Gå til innhold

Noen som kan forklare meg denne krigen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du sjekker ut Urix på NRK så ligger det ute flere programmer som forklarer dette på en grei og enkel måte 

Anonymkode: 4681f...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Forklar meg på en ENKEL MÅTE. Føler meg dum

Anonymkode: 3e1a5...c98

Det har du ingen grunn til å føle deg.

Som hun over skrev, du kan gå på Urix, så får du den Vestlige varianten av det som skjer.

Eller du kan gå til Russia Today, så får du den russiske varianten.

Her skal du få varianten uten historisk eller politisk snikk-snakk:

Der er to byer som ligger nært til Ukrainas grense som er viktige for Russland, Kursk (utvinner 50%+ av Russlands jernmalm) og Volgograd (utvinner mye av Russisk kull, gass og olje). Disse byene er viktige i tilfelle Russland havner i krig.

Derfor har Russland bedt om at Ukraina forblir nøytralt (overfor NATO).

Det er ikke blitt lyttet til. Derfor har Russland "gjort noe med det", for å forhindre at det skjedde.

Det betyr ikke at jeg mener at det er riktig, det mener jeg ikke. Det betyr bare at sånn er de motivene som ligger bak, uten snikk-snakk. Både USA, Russland, Ukraina, og så godt som alle andre vet dette. Men så ønsker en å skape støtte for sitt standpunkt. Så da skyldes det både frem og tilbake, derfor kommer det historiske inn i bildet, politikk, og mye annet.

Anonymkode: 6f3c7...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det har du ingen grunn til å føle deg.

Som hun over skrev, du kan gå på Urix, så får du den Vestlige varianten av det som skjer.

Eller du kan gå til Russia Today, så får du den russiske varianten.

Her skal du få varianten uten historisk eller politisk snikk-snakk:

Der er to byer som ligger nært til Ukrainas grense som er viktige for Russland, Kursk (utvinner 50%+ av Russlands jernmalm) og Volgograd (utvinner mye av Russisk kull, gass og olje). Disse byene er viktige i tilfelle Russland havner i krig.

Derfor har Russland bedt om at Ukraina forblir nøytralt (overfor NATO).

Det er ikke blitt lyttet til. Derfor har Russland "gjort noe med det", for å forhindre at det skjedde.

Det betyr ikke at jeg mener at det er riktig, det mener jeg ikke. Det betyr bare at sånn er de motivene som ligger bak, uten snikk-snakk. Både USA, Russland, Ukraina, og så godt som alle andre vet dette. Men så ønsker en å skape støtte for sitt standpunkt. Så da skyldes det både frem og tilbake, derfor kommer det historiske inn i bildet, politikk, og mye annet.

Anonymkode: 6f3c7...f93

Takk ! 

Anonymkode: 3e1a5...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...