymkode: 2c9c4...504

Problemet er jo at man sannsynligvis kommer til å bli anbefalt å holde seg innendørs, og ikke reise rundt på jodix-jakt..

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ingen som selger på FINN? 

Anonymkode: fa068...ad0

Da er de fjernet. Det var det i går. 

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Boots selger på nett, ikke utsolgt der.

Anonymkode: 3be24...33f

Har du prøvd å komme helt til betaling? Det var først der det stoppet sist jeg forsøkte.

Ser at apotekene nå setter begrensning på 3 pakker pga fare for hamstring. Synd for de familiene med over 30 barn… 

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er sikker på at idioter har hamstret flere pakker. Ser også at folk selger til overpris på FINN - så altså krisespekulanter.

Jeg rapporterer alle jeg kommer over, anbefaler andre å gjøre det samme. 

Anonymkode: a43be...0d5

Det har man jo sett under pandemien - dopapirhamstring, innkjøp av hvetemel og gjær i store kvanta. Særlig dopapirhamstringen fremsto som ulogisk. Noen er hysteriske, noen ønsker å spekulere i det økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har du prøvd å komme helt til betaling? Det var først der det stoppet sist jeg forsøkte.

Ser at apotekene nå setter begrensning på 3 pakker pga fare for hamstring. Synd for de familiene med over 30 barn… 

Anonymkode: a43be...0d5

Ja, fikk handlet nå nettopp.

Anonymkode: 3be24...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, fikk handlet nå nettopp.

Anonymkode: 3be24...33f

Tusen takk for tips, da fikk jeg også kjøpt ❤️
 

Det er vel vare aktuelt for barna her, så da gir jeg beskjed til nærmeste naboer om at vi har.. 

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Problemet er jo at man sannsynligvis kommer til å bli anbefalt å holde seg innendørs, og ikke reise rundt på jodix-jakt..

Anonymkode: a43be...0d5

Har noen sagt man må vente med fordeling til etter beskjed om å ta de da? Jeg kjøpte en pakke og har alt gitt en del av de til min søster. 

Anonymkode: 2c9c4...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har noen sagt man må vente med fordeling til etter beskjed om å ta de da? Jeg kjøpte en pakke og har alt gitt en del av de til min søster. 

Anonymkode: 2c9c4...504

Det er sant.. 

Anonymkode: a43be...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...