Gå til innhold

Er det farlig å reise til USA i sommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for å møte på Putin i USA altså.

Anonymkode: 6a934...737

Var jo ikke akkurat han personlig jeg frykter…

Anonymkode: 65d6b...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror svaret på det blir litt som svaret har vært pga. koronaen de siste par årene - det er trolig for tidlig å si noe om, mye kan forandre seg svært fort.

Jeg håper det beste!

Anonymkode: acc83...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet jo hva som skjer nå. Sier som hun over, at uansett blir det nok tryggere der borte enn i Norge. Det er bare at om det smeller så er det fint å ha familie og venner eller i det minste kjente omgivelser rundt seg, for de fleste av oss. Regner jo med at du reiser sammen med noen og kjenner de du skal i bryllup til. Du reiser vel knapt fra små barn på den distansen heller, så om det ikke blir full krig frem til da, så reis. 

Anonymkode: 62e2f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tror det er tryggere i USA enn i Norge. 

Anonymkode: 8b834...c6d

Det er aldri tryggere i USA enn i Norge. 

Anonymkode: 17df3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er aldri tryggere i USA enn i Norge. 

Anonymkode: 17df3...aa7

Tror nordmenn under 2.verdenskrig ville vært sterkt uenig med deg der, gitt.

Anonymkode: ca9d2...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tror nordmenn under 2.verdenskrig ville vært sterkt uenig med deg der, gitt.

Anonymkode: ca9d2...a8d

Du skjønner ikke helt forskjellen på er og var? 

Anonymkode: 17df3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du skjønner ikke helt forskjellen på er og var? 

Anonymkode: 17df3...aa7

Folk er fullstendig hjernevasket og vil ikke skjønne. Men hvis de hadde lest statistikk på hvor mange som for eksempel blir drept med skytevåpen i USA i løpet av ett år, ville de ha fått bakoversveis. De ville ha fått tilsvarende bakoversveis hvis de gadd å lese resultater fra siste spørreundersøkelse, der 1/3 av amerikanere ikke utelukker at det vil være nødvendig å bruke våpen mot myndighetene. For dem er USA det samme som Cola, hamburger og såpeserier på TV - fint og koselig. Sånn som situasjonen utvikler seg innenlands der, ville jeg aldri ha dratt dit, i hvert fall ikke til delstater der kriminaliteten er høy.

Anonymkode: b14ed...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Folk er fullstendig hjernevasket og vil ikke skjønne. Men hvis de hadde lest statistikk på hvor mange som for eksempel blir drept med skytevåpen i USA i løpet av ett år, ville de ha fått bakoversveis. De ville ha fått tilsvarende bakoversveis hvis de gadd å lese resultater fra siste spørreundersøkelse, der 1/3 av amerikanere ikke utelukker at det vil være nødvendig å bruke våpen mot myndighetene. For dem er USA det samme som Cola, hamburger og såpeserier på TV - fint og koselig. Sånn som situasjonen utvikler seg innenlands der, ville jeg aldri ha dratt dit, i hvert fall ikke til delstater der kriminaliteten er høy.

Anonymkode: b14ed...165

I en normalsituasjon vil jeg være enig med deg. I en situasjon der vårt naboland går til angrepskrig og truer med å utvide (sågar med atomvåpen) er jeg derimot uenig. Spesielt all den tid Norge er et svært strategisk mål. 

Anonymkode: 8b834...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I en normalsituasjon vil jeg være enig med deg. I en situasjon der vårt naboland går til angrepskrig og truer med å utvide (sågar med atomvåpen) er jeg derimot uenig. Spesielt all den tid Norge er et svært strategisk mål. 

Anonymkode: 8b834...c6d

Og da USA gikk til alle sine angrepskriger, fortsatte folk å reise dit siden det var trygt og fint :D 

Anonymkode: b14ed...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og da USA gikk til alle sine angrepskriger, fortsatte folk å reise dit siden det var trygt og fint :D 

Anonymkode: b14ed...165

Ja, deres angrepskriger var jo ikke mot naboland. 

Anonymkode: 8b834...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, deres angrepskriger var jo ikke mot naboland. 

Anonymkode: 8b834...c6d

Spiller det noe rolle da? Det spilte ingen rolle for dem som iverksatte angrep 11. september at USA sine styrker var i land som ikke hadde grense mot USA. 

Anonymkode: b14ed...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du skjønner ikke helt forskjellen på er og var? 

Anonymkode: 17df3...aa7

Du skrev "aldri". Kanskje du skal slå opp ordet?

Anonymkode: ca9d2...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Tror nordmenn under 2.verdenskrig ville vært sterkt uenig med deg der, gitt.

Anonymkode: ca9d2...a8d

Det kommer vel an på hvilken hudfarge du hadde.

Anonymkode: ef429...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du skrev "aldri". Kanskje du skal slå opp ordet?

Anonymkode: ca9d2...a8d

Ja. Jeg skrev «det ER aldri tryggere i USA enn i Norge». Hva er det du ikke skjønner?

Anonymkode: 17df3...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja. Jeg skrev «det ER aldri tryggere i USA enn i Norge». Hva er det du ikke skjønner?

Anonymkode: 17df3...aa7

Beklager, men det er faktisk din manglende forståelse for semantikk som er problemet. Når du bygger opp setningen din slik du gjorde, hjelper det ikke å holde verbet i presens. Du utelater ikke fortid eller framtid i dette tilfellet. 

Anonymkode: ca9d2...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...