Gå til innhold

Hvordan hadde du håndtert denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

17 åring har korona. Han testet positivt på onsdag. 
Han spurte om å få dra til en kamerat i helgen som har hatt korona og familien sa det var greit. 
Jeg sa at han fikk ikke henge med andre og de skulle være der, og presiserte at han ikke burde gå på kino eller lignende.

Nå ser jeg på nettbanken at de reiste rett på kino likevel.

Anonymkode: 15d19...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

17 åring har korona. Han testet positivt på onsdag. 
Han spurte om å få dra til en kamerat i helgen som har hatt korona og familien sa det var greit. 
Jeg sa at han fikk ikke henge med andre og de skulle være der, og presiserte at han ikke burde gå på kino eller lignende.

Nå ser jeg på nettbanken at de reiste rett på kino likevel.

Dette var i går. Han er ikke hjemme.

Skrevet

Hva tenker du må håndteres? 

Anonymkode: b95c6...0a3

Skrevet

Jeg spør fordi jeg er usikker på hva jeg kan forvente av tenåringer. Jeg er flink med barn, men ikke tenåringer. Derfor spør jeg.

Skrevet

Da hadde jeg blitt både skuffet og rasende. Jeg har en søttenåring selv og kan ikke tenke meg at hun hadde oppført seg sånn, men om hun hadde gjort det ville det nok blitt en samtale om hvor skuffet jeg var og at jeg hadde forventet mye mer av hennes moral. Når hun nå hadde vist at jeg ikke kunne stole på hennes ord kan hun heller ikke få lov til ting. Hun måtte derfor holde seg hjemme hele vinterferien og jeg vil begynne å sjekke alt hun skal gjøre for en periode.

Anonymkode: 55f75...8bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dette var i går. Han er ikke hjemme.

Hvor er han da. Jeg hadde reist og hentet ham.

Skrevet

Det er vel ikke isolasjonskrav nå lenger? Så lenge man ikke er syk skal man vel leve slik man pleier? 

Anonymkode: f3ef4...ed0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke isolasjonskrav nå lenger? Så lenge man ikke er syk skal man vel leve slik man pleier? 

Ikke krav nei, men det er anbefalt å holde de 4 dagene enda.

Anonymkode: a40a8...895

Skrevet

Nå er det ikke isolasjonskrav lengre, så faktisk så har han lov til dette. 

Selv hadde jeg blitt sur og sagt jeg hadde mistet litt tillitt til mitt barn. Mine unger vet om jeg gjør det, så blir jeg kjipere når de spør om andre ting. Så hos oss hadde det blitt en vanlig kosekvens de er vant til (som faktisk ekstrmt sjeldent har blitt brukt)

Anonymkode: c8a9b...bac

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Helt utrolig at det det finnes så korttenkte folk som deg! Når en har fått påvist korona så holder en seg hjemme i minst 4 dager så du ikke smitter andre! Barnet mitt har selv hatt korona nå,å det var uaktuelt å sende han på skolen før han har hatt 4 dagers isolasjon. Dette forklarte jeg også til læreren å fikk ingen innsigelser på det. 

Anonymkode: 646d2...176

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Anbefalingen om å holde seg hjemme i 4 døgn gjelder ikke for barn og skoleelever ut videregående skole, som kun anbefales å holde seg hjemme dersom de er syke.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/smittevernrad-for-befolkningen/

Anonymkode: 440cf...a23

Skrevet

Hysterisk! Håper det var en bra film 💙

Anonymkode: df10b...79d

Skrevet

Anbefalingen om å holde seg hjemme i 4 døgn gjelder ikke for barn og skoleelever ut videregående skole, som kun anbefales å holde seg hjemme dersom de er syke.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/smittevernrad-for-befolkningen/

Uansett hva anbefalingene er hadde han lovet mor at han bare skulle være hos vennen  ikke dra på kino eller liknende. Det løftet har han brutt. Derfor ville jeg kjørt og hentet ham.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt utrolig at det det finnes så korttenkte folk som deg! Når en har fått påvist korona så holder en seg hjemme i minst 4 dager så du ikke smitter andre! Barnet mitt har selv hatt korona nå,å det var uaktuelt å sende han på skolen før han har hatt 4 dagers isolasjon. Dette forklarte jeg også til læreren å fikk ingen innsigelser på det. 

Da får du skylde på fhi, det er de som har satt disse reglene. Da blir det mye synsing og tenke sjæl. Tenke sjæl gjør man som oftest til sin egen fordel. Alle tenker ikke som deg. Og det er lov.

Skrevet

Da får du skylde på fhi, det er de som har satt disse reglene. Da blir det mye synsing og tenke sjæl. Tenke sjæl gjør man som oftest til sin egen fordel. Alle tenker ikke som deg. Og det er lov.

Nettopp det er lov å tenke selv! Å da burde det være helt innlysende at en ikke går på kino med korona! Det er nettopp tenke selv jeg gjør når jeg holder barnet borte 4 dager fra skolen,så han ikke smitter andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp det er lov å tenke selv! Å da burde det være helt innlysende at en ikke går på kino med korona! Det er nettopp tenke selv jeg gjør når jeg holder barnet borte 4 dager fra skolen,så han ikke smitter andre.

Alle er ikke som deg. Alle tenker selv, men det er ikke alltid så gjennomtenkt.  

I går var jeg på Radiumhospitalet og skulle ta en ct. Det satt en mann på venterommet og hosta, harka og snufsa. Munnbindet tok han etterhvert av. Vi må svare på covid relaterte spørsmål før vi kommer inn. Og uansett, på et sykehus for kreftpasienter burde man ha vett nok til å holde seg hjemme hvis man er syk. Så mye har du igjen for "tenke selv". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅

???

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For VOKSNE. 

Anonymkode: ada0e...a55

Skrevet

Min 17 åring er ganske oppegående og hadde garantert selv funnet dagens anbefalinger på fhi og handlet deretter...

En stå stor unge detaljstyrer man da ikke på den måten. De er snart voksne.

Anonymkode: fc997...111

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For VOKSNE. 

Anonymkode: ada0e...a55

Nå er det jo også stor forskjell på å gå på skolen, som er nyttig, og å gå på kino. Selv om gutten ikke trenger være i karantene bør han ikke spre smitte unødvendig.

I tillegg hadde han lovet mor at han ikke skulle gjøre det. Bryr dere ikke om slike avtaler?

Skrevet

I og med de har reist på kino og han besøker venner, er han vel ikke syk? Det rusler mange asymptomatiske rundt i samfunnet nå, vi må faktisk bare leve med det. Iht reglene har han ikke gjort noe galt. Etter min mening er det da ingenting å håndtere. 

Anonymkode: 0ee6b...ee7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det jo også stor forskjell på å gå på skolen, som er nyttig, og å gå på kino. Selv om gutten ikke trenger være i karantene bør han ikke spre smitte unødvendig.

I tillegg hadde han lovet mor at han ikke skulle gjøre det. Bryr dere ikke om slike avtaler?

Var det en avtale, eller var det en forventning fra mor? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I og med de har reist på kino og han besøker venner, er han vel ikke syk? Det rusler mange asymptomatiske rundt i samfunnet nå, vi må faktisk bare leve med det. Iht reglene har han ikke gjort noe galt. Etter min mening er det da ingenting å håndtere. 

Annet enn at han har brutt avtalen med mor.

Skrevet

Var det en avtale, eller var det en forventning fra mor? 

Hun skriver at det var det han fikk beskjed om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...