Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hvorfor gjør de det? Bilder fra da de vaksinerte seg, og nå bilder av tester som er positive. Det er et merkelig fenomen syns jeg, og nå oppdaget jeg at en av mine mer intelligente venner også har gjort det! Han er sosial oppgående også, så jeg lurer på hva dette er for noe. Er det at de er redde eller bekymret og vil dele det med noen for å bli beroliget? Anonymkode: e8cdc...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gjør de det? Bilder fra da de vaksinerte seg, og nå bilder av tester som er positive. Det er et merkelig fenomen syns jeg, og nå oppdaget jeg at en av mine mer intelligente venner også har gjort det! Han er sosial oppgående også, så jeg lurer på hva dette er for noe. Er det at de er redde eller bekymret og vil dele det med noen for å bli beroliget? Anonymkode: e8cdc...4e5 Hvorfor ikke, hva er farlig med det? De fleste tok vaksine ly de fleste får korona, er ikke noe viktig å holde det hemmelig vel . Jeg delte at jeg vaksinerte, var viktig for meg å vise min støtte til vaksinering,! Har også snappet positiv test til venner, for å få litt sympati og fordi det er deilig å være ferdig med det 😎 Kan love deg at jeg hverken er redd eller bekymret! Anonymkode: 31dd9...622
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke, hva er farlig med det? De fleste tok vaksine ly de fleste får korona, er ikke noe viktig å holde det hemmelig vel . Jeg delte at jeg vaksinerte, var viktig for meg å vise min støtte til vaksinering,! Har også snappet positiv test til venner, for å få litt sympati og fordi det er deilig å være ferdig med det 😎 Kan love deg at jeg hverken er redd eller bekymret! Anonymkode: 31dd9...622 Nei farlig er det ikke, men jeg syns bare at det er så rart. Ja jeg tenkte at det også var for å få sympati. For meg som ikke vil ha oppmerksomhet når jeg har bursdag en gang så blir det bare litt uforståelig, og han som lå ut i går har også vært en av den gjengen som ikke deler annet enn om yrke og politikk. Generellt om sak og ikke private ting, så jeg stusset litt. Anonymkode: e8cdc...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Jeg synes det er en forskjell på å dele litt og på å dele alt. SoMe trenger ikke å bestå kun av vakre solnedganger, regnbuer og treningsøkter. Selv deler jeg lite "helseopplysninger" og jeg er forsiktig med hva jeg deler, men det hender at jeg deler noe. F.eks. skadet jeg meg ganske alvorlig for 1 år siden og havnet på sykehus og verden nå er jo slik at ryktene går og folk lurer på hva. Jeg valgte å lage et innlegg på SoMe hvor jeg skrev kort og greit hva som hadde skjedd og at det etter forholdene gikk bra med meg sammen med et bilde av utsikten fra sykehusrommet. Selvfølelgelig ingen detaljert info fra journalen min, nærbilder av skaden ol, men ganger er det bedre å dele litt enn at folk skal lure og spekulere. Anonymkode: 6f400...2bf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Jeg har ikke tenkt over det. Trodde du mente bilder fra gynekologbenken eller noe jeg. Hva er farlig med å dele vaksine eller koronainfo? Folk deler mye rart på FB, en positiv test er ikke det rareste. 😂 Hvorfor blir du så støtt av det egentlig? Anonymkode: e0ad8...07d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg synes det er en forskjell på å dele litt og på å dele alt. SoMe trenger ikke å bestå kun av vakre solnedganger, regnbuer og treningsøkter. Selv deler jeg lite "helseopplysninger" og jeg er forsiktig med hva jeg deler, men det hender at jeg deler noe. F.eks. skadet jeg meg ganske alvorlig for 1 år siden og havnet på sykehus og verden nå er jo slik at ryktene går og folk lurer på hva. Jeg valgte å lage et innlegg på SoMe hvor jeg skrev kort og greit hva som hadde skjedd og at det etter forholdene gikk bra med meg sammen med et bilde av utsikten fra sykehusrommet. Selvfølelgelig ingen detaljert info fra journalen min, nærbilder av skaden ol, men ganger er det bedre å dele litt enn at folk skal lure og spekulere. Anonymkode: 6f400...2bf Dette har jeg ingen problemer med å forstå. Du gir jo helt rimelige grunner til å gjøre det. Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke tenkt over det. Trodde du mente bilder fra gynekologbenken eller noe jeg. Hva er farlig med å dele vaksine eller koronainfo? Folk deler mye rart på FB, en positiv test er ikke det rareste. 😂 Hvorfor blir du så støtt av det egentlig? Anonymkode: e0ad8...07d Nei Nei, jeg blir ikke støtt! To av de som ha delt har nesten ikke lagt ut andre ting. Eller mulig det er for å informere sånn de som har vært i nærheten vet? Det kan jo være da. Anonymkode: e8cdc...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Synes det er helt idiotisk å dele. Hvis de ikke også deler alle andre helseopplysninger da. Da er det jo en del av et mønster i alle fall. Nå kjenner jeg ingen som har delt vaksinering, men ser flere har lagt ut positive tester. Kanskje som et varsel eller en forklaring på hvorfor man ikke ser de ute. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig å dele for noe annet enn at de vil fortelle om hvor flinke de er (vaksinering), og at de vil ha sympati eller fortelle hvor lite syke de ble (smitte). Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Synes det er helt idiotisk å dele. Hvis de ikke også deler alle andre helseopplysninger da. Da er det jo en del av et mønster i alle fall. Nå kjenner jeg ingen som har delt vaksinering, men ser flere har lagt ut positive tester. Kanskje som et varsel eller en forklaring på hvorfor man ikke ser de ute. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig å dele for noe annet enn at de vil fortelle om hvor flinke de er (vaksinering), og at de vil ha sympati eller fortelle hvor lite syke de ble (smitte). Anonymkode: 433a3...4cf Eller rett og slett bare fordi, og uten noen underliggende plan? Jeg delte både vaksine og positiv test på snap, men legger det ikke ut på Facebook eller Instagram. Anonymkode: a6f07...ece
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Eller rett og slett bare fordi, og uten noen underliggende plan? Jeg delte både vaksine og positiv test på snap, men legger det ikke ut på Facebook eller Instagram. Anonymkode: a6f07...ece Hvorfor? Deler du også når du har det mentalt dårlig? For jeg vet om ekstremt mange som klager på at andre legger ut status om at nå har de en dårlig periode. Det er nemlig ikke alt som bør deles på nett. Men helse er helse, er det ikke? Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor? Deler du også når du har det mentalt dårlig? For jeg vet om ekstremt mange som klager på at andre legger ut status om at nå har de en dårlig periode. Det er nemlig ikke alt som bør deles på nett. Men helse er helse, er det ikke? Anonymkode: 433a3...4cf Nå er vi i en pandemi sammen, så det kan ikke helt sammenlignes syns jeg. Men ok, jeg deler ikke at jeg har en dårlig dag, men er jeg utslått av forkjølelse eller influensa så kan jeg godt snappe et bilde av nesedråper og Paracet. For å få medlidenhet, absolutt. Jeg kan også snappe fra venteværelset hos lege eller tannlege, men igjen, det er kun til venner som bryr seg om meg. Jeg legger det ikke ut på FB der jeg har både venner og bekjente. Livet er ikke bare alvor. Anonymkode: a6f07...ece
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Jeg deler slikt på Snap til mine nærmeste, men ikke ellers. Og det gjelder ikke bare vaksine og korona nå, men også ellers hvis jeg er syk eller har det dårlig. Det meste jeg sender er selvsagt helt andre ting, men dette blir også med. Får samme type Snap tilbake også. Anonymkode: b7e51...657
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Nå er vi i en pandemi sammen, så det kan ikke helt sammenlignes syns jeg. Men ok, jeg deler ikke at jeg har en dårlig dag, men er jeg utslått av forkjølelse eller influensa så kan jeg godt snappe et bilde av nesedråper og Paracet. For å få medlidenhet, absolutt. Jeg kan også snappe fra venteværelset hos lege eller tannlege, men igjen, det er kun til venner som bryr seg om meg. Jeg legger det ikke ut på FB der jeg har både venner og bekjente. Livet er ikke bare alvor. Anonymkode: a6f07...ece Vi bør virkelig stå sammen for mental helse også Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vi bør virkelig stå sammen for mental helse også Anonymkode: 433a3...4cf Helt sant, men jeg har en sunn mental helse og har dermed ikke noe å dele der. At enkelte dager er dritt er helt normalt og ikke noe å sette diagnose på. Men det hender da at jeg deler det også, de dagene hvor ting bare ikke vil gå som det skal. Anonymkode: a6f07...ece
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 Jeg kan til en viss grad skjønne at voksne mennesker deler at de har fått positiv koronatest. At de deler at barna i tur og orden har positiv test, det synes jeg er teit. Hva er poenget med det? Anonymkode: 940fc...55e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Helt sant, men jeg har en sunn mental helse og har dermed ikke noe å dele der. At enkelte dager er dritt er helt normalt og ikke noe å sette diagnose på. Men det hender da at jeg deler det også, de dagene hvor ting bare ikke vil gå som det skal. Anonymkode: a6f07...ece Hva synes du om de som legger ut nesten daglig om sin mentale helse? Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 Det som er tegn dårlig psykisk helse er å være pissredd for å dele helseopplysninger, inkl med vaksineregisteret og medisinsk personell. Det å henge seg opp i at andre helt forståelig deler gleden over å ha fått covidvaksine, eller et sukk over nå å ha fått covid, er en fasett av den samme paranoide uhelsen. Anonymkode: bc141...3ed
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hva synes du om de som legger ut nesten daglig om sin mentale helse? Anonymkode: 433a3...4cf Jeg kjenner ingen sånne. Anonymkode: a6f07...ece
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner ingen sånne. Anonymkode: a6f07...ece Jeg spurte ikke om det heller. Jeg spurte hva du synes om sånne Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 Nei det gjør jeg ikke. Sympati fiskere er så tragiske. Anonymkode: b3b97...0ee
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg spurte ikke om det heller. Jeg spurte hva du synes om sånne Anonymkode: 433a3...4cf Iom at de ikke er en del av mon hverdag har jeg ikke tenkt over det. Og i hvert fall ikke irritert meg over det. De har vel et behov for å dele, da. Det skader jo ingen, det. Anonymkode: a6f07...ece
Valkyriemamma Skrevet 26. februar 2022 #21 Skrevet 26. februar 2022 Eg har ikkje så altfor mange venner på facebook. Bruker det flittig, då eg har stor familie og omgangskrets som er spredt rundt om i landet. Bruker då facebook til å dele kvardagens oppturer og nedturer. Går aldri inn i detaljer så offentleg, det tar eg heller på melding. Men bilete av vaksine og positiv test, blei delt på både facebook og instagram. Eg ser verkeleg ikkje problemet med det!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #22 Skrevet 26. februar 2022 Valkyriemamma skrev (36 minutter siden): Eg har ikkje så altfor mange venner på facebook. Bruker det flittig, då eg har stor familie og omgangskrets som er spredt rundt om i landet. Bruker då facebook til å dele kvardagens oppturer og nedturer. Går aldri inn i detaljer så offentleg, det tar eg heller på melding. Men bilete av vaksine og positiv test, blei delt på både facebook og instagram. Eg ser verkeleg ikkje problemet med det! Men hvorfor? Hvorfor er det så viktig å vise alle at man vaksinerer seg? Anonymkode: b3b97...0ee
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #23 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Iom at de ikke er en del av mon hverdag har jeg ikke tenkt over det. Og i hvert fall ikke irritert meg over det. De har vel et behov for å dele, da. Det skader jo ingen, det. Anonymkode: a6f07...ece Selvfølgelig tenker du noe om dem. De som hver dag sitter og lager en statue om hvor de har vondt og hvor ensomme de er og hvor dritt livet er. Og om det stemmer, og du ikke tenker over at noen har smerter, sliter psykisk og er ensomme, viser jo nettopp det jeg skrev tidligere. Folk bryr seg ikke om andres helse og vi står ikke sammen for mental helse Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #24 Skrevet 26. februar 2022 Valkyriemamma skrev (1 time siden): Eg har ikkje så altfor mange venner på facebook. Bruker det flittig, då eg har stor familie og omgangskrets som er spredt rundt om i landet. Bruker då facebook til å dele kvardagens oppturer og nedturer. Går aldri inn i detaljer så offentleg, det tar eg heller på melding. Men bilete av vaksine og positiv test, blei delt på både facebook og instagram. Eg ser verkeleg ikkje problemet med det! Ikke et problem, men fortsatt teit. De som vaksinerte deg humret nok litt da når tok bildene Anonymkode: 433a3...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #25 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Men hvorfor? Hvorfor er det så viktig å vise alle at man vaksinerer seg? Anonymkode: b3b97...0ee Fordi det er noe som.oppmuntrer til fortsatt utholdenhet i pandemien for alle som ikke er sosialt dysfunksjonelle. Anonymkode: bc141...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå