Gå til innhold

Er rasisme mot russere greit nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva er dette i sammenheng med da? Har ikke fb.

Anonymkode: 99373...4bc

I sammenheng med diskriminering av personer med russisk etnisitet/tilhørighet.

Anonymkode: 8c5e6...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det ikke det.
Hva russiske styresmakter finner på er da ikke den enkelte russer sin feil.

Anonymkode: 80b15...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er resten av konteksten her? Et utklipp fra en diskusjon. Hva mer har blitt sagt?

Og selvsagt er ikke rasisme greit. Bare se på han russiske skiløperen som ikke ante det var krig, men en «redningsaksjon»! Folket har ikke noe med dette å gjøre, bare egoet til Putin.

Anonymkode: 42aea...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bare glemme å få ny jobb, og hvordan blir det nå i forhold til opptak til universitetsstudier? Er det slik at siden jeg har russisk opprinnelse, så blir jeg utestengt fra alt og verken vil kunne studere eller jobbe? Jeg har forresten norsk statsborgerskap, bodd i Norge i 23 år og ikke vært i Russland siden 2005. Jeg har heller ikke stemt ved presidentvalgene i Russland og kunne derfor ikke påvirke utfallet av valget. 

Som jurist stiller jeg meg for øvrig helt uforstående til slike unntak fra diskrimineringslov som jo gjelder alle innbyggere i Norge. Unntak fra lov eller forskrift krever hjemmel. Så lenge diskrimineringsloven ikke inneholder hjemmel til å diskriminere mennesker av russisk opprinnelse, er det ikke anledning til å drive slik diskriminering. Det er ikke akkurat noe vi som bor her i Norge kan gjøre fra eller til i et land vi ikke har besøkt på 15 år. 

Anonymkode: 0f133...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så nå har idiotene fra Koronaforumet fått en ny hang up? 
 

 

Anonymkode: b99c9...0e6

Jepp, det er fullstendig idiotisk å bruke totalitære tiltak mot totalitærregime. I en rettsstat som Norge er det forbudt  å diskriminere mennesker på bakgrunn av deres etniske opprinnelse. Vi har også likhet for loven, nettopp fordi Norge er en rettsstat. 

Anonymkode: 0f133...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jepp, det er fullstendig idiotisk å bruke totalitære tiltak mot totalitærregime. I en rettsstat som Norge er det forbudt  å diskriminere mennesker på bakgrunn av deres etniske opprinnelse. Vi har også likhet for loven, nettopp fordi Norge er en rettsstat. 

Anonymkode: 0f133...67c

Men er du diskriminert? 

Anonymkode: b99c9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men er du diskriminert? 

Anonymkode: b99c9...0e6

Jeg har blitt forbigått ved ansettelser tre ganger det siste året, og jeg forventer både å bli utelatt fra jobbintervjuer for jobbene jeg har søkt nå, og å ikke komme inn på studiet. Dessverre, men sånn er livet. Jeg får bare håpe at jeg ikke får sparken fra jobben, for da jeg har ikke råd til å forsørge barna. 

Anonymkode: 0f133...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

I sammenheng med diskriminering av personer med russisk etnisitet/tilhørighet.

Anonymkode: 8c5e6...9e9

Men hva er konteksten til dette, det har jo ikke kommet ut av det blå.

Anonymkode: 99373...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har blitt forbigått ved ansettelser tre ganger det siste året, og jeg forventer både å bli utelatt fra jobbintervjuer for jobbene jeg har søkt nå, og å ikke komme inn på studiet. Dessverre, men sånn er livet. Jeg får bare håpe at jeg ikke får sparken fra jobben, for da jeg har ikke råd til å forsørge barna. 

Anonymkode: 0f133...67c

Nå må du rulle inn! Mener du at du står i fare for å få sparken fordi du er russisk? 

Anonymkode: b99c9...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

 Nei!!!! Rasisme er aldri greit.

Anonymkode: 93ed4...d33

Det politiske korrekte politiet er på banen igjen. Litt rasisme er lov. 

Anonymkode: 4c110...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har en fra Russland i klassen. Ba de ta litt ekstra vare på han nå, barna er uskyldige. 

Anonymkode: 4ebcc...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nå må du rulle inn! Mener du at du står i fare for å få sparken fordi du er russisk? 

Anonymkode: b99c9...0e6

Hvis det Krohn Devold sier stemmer, vil arbeidsgiveren kunne gi meg sparken kun på grunn av min nasjonalitet. Tillatt diskriminering betyr at man kan miste sine rettigheter fordi man kommer fra et bestemt land. Hva trodde du diskriminering i arbeidslivet var? 

Anonymkode: 0f133...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle motvilje mot innbyggere i et lan som går til angrepskrig er helt normalt og kanskje også nødvendig. 

Anonymkode: 6225f...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis det Krohn Devold sier stemmer, vil arbeidsgiveren kunne gi meg sparken kun på grunn av min nasjonalitet. Tillatt diskriminering betyr at man kan miste sine rettigheter fordi man kommer fra et bestemt land. Hva trodde du diskriminering i arbeidslivet var? 

Anonymkode: 0f133...67c

Slapp av. Det er sannsynlig vis en veldig god grunn til at hi ikke vil linke til hele samtalen. Det er nok bare en kommentar som ser galt feil ut når den er tatt ut av kontekst.

Anonymkode: 6f624...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dere kan lese samtalen her. Som dere ser ser det helt annerledes ut når konteksten kommer med.

https://m.facebook.com/groups/312226295578334?group_view_referrer=search

Anonymkode: 6f624...25f

Ja. Der var det jo en del morsomme slettes ikke rasistiske kommentarer.

image.png.4f493d8ad3669a2a1dd919a87a96a698.png

image.png.7fea727fa83099f220e4c30778b828cf.png

Anonymkode: 8c5e6...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...