Gå til innhold

Halsbetennelse av korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fått det? Jeg testet positivt på søndag og har så vondt i halsen at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg selv. Sist gang det var slik var da jeg hadde en heftig streptokokkinfeksjon. Det er umulig å sove mer enn et par timer om gangen på natten, våkner av store smerter i halsen når jeg svelger. Har nesten ikke stemme. Resten av familien har også korona, men de har bare hatt litt vondt i halsen, ikke sånn som jeg har.

Anonymkode: 12079...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt hende. Jeg fikk bihulebetennelse, men det får jeg alltid etter en forkjølelse. Ta en telefon til legen din du. Og god bedring!

Anonymkode: 202fe...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det kan godt hende. Jeg fikk bihulebetennelse, men det får jeg alltid etter en forkjølelse. Ta en telefon til legen din du. Og god bedring!

Anonymkode: 202fe...962

Takk! Fikk akuttime senere i dag.

HI

Anonymkode: 12079...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 30fa8...54e

Det var ikke bakteriell betennelse, men absolutt rødt og betent. Jeg er heldigvis bedre nå, og stemmen min begynner å bli mer normal. 

Legen som undersøkte meg sa at jeg visst har et uvanlig hardt forløp av omikron med tanke på at jeg ikke har underliggende sykdommer og er vaksinert. Er 9 dager siden jeg begynte å få symptomer og er fortsatt ikke frisk selv om jeg er bedre nå. 

HI

Anonymkode: 12079...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det var ikke bakteriell betennelse, men absolutt rødt og betent. Jeg er heldigvis bedre nå, og stemmen min begynner å bli mer normal. 

Legen som undersøkte meg sa at jeg visst har et uvanlig hardt forløp av omikron med tanke på at jeg ikke har underliggende sykdommer og er vaksinert. Er 9 dager siden jeg begynte å få symptomer og er fortsatt ikke frisk selv om jeg er bedre nå. 

HI

Anonymkode: 12079...467

Er ikke sikkert det hadde vært verre om du var uvaksinert? Dette er jo noe en aldri får vite.

Anonymkode: da467...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er ikke sikkert det hadde vært verre om du var uvaksinert? Dette er jo noe en aldri får vite.

Anonymkode: da467...5e6

Legen som jeg snakket med jobber på et sted der alle som kommer inn akkurat der har korona og er mer syke enn vanlig (altså jeg var der også, visste ikke at et sånt sted fantes en gang). Hun forklarte at de fleste som kom inn dit i tilsvarende min tilstand var uvaksinerte eller de som hadde 1-2 doser, sjeldent de med 3 doser. Hun spurte meg faktisk flere ganger om jeg var sikker på at jeg hadde alle tre dosene, så derfor spurte jeg tilbake hvorfor hun lurte og fikk forklaringen ovet. Det er selvsagt ikke noen forskning dette, men jeg stoler på hennes erfaring. Så om akkurat jeg hadde blitt enda sykere uten vaksinen vet jeg selvsagt ikke, men risikoen er jo der.

HI

Anonymkode: 12079...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vaksinert 14-åring (en dose) som hadde korona med skikkelig vondt i halsen (fikk ikke sove på natta, kunne nesten ikke svelge osv)

Anonymkode: 11fba...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...