Gå til innhold

Hvordan stiller Kina seg til det som skjer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet man kan lese seg til alt, men det er så mye informasjon og mye av informasjonen stemmer ikke overens med hverandre..

Så; hvordan stiller kina seg ift invasjonen? Hvilken "side" er de på?

Har de en klar side?

Kommer de til å hjelpe Russland om dette eskalerer?

Jeg vet selvsagt at man ikke kan svare på disse spørsmålene nå, men hva er inntrykket?

Anonymkode: 3d590...40e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge ei jeg kjenner som følger nyhetene fra eget hjemland, den andre siden av denne saken, vil Kina støtte Russland. Det sa hun en god stund før denne krisen startet og ble vel bekreftet som linkene over her viser. 

Anonymkode: 54528...732

Skrevet

Hvorfor kan ikke noen bare knerte Putin. 

Anonymkode: 1aa1e...9c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Selv om Putin har hele vesten mot seg, er det ikke alle som er uenig med han altså.

Deler av Ukraina ønsker jo selv å bli enten uavhengig eller en del av Russland. De føler seg mer russiske enn vestlige og synes Ukrainas ledelse gjør feil når de ønsker å bli en del av vesten.

Anonymkode: 0debe...c66

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan lett forstå Putin. Vesten har krøpet nærmere og nærmere grensene i form av NATO, og Putin har i åresvis bedt om om å holde avstand. Likevel har de militærøvelser i umiddelbar nærhet, de utplasserer diverse installasjoner, og de respekterer ikke Russland. Det bor mange russere i Ukraina som ønsker Putin velkommen, men det rettferdiggjør selvsagt ikke en invasjon. Så er det dette med sannhetsgehalten i norske medier. Norske medier er ekstremt vesten-vennlige, og vi får kun se en side av historien. Jeg tror det er lurt å puste med magen, og kanskje søke informasjon også andre steder enn vg og tv2. 

Anonymkode: 1eea1...8af

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Selv om Putin har hele vesten mot seg, er det ikke alle som er uenig med han altså.

Deler av Ukraina ønsker jo selv å bli enten uavhengig eller en del av Russland. De føler seg mer russiske enn vestlige og synes Ukrainas ledelse gjør feil når de ønsker å bli en del av vesten.

Kan de ikke bare splitte ut deler av Ukraina da? Vest og øst, problem løst? 

Skrevet

Kina er dessverre tjent med en ustabil verden. Da kan de i de små kjøpe seg inn litt her og der, i løpet av korona-tiden så har de jo kjøpt opp stadig flere havner og flyplasser. De har lånt ut masse penger til land som Sri Lanka, ulike land i Afrika osv. slik at de landene snart er i en så stor gjeld til Kina at de ikke kan betale det tilbake. 

Jo jeg synes Putin er skummel, men myndighetene i Kina skremmer virkelig vettet av meg. 

Anonymkode: 61f48...252

Skrevet

Kina gnir seg i hendene nå. Når to av tre supermakter er opptatt med hverandre, kan den tredje bruke tida på ting som koster mindre og gir mer enn konflikt. Som f eks å kjøpe opp kraftverk i norske kommuner, eller lignende. George Orwell beskriver det veldig godt i boka si, der det til enhver tid er krig mellom to av tre superstater, og alliansene skifter hele tida.

Anonymkode: 2caf4...e62

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det der er bare bull. Selv de som har russisk som morsmål og definerer seg som en russisktalende minoritet i Ukraina, støtter ikke invasjon og drap.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan de ikke bare splitte ut deler av Ukraina da? Vest og øst, problem løst? 

Det var jo det som startet hele konflikten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...