Gå til innhold

Ville dere luftet deres usikkerhet til ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For tre år siden klarte jeg endelig å skille meg fra min mann, etter å ha blitt psykisk misbrukt i 16 år. Jeg har fått meg ny kjæreste, som er helt fantastisk. Han trygger meg på en måte jeg aldri hadde forestilt meg, men det går ikke inn. Jeg venter på at han skal forlate meg, eller finne seg en ny. For en så bra mann kan ikke være sammen med meg, slik tenker jeg etter å ha bli brutt ned i så mange år. Så jeg bare venter på at han skal gå. Han vet alt (mye) om hvordan jeg har hatt det og delvis om hvordan jeg tenker. Burde jeg legge alle kortene på bordet eller «fake it till you make it», for alle vet at selvtillit er tiltrekkende…

Anonymkode: 5f5bc...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler ikke så mye om selvtillit, men vanligvis så er det ikke så bra å fortelle for mye om deg selv med en gang. Hva tenker du at han skal gjøre? 

Det kan også være litt skummelt hvis han også er en som er mishandler. Sånt viser seg ikke med en gang, det vet du jo sikkert, så hvis du viser for mye usikkerhet osv, så gir du han mye mer makt. 

Anonymkode: c6088...0c2

Skrevet

Du kan uansett ikke kreve en garanti for at han ikke går fra deg, så hva vil du oppnå ved å fortelle det?

Skrevet

Kommer litt an på hvilken karakter deres forhold har, og hvor lenge dere har vært sammen. 
Ikke si sånt etter en uke, liksom. Men når dere er blitt mer kjent og blitt glade i hverandre, så er det helt OK å være åpen.

Faktisk er det lurt å være litt åpen om egne issues før de kommer til syne i f eks en konfliktsituasjon. Hvis du blir livredd, hysterisk eller nedtrykt av noe som egentlig er en bagatell, så er det nyttig at han vet at f eks en viss type hendelser eller en viss type konflikter trigger deg.

Anonymkode: a737d...1c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Kommer litt an på hvilken karakter deres forhold har, og hvor lenge dere har vært sammen. 
Ikke si sånt etter en uke, liksom. Men når dere er blitt mer kjent og blitt glade i hverandre, så er det helt OK å være åpen.

Faktisk er det lurt å være litt åpen om egne issues før de kommer til syne i f eks en konfliktsituasjon. Hvis du blir livredd, hysterisk eller nedtrykt av noe som egentlig er en bagatell, så er det nyttig at han vet at f eks en viss type hendelser eller en viss type konflikter trigger deg.

Vi har vært sammen nesten ett år og han er veldig åpen om sine ting og ekstremt forståelsesfull og respektfull når jeg forteller om mine ting. Vi har ikke kommet i en konfliktsituasjon enda, gruer meg til det, er så «kuet» fra før.

Skrevet

Jeg har hatt det som deg.

Og jeg synes det var vanskelig å snakke om i starten med min nå ektemann. Til tross på at jeg kjente han veldig godt i mange år før vi fant hverandre etter brudd. Akkurat denne frykten/sårheten og bagasjen fra gammelt forhold kan være ødeleggende på sikt. Jeg fortalte mine tanker, og ble møtt med forståelse og ekstra god oppfølging i de situasjonene som trigger meg mest. (Han sender ekstra meldinger, viser at han er her for meg)  Og sakte med sikkert har jeg blitt litt tryggere for hvert år. Men enda kan jeg finne meg selv være ustabil. Min mann ser på det som en erklæring for mine følelser for han. 

Anonymkode: 787e7...75f

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Vi har vært sammen nesten ett år og han er veldig åpen om sine ting og ekstremt forståelsesfull og respektfull når jeg forteller om mine ting. Vi har ikke kommet i en konfliktsituasjon enda, gruer meg til det, er så «kuet» fra før.

Da trenger han faktisk å vite disse tingene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Da trenger han faktisk å vite disse tingene.

Ja, og han vet mye, bare ikke i hvilken grad jeg tenker disse tingene. Det går jo i bunn og grunn på selvfølelse, jeg vet jo at han elsker meg. Innimellom kan jeg ta meg selv i å bli irritert (ikke synlig) på han fordi han er sammen med meg, fordi jeg vet han kan «få» hvem som helst. Mitt tidligere ekteskap har ødelagt meg og evnen til å stole på noen i en slik relasjon

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, og han vet mye, bare ikke i hvilken grad jeg tenker disse tingene. Det går jo i bunn og grunn på selvfølelse, jeg vet jo at han elsker meg. Innimellom kan jeg ta meg selv i å bli irritert (ikke synlig) på han fordi han er sammen med meg, fordi jeg vet han kan «få» hvem som helst. Mitt tidligere ekteskap har ødelagt meg og evnen til å stole på noen i en slik relasjon

Akkurat det siste der er nyttig å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...