Gå til innhold

Jeg er 45 år og gravid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dette?

Jeg er 45, har 5 barn. Yngste er 8, og eldste er 27 (alle har samme far, hvis det har betydning), og nå har jeg oppdaget at jeg er gravid. 

Jeg greier ikke tanken på abort, men er det galskap å få baby, som 46 år gammel farmor til en treåring?

Både jeg og mannen er friske og spreke, og har alt på stell. De to ungene, som fremdeles bor hjemme (jenter på 8 og 12), har mast om småsøsken i flere år. Men er det riktig av meg?

Det med å starte på igjen med bleiebarn og våkenetter, er ikke et motargument, for småbarnstiden er den beste i livet. Og av den grunn låner jeg barnebarn, tantebarn og barn av venner, så ofte jeg kan.

Gi meg argument for og imot, så jeg kan se dette klarere! Og ville dere sagt noe om dette, hvis dette var noen i deres omgangskrets/nabolag?

 

Anonymkode: baa20...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du er heldig. Du er jo åpenbart veldig glad i barn, og lever tydeligvis i et godt forhold. Du syns spebarnstiden er kos, og har jo sett et godt resultat av de dere allerede har oppdratt regner jeg med. Folk blir jo ikke gamle lenger sånn som før. 70-åringer går toppturer liksom, og 60 er ingen alder lenger. Dere vil jo holde dere enda yngre med barn. Minus kan være overgangsalder og et barn i krevende alder. Det er jo også mulighet for at barnet helsemessig, men du bil jo bli ekstra tett fulgt opp. Jeg ser ikke de særlig negative konsekvensene for dere, men ja, det blir kanskje nevnt at du er gravid. Tror vel de fleste vil syns det er hyggelig, men du vet; kjærringer fins overalt. Det bør du jo ikke bry deg med. 

Anonymkode: b543c...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar❤ Det du skriver, er jo det jeg tenker, men har vært litt redd for at jeg ser alt feil.

Anonymkode: baa20...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Venter selv nr 4, men er 7 år yngre enn deg, men har ungdommer i hus og var jo "ferdig" Dette er til nå det enkleste svangerskapet. Du vil jo ha en høyere risiko for kromosomfeil men dette kan jo sjekkes tidlig med NIPT test, sjansen er jo uansett størst for et friskt barn. Livet skjer, og for oss var abort også uaktuelt selv om det overhodet ikke passet. Nå gleder vi oss masse til å møte vidunderet om noen uker😍

Anonymkode: 33560...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...