Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Åssen gjorde dere det? Anonymkode: bc183...2da
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Jeg fulgte Grete rhode. Skal sies at jeg dessverre ikke klarte å holde vekta, men jeg gikk ned førti kg ( før jeg gikk opp igjen 🤪) Anonymkode: e03f6...47e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Med knekkebrød-dietten (google) og styrketrening Anonymkode: 07759...3c5
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Jeg startet med en uke på rikshospitalets slankesuppe. Dette for å få bort sukkersug og andre uvaner. Kunne spise så mye suppe og grønnsaker jeg ville (hvis jeg husker riktig). Etter det begynte jeg rett å slett å være mer bevisst på hva jeg spiste og størrelsen på porsjoner. Prøvde å begrense godteri og brus/juice/saft til helg. Kuttet ut småspising av drittmat og hadde med frukt og oppskjærte grønnsaker. Jeg begynte å planlegge måltider og lagde ukesmeny og handlet kun en gang i uken (bestilt på kolonial.no). Dette første til at jeg ikke bare slengte en sjokolade og annet usunt i handlekurven- da kunne jeg heller ikke småspise det, siden det ikke var tilgjengelig! Jeg begynte å spise frokost (gjerne cottage cheese med bær, havregrøt med frukt (kokte eple og banan i grøten for søtning) eller knekkebrød med egg eller makrell og Avokado. Begynte å ta med lunsj på jobb, fremfor å kjøpe i kantina. Lagde gjerne en salat, eventuelt bare brød eller knekkebrød. Begynte å spise middag av mindre middagstallerkener, og tok mer grønnsaker og kjøtt/fisk fremfor mye ris og pasta. Lagde meg gjerne en smoothie eller skjærte opp frukt hvis jeg fikk søtsug. Og hvis jeg sprakk- så var det helt ok innimellom. Jeg har ikke brukt noe diett, da jeg vet jeg ikke kunne levd med det. Jeg har spist kaker i bursdag og drukket vin. Det er heller mye ting i hverdagen jeg har prøvd å endre litt vaner på. Gått ned 38 kg, og veier nå 63 kg. Jeg har det så mye bedre, trives i egen kropp og har mye mer energi! Det har tatt tid, men det ser også ut til å ha funket og er noe jeg kan leve med 😊 Anonymkode: 6a8d1...05f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg fulgte Grete rhode. Skal sies at jeg dessverre ikke klarte å holde vekta, men jeg gikk ned førti kg ( før jeg gikk opp igjen 🤪) Anonymkode: e03f6...47e Gikk du mye opp igjen? Anonymkode: 32474...31f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Lavkarbo. Men det er ingen diett men endring av kostholdet. Er man så overvektig er det jo bare et spørsmål om tid før man utvikler diabetes. Det skal sies at det tok 2 år for å gå ned 30 kilo men jeg var aldri sulten. Lørdag er min fridag, da er det pasta, frukt og godteri. Det som er vanskeligst er at man ikke kan kjøpe og spise vanlig brød lengre så her må man bake selv eller betale blodpris. Anonymkode: 45d73...1ac
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 12 hours ago, Anonym bruker said: Åssen gjorde dere det? Anonymkode: bc183...2da jeg tok slankeoprasjon, gikk ned 40kg, og har nå gått ned 70 kg til sammen, sliter og legge på meg nå, skulle gjerne veid 5-10 kg mer nå. jeg er 170cm og 60kg nå Anonymkode: 3576b...24b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg startet med en uke på rikshospitalets slankesuppe. Dette for å få bort sukkersug og andre uvaner. Kunne spise så mye suppe og grønnsaker jeg ville (hvis jeg husker riktig). Etter det begynte jeg rett å slett å være mer bevisst på hva jeg spiste og størrelsen på porsjoner. Prøvde å begrense godteri og brus/juice/saft til helg. Kuttet ut småspising av drittmat og hadde med frukt og oppskjærte grønnsaker. Jeg begynte å planlegge måltider og lagde ukesmeny og handlet kun en gang i uken (bestilt på kolonial.no). Dette første til at jeg ikke bare slengte en sjokolade og annet usunt i handlekurven- da kunne jeg heller ikke småspise det, siden det ikke var tilgjengelig! Jeg begynte å spise frokost (gjerne cottage cheese med bær, havregrøt med frukt (kokte eple og banan i grøten for søtning) eller knekkebrød med egg eller makrell og Avokado. Begynte å ta med lunsj på jobb, fremfor å kjøpe i kantina. Lagde gjerne en salat, eventuelt bare brød eller knekkebrød. Begynte å spise middag av mindre middagstallerkener, og tok mer grønnsaker og kjøtt/fisk fremfor mye ris og pasta. Lagde meg gjerne en smoothie eller skjærte opp frukt hvis jeg fikk søtsug. Og hvis jeg sprakk- så var det helt ok innimellom. Jeg har ikke brukt noe diett, da jeg vet jeg ikke kunne levd med det. Jeg har spist kaker i bursdag og drukket vin. Det er heller mye ting i hverdagen jeg har prøvd å endre litt vaner på. Gått ned 38 kg, og veier nå 63 kg. Jeg har det så mye bedre, trives i egen kropp og har mye mer energi! Det har tatt tid, men det ser også ut til å ha funket og er noe jeg kan leve med 😊 Anonymkode: 6a8d1...05f Takk, dette er gode tips! Anonymkode: d38c4...502
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Takk for svar 🙏🏾 Anonymkode: bc183...2da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 24.2.2022 den 11.09): Lavkarbo. Men det er ingen diett men endring av kostholdet. Er man så overvektig er det jo bare et spørsmål om tid før man utvikler diabetes. Det skal sies at det tok 2 år for å gå ned 30 kilo men jeg var aldri sulten. Lørdag er min fridag, da er det pasta, frukt og godteri. Det som er vanskeligst er at man ikke kan kjøpe og spise vanlig brød lengre så her må man bake selv eller betale blodpris. Anonymkode: 45d73...1ac Har du Morgenlevering hos deg? Prøvd proteinbrødet deres? Anonymkode: 29477...192
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Forelsket meg og gikk ned 32 kg, aldri gått opp igjen, og vi er gift i dag. Alle sommerfuglene i magen dempet matsuget helt, så det kan anbefales Anonymkode: 76ece...4eb
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 Gikk ned 40 kilo på sultekur og massiv trening. Gikk opp igjen 25 av de over 10 år, inkludert 2 svangerskap. Har nå gått ned 10 igjen, med en langt sunnere innstilling. Jeg trenger for å føle meg vel, ha en sterk kropp og ta vare på hjertet. Jeg spiser vanlig og variert, men mye mer grønnsaker. Prøver å stoppe når jeg er mett, og å skille mellom fysen og sulten. Jeg har brukt, og bruker tildels fortsatt, mat som erstatning for følelser. Dette jobber jeg med. Nå er jeg ikke så opptatt av vekta i seg selv, nå vil jeg føle meg vel og gjøre gode valg som på sikt gjør at jeg får være lengst mulig her på jorda. Anonymkode: 22654...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå