Gå til innhold

Hva skjer framover, tro? Vaksiner, gjennomgått korona, koronapass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny jobb som innebærer en del reising rundt om i verden. Jeg har to doser og nettopp gjennomgått korona. Koronapasset mitt er da grønt fram til midten av juni. Men hva skjer etter det? Må jeg ta tredjedosen for å kunne reise? Det blir jo for dumt nå som jeg har hatt korona (forkjølelse) at jeg eventuelt må pøse på med enda en dose mot noe jeg nesten ikke kjente. Jeg ble forresten kjempesyk av både dose en og to, og det er grunnen til at jeg har avventet dose tre. 
Det kan jo faktisk være at jeg må slutte i den nye jobben hvis jeg tvinges til enda en dose, for det makter jeg ikke.

Noen som har funnet eller lest noe om dette?

Anonymkode: 87510...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil tiden vise når vi kommer dit. Og dette var du jo også klar over før du startet i den nye jobben, of da må du forholde deg til det eller si opp jobben om du ikke vil vaksineres mer. For min del driter jeg i det. Jeg reiser ikke

Anonymkode: b55be...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det vil tiden vise når vi kommer dit. Og dette var du jo også klar over før du startet i den nye jobben, of da må du forholde deg til det eller si opp jobben om du ikke vil vaksineres mer. For min del driter jeg i det. Jeg reiser ikke

Anonymkode: b55be...75e

Jeg var ikke klar over det i 2008 da jeg fikk pantsatt faren min sitt hus for å utdanne meg til det jeg ønsket. Det kostet en million kroner, og jeg skylder pappa såpass. Derfor må jeg ha denne jobben, men jeg kan ikke ødelegge meg selv heller. 
Hi

Anonymkode: 87510...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var ikke klar over det i 2008 da jeg fikk pantsatt faren min sitt hus for å utdanne meg til det jeg ønsket. Det kostet en million kroner, og jeg skylder pappa såpass. Derfor må jeg ha denne jobben, men jeg kan ikke ødelegge meg selv heller. 
Hi

Anonymkode: 87510...e9b

Ingen vet hva fremtiden bringer . Hverken i 2008 eller i 2022. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge er koronapasset grønt etter gjennomgått korona? 

Anonymkode: 47363...12a

Positivt prøvesvar uavhengig av vaksinasjon

  • Fra og med 11 dager etter positivt prøvesvar. Dette er dokumentert med enten PCR, tilsvarende laboratorieanalyse eller antigen hurtigtest
  • Gyldighet i 180 dage

https://www.helsenorge.no/koronasertifikat/om/#hva-gir-et-gyldig-koronasertifikat

Anonymkode: 9e8de...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer seg dessverre stadig, umulig å si noe sikkert. Hvor strenge land er vil nok avhenge av hvor hardt rammet de er der og da. Tror du må være forberedt på at du kan komme i en situasjon hvor du må ha tredje dose, selv om jeg både tror og håper vi ser flere kaste krav om vaksine når de er over denne bølgen med omikron. Kina vil nok neppe fjerne de reglene med det første i og med de har kjørt nullvisjon. 

Anonymkode: 3610e...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Endrer seg dessverre stadig, umulig å si noe sikkert. Hvor strenge land er vil nok avhenge av hvor hardt rammet de er der og da. Tror du må være forberedt på at du kan komme i en situasjon hvor du må ha tredje dose, selv om jeg både tror og håper vi ser flere kaste krav om vaksine når de er over denne bølgen med omikron. Kina vil nok neppe fjerne de reglene med det første i og med de har kjørt nullvisjon. 

Anonymkode: 3610e...782

Forresten, gratulere med ny jobb og ferdig utdannelse 🥳

Anonymkode: 3610e...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Forresten, gratulere med ny jobb og ferdig utdannelse 🥳

Anonymkode: 3610e...782

Tusen takk! 😊

HI

Anonymkode: 87510...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Frankrike har nå sykepleiere og annet helsepersonell mistet jobben hvis de ikke er villige til å ta dose tre. At de har to doser og til og med hatt covid-19, det betyr ingenting. Verden har gått helt av hengslene!

Jeg håper verden blir mer normalisert igjen, slik at du ikke møter unødvendige hindringer i jobben din, HI. Lykke til videre i jobben! :)

Anonymkode: 5dd55...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

I Frankrike har nå sykepleiere og annet helsepersonell mistet jobben hvis de ikke er villige til å ta dose tre. At de har to doser og til og med hatt covid-19, det betyr ingenting. Verden har gått helt av hengslene!

Jeg håper verden blir mer normalisert igjen, slik at du ikke møter unødvendige hindringer i jobben din, HI. Lykke til videre i jobben! :)

Anonymkode: 5dd55...e4f

Ja, hvorfor er det sånn? Hvorfor må folk tvinges til å ta dose på dose når de har hatt sykdommen? Det handler ikke lenger om smitte da. Galskap. 
 

Tusen takk forresten! 😊

HI

Anonymkode: 87510...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, hvorfor er det sånn? Hvorfor må folk tvinges til å ta dose på dose når de har hatt sykdommen? Det handler ikke lenger om smitte da. Galskap. 
 

Tusen takk forresten! 😊

HI

Anonymkode: 87510...e9b

Frankrike vil nok snu. I Italia har en domstol allerede sagt at det var ulovlig å sparke uvaksinerte politifolk. Så heldigvis forstår enkelte domstoler hva slags galskap det er. 

Anonymkode: a02f6...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja, hvorfor er det sånn? Hvorfor må folk tvinges til å ta dose på dose når de har hatt sykdommen? Det handler ikke lenger om smitte da. Galskap. 
 

Tusen takk forresten! 😊

HI

Anonymkode: 87510...e9b

Ja, det handler ikke lenger om smitte. Min mening er at langt flere bør begynne å spørre seg hva det da dreier seg om.

Frankrike har ca 67 millioner innbyggere. Fem millioner er ikke vaksinert. Seks millioner har valgt å ikke ta mer enn to doser.  (Tallene er fra Nrk P2s program for en dag eller to siden, tror det var Ekko). Så mye for "frihet, likhet og brorskap".

Alle disse regnes som vaksinenektere/-motstandere. Det er sykt. Det er bare å håpe både folk flest og politikere våkner opp snart!

 

Forresten - jeg ville snakket med legen din om dette. Siden du ble veldig syk både av første og andre dose av vaksinen, så antar jeg at du kan komme under et eller annet unntak også i land som krever flere vaksiner, i hvert fall om du tester negativt i tillegg på test.

 

Anonymkode: 5dd55...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...