Gå til innhold

Satt på spissen kan en jo forstå Putin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han bryter selv avtalen som ble laget med Ukrania når de ga fra seg atomvåpnene sine til Russland, den bryter han nå og den brøt han i 2014 og. Så nei, jeg kan ikke forstå Putin. Han er en makthungrig krigshisser.

Anonymkode: 868ef...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han bryter selv avtalen som ble laget med Ukrania når de ga fra seg atomvåpnene sine til Russland, den bryter han nå og den brøt han i 2014 og. Så nei, jeg kan ikke forstå Putin. Han er en makthungrig krigshisser.

Anonymkode: 868ef...f21

Det var USA, ikke Russland, som presset frem den avtalen. Det var fordi Jeltsin var en person de hadde kontroll på. Ukraina så ut slik etter valget i 1998, før den "oransje revolusjonen":

%D0%92%D0%B8%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8_%D0

(I tilfelle du ikke kan russisk, de røde områdene er der КПУ - kommunistpartiet i Ukraina vant majoritet)

Et slikt land stolte ikke USA på, så derfor ville de at Ukraina skulle gi fra seg våpnene til Jeltsins Russland.

Det USA ikke tenkte på var at Jeltsin en dag ville bli byttet ut med en annen president. Så nå er vi her. En annen president og et par "oransje revolusjoner" senere.

Anonymkode: 46375...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan faktisk ikke det. Uansett hvilke stridigheter som foregår internt i et land, kan man ikke bare valse frem og invadere og drepe og ødelegge og tvinge mennesker ut fra sine hus og hjem. Det er ikke hans land. 

Putin er maktsyk. At han er sur fordi Sovjetunionen ble opplyst i sin tid, gir han ikke rett til å ture fram. 

Men hva annet kan man forvente av en tidligere KGB-agent? 

Anonymkode: f7207...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man kan virkelig ikke det.

Man kan høre forklaringen på hvorfor han mener det er riktig, at han mener land ikke skal få bestemme over seg selv, og at han skal være sjef over de alle.

Men normale mennesker forstår ikke den tankegangen altså, man må være kommunist og temmelig stormannsgal for å forstå det.

Anonymkode: 089de...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi får vite alt. Mye har skjedd i Donbass der det blant annet har blitt sendt bomber og granater inn i Russland. Svært mange i denne regionen er russere og ønsker at Putin skal hjelpe dem. Jeg forsvarer på ingen måte invasjonen, men jeg kan delvis forstå frustrasjonen dette tatt i betraktning, samt nato og vestens militære opprustning nærmere og nærmere Russlands grenser.

Anonymkode: 74601...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror ikke vi får vite alt. Mye har skjedd i Donbass der det blant annet har blitt sendt bomber og granater inn i Russland. Svært mange i denne regionen er russere og ønsker at Putin skal hjelpe dem. Jeg forsvarer på ingen måte invasjonen, men jeg kan delvis forstå frustrasjonen dette tatt i betraktning, samt nato og vestens militære opprustning nærmere og nærmere Russlands grenser.

Anonymkode: 74601...ca6

Den Norske Helsingforskomité forklarer at det har vært mye feilinformasjon om utbryterrepublikkene:

https://www.nhc.no/8-sporsmal-og-svar-om-ukraina/

Anonymkode: 959e2...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke forstår Putin nå så kan han fint bruke et språk dere forstår.

Det er det han gjør i Ukraina nå. Regimet der lyttet ikke. Det er ikke lenge til så lytter de.

Родине слава!

 

Anonymkode: 46375...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du forståelse for at Putin hever atomvåpen beredskapen som svar på sanksjonene som er satt i gang mot Russland og?

Anonymkode: 868ef...f21

Tyskland og flere andre land supplerer Ukraina med våpen. Dette trappes opp. Det er naturlig at putin da svarer med det han har, atomvåpen. 

Anonymkode: 74601...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke vi får vite alt. Mye har skjedd i Donbass der det blant annet har blitt sendt bomber og granater inn i Russland. Svært mange i denne regionen er russere og ønsker at Putin skal hjelpe dem. Jeg forsvarer på ingen måte invasjonen, men jeg kan delvis forstå frustrasjonen dette tatt i betraktning, samt nato og vestens militære opprustning nærmere og nærmere Russlands grenser.

Anonymkode: 74601...ca6

Jeg er enig i dette. 

 

Anonymkode: 32991...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tyskland og flere andre land supplerer Ukraina med våpen. Dette trappes opp. Det er naturlig at putin da svarer med det han har, atomvåpen. 

Anonymkode: 74601...ca6

De supplerer med våpen, ikke atomvåpen.

Anonymkode: 868ef...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt gjentatte ganger så vil Putin reagere på sanksjonene mot seg. Hadde vi bare kunne latt sportsutøvere og de innen kultur/underholdning som deltagelsen i ESC være i fred for reaksjoner, så hadde det formidlet at sanksjonene er en konsekvens og ikke en hevn eller maktdemonstrasjon. Så jævli idiotiske tiltak land i vesten gjør nå! 

En annen ting så fremprovoserer de reaksjoner fra Putin vi overhodet ikke ønsker, og hvem så ikke den komme? Vi boikotter, sanksjonerer og sender fremmedlegionen og våpen. Alt dette er akkurat like provoserende som om vi gikk inn militært, og kanskje hadde det siste vært mindre feigt og mer hensiktsmessig? Vi er mange, og det er begrenset hva Putin kan gjøre. Han er ingen trollmann. Vi lager så mye trøbbel at det er nesten ikke til å tro. 

Anonymkode: 32991...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som jeg har sagt gjentatte ganger så vil Putin reagere på sanksjonene mot seg. Hadde vi bare kunne latt sportsutøvere og de innen kultur/underholdning som deltagelsen i ESC være i fred for reaksjoner, så hadde det formidlet at sanksjonene er en konsekvens og ikke en hevn eller maktdemonstrasjon. Så jævli idiotiske tiltak land i vesten gjør nå! 

En annen ting så fremprovoserer de reaksjoner fra Putin vi overhodet ikke ønsker, og hvem så ikke den komme? Vi boikotter, sanksjonerer og sender fremmedlegionen og våpen. Alt dette er akkurat like provoserende som om vi gikk inn militært, og kanskje hadde det siste vært mindre feigt og mer hensiktsmessig? Vi er mange, og det er begrenset hva Putin kan gjøre. Han er ingen trollmann. Vi lager så mye trøbbel at det er nesten ikke til å tro. 

Anonymkode: 32991...e2c

Hva skulle blitt gjort da? Skulle ikke Ukrania fått støtte av andre land, skulle alle bare sett på hatt Russland invaderte uten noe hjelp?

Anonymkode: 868ef...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror ikke vi får vite alt. Mye har skjedd i Donbass der det blant annet har blitt sendt bomber og granater inn i Russland. Svært mange i denne regionen er russere og ønsker at Putin skal hjelpe dem. Jeg forsvarer på ingen måte invasjonen, men jeg kan delvis forstå frustrasjonen dette tatt i betraktning, samt nato og vestens militære opprustning nærmere og nærmere Russlands grenser.

Anonymkode: 74601...ca6

Hvorfor skulle det ha noe å si? Om man ikke har tenkt å starte krig? Ingen hadde invadert Russland, så om alle land rundt var i Nato, so what? 

Anonymkode: 17736...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva skulle blitt gjort da? Skulle ikke Ukrania fått støtte av andre land, skulle alle bare sett på hatt Russland invaderte uten noe hjelp?

Anonymkode: 868ef...f21

Ja, enten det eller gått inn militært. Det hadde vært mer redelig enn å sette igang alle disse sanksjonene og støtten i form av våpen. Vi sender våpen men vil ikke bruke dem selv? Feil og feigt.

Vi kunne like godt holdt oss unna hele konflikten og latt de involverte ordne opp. 

Anonymkode: 32991...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det blir som om Sverige plutselig bestemte seg for å ta tilbake Norge. Vi pleide jo å tilhøre Sverige. Det bor masse svensker her. Det er jævlig dårlige argumenter altså.

Anonymkode: 02064...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det blir som om Sverige plutselig bestemte seg for å ta tilbake Norge. Vi pleide jo å tilhøre Sverige. Det bor masse svensker her. Det er jævlig dårlige argumenter altså.

Anonymkode: 02064...2e8

Det blir overhodet ikke det samme. Du kan ikke tenke på denne saken uten å ha med hostorien! NATO har iglet seg innpå. 14 land har blitt medlemmer selv om vi har blitt advart av mennesker med kompetanse på dette. Les artikkelen. 

Anonymkode: 32991...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det blir overhodet ikke det samme. Du kan ikke tenke på denne saken uten å ha med hostorien! NATO har iglet seg innpå. 14 land har blitt medlemmer selv om vi har blitt advart av mennesker med kompetanse på dette. Les artikkelen. 

Anonymkode: 32991...e2c

 

Anonymkode: 46375...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Det blir overhodet ikke det samme. Du kan ikke tenke på denne saken uten å ha med hostorien! NATO har iglet seg innpå. 14 land har blitt medlemmer selv om vi har blitt advart av mennesker med kompetanse på dette. Les artikkelen. 

Anonymkode: 32991...e2c

Uff da, stakkars Putin! Ingen vil leke med han 😢 Det hjelper ikke. Russland er stort og mektig, både i areal, folketall og atomvåpen. Hadde de roet ned litt og oppført seg er det ingen som hadde følt noen trang til å bli med i NATO. Putin er en bølle som ønsker å bygge opp Sovjetunionen og vi andre kan ikke sitte her og ta sutringen hans seriøst. 

Anonymkode: 02064...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.2.2022 den 16.15):

Hvis dere ikke forstår Putin nå så kan han fint bruke et språk dere forstår.

Det er det han gjør i Ukraina nå. Regimet der lyttet ikke. Det er ikke lenge til så lytter de.

Родине слава!

 

Anonymkode: 46375...cea

Hva i alle dager, hvor kommer den videoen der fra? Trivielt å diskutere bakgrunnsmusikk i en sånn sak, men her virker det som om noen ikke er helt ferdig med 80-tallet. På flere måter. Ser ut som en dårlig klipp og lim man har laget i kjelleren hjemme hos muttern. 

Anonymkode: b4923...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...