Gå til innhold

Et generelt spørsmål om syktbarndager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man har 3 barn og 2 er under 12 år som gir rett til syktbarndager, og et er over.

Det barnet som er over 12 år er sykt og man ikke ønsker at det skal være alene hjemme en hel dag, blir det veldig feil å ta syktbarndag da selv om de egentlig er beregnet på de yngste?

Anonymkode: 68ecd...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig blir det feil.

De dagene er ikke til det store barnet. 

Anonymkode: dcc33...67e

Skrevet

Hadde gjort det hvis det var nødvendig og latt være å snakke høyt om det. 

Anonymkode: 2367b...e77

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde gjort det hvis det var nødvendig og latt være å snakke høyt om det. 

Anonymkode: 2367b...e77

Er litt det jeg også sitter og føler på.
Legen har sagt at barnet ikke bør være alene.
Nå har også mellomste korona, men er i veldig god form, kanskje jeg bare skal bruke det som unnskyldning til å ta et par syktbarndager

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er litt det jeg også sitter og føler på.
Legen har sagt at barnet ikke bør være alene.
Nå har også mellomste korona, men er i veldig god form, kanskje jeg bare skal bruke det som unnskyldning til å ta et par syktbarndager

HI

Er noe annet enn korona som feiler eldste

Skrevet

Det hadde jeg glatt gjort om jeg hadde sett på det som helt nødvendig å være hjemme. 

Anonymkode: 5c059...dcc

Skrevet

Det er jo ingen som vet hvilket barn du er hjemme med? Du trenger jo ikke skrive barnets navn når du legger inn fraværet ditt fra arbeidsplassen. 

Anonymkode: c9101...727

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det er jo ingen som vet hvilket barn du er hjemme med? Du trenger jo ikke skrive barnets navn når du legger inn fraværet ditt fra arbeidsplassen. 

Anonymkode: c9101...727

Det må vi, navn og alder på barnet. Jeg hadde enten tatt sykt barn dag på mellomste eller, mest sannsynlig, sagt det til sjefen min som det er og antagelig fått beskjed om å ta sykt barn dag på mellomste. 

Anonymkode: e7c06...1c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det må vi, navn og alder på barnet. Jeg hadde enten tatt sykt barn dag på mellomste eller, mest sannsynlig, sagt det til sjefen min som det er og antagelig fått beskjed om å ta sykt barn dag på mellomste. 

Anonymkode: e7c06...1c5

Det må vi også. Hvis legen har sagt at barnet som er over 12 ikke skal være alene må du be om omsorgspermisjon med lønn, tror jeg. 

Anonymkode: 5063b...c77

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dersom man har 3 barn og 2 er under 12 år som gir rett til syktbarndager, og et er over.

Det barnet som er over 12 år er sykt og man ikke ønsker at det skal være alene hjemme en hel dag, blir det veldig feil å ta syktbarndag da selv om de egentlig er beregnet på de yngste?

Ja det blir feil.  

Men hvis legen mener barnet ikke kan være alene, snakker du selvfølgelig med arbeidsgiver og forklarer dette

Anonymkode: 8d011...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...