Gå til innhold

Hvem skal og hvem bør teste seg med PCR?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Familie på seks. To på 12 og 14 år med én vaksinedose, to på 17 og 19 år med to vaksinedoser og to over 40 år med tre vaksinedoser. Vi voksne skal/får vel uansett ikke testet oss med PCR? Alle de fire andre er skoleelever, så jeg vet at de ikke må, men kan de med tanke på koronasertifikat? Eller må han på 19 år siden han er voksen og bare har to doser?

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt får dere voksne teste dere selv om dere har fått to doser. Jeg var senest i forrige uke å testet meg. 

Anonymkode: 96a9f...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man tar ikke PCR for grønt sertifikat. Det er i så fall fryktelig egoistisk

Anonymkode: 18710...b47

Hvorfor er det egoistisk? Det får da være måte på alt man skal kalles egoistisk for disse dager! Det er de som har påtvunget  oss vaksiner, pcr-testing og koronapass. Da må man jo få muligheten til å få det også? Eller skal man plutselig velge å avstå fra muligheten til å reise for ikke å være egoistisk? Enkelte her inne er rimelig tette i nepa. 🤦‍♀️

Anonymkode: 1c345...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det egoistisk? Det får da være måte på alt man skal kalles egoistisk for disse dager! Det er de som har påtvunget  oss vaksiner, pcr-testing og koronapass. Da må man jo få muligheten til å få det også? Eller skal man plutselig velge å avstå fra muligheten til å reise for ikke å være egoistisk? Enkelte her inne er rimelig tette i nepa. 🤦‍♀️

Anonymkode: 1c345...22f

Man kan ta vaksinen. Den er allerede kjøpt og betalt. Og så kan de som trenger det få testene. Da slipper vi å betale for en haug med tester også 

Anonymkode: 18710...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Man kan ta vaksinen. Den er allerede kjøpt og betalt. Og så kan de som trenger det få testene. Da slipper vi å betale for en haug med tester også 

Anonymkode: 18710...b47

Det koster å sette vaksinen også. For enkelte koster det helsa.

Anonymkode: e8a6e...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Man kan ta vaksinen. Den er allerede kjøpt og betalt. Og så kan de som trenger det få testene. Da slipper vi å betale for en haug med tester også 

Anonymkode: 18710...b47

Nå har vi jo faktisk tatt vaksinen, alle sammen. Han på 19 år ble frarådet dose 3, men vi foreldre har tre doser. De andre har fått de dosene de kan/er anbefalt i sin aldersgruppe. 

Vi har en teststasjon der man kjører dit i bil og blir i bilen hele tiden, så vi vil i så fall ikke smitte noen andre underveis. Og det må jo være lov til å lure på om noen må eller bør teste seg med tanke på reise til sommeren. 

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå har vi jo faktisk tatt vaksinen, alle sammen. Han på 19 år ble frarådet dose 3, men vi foreldre har tre doser. De andre har fått de dosene de kan/er anbefalt i sin aldersgruppe. 

Vi har en teststasjon der man kjører dit i bil og blir i bilen hele tiden, så vi vil i så fall ikke smitte noen andre underveis. Og det må jo være lov til å lure på om noen må eller bør teste seg med tanke på reise til sommeren. 

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Er barna i risikogruppen??

Anonymkode: e8a6e...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er barna i risikogruppen??

Anonymkode: e8a6e...3d7

Har det noe å si for å svare på spørsmålet mitt?

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det koster å sette vaksinen også. For enkelte koster det helsa.

Anonymkode: e8a6e...3d7

For de aller flest gjør det ikke det. Og det er den bitte lille prosenten som PCR da r til for. De eneste som ikke kan ta vaksinen er de som er allergisk mot et av stoffene brukt i vaksinen. 

Anonymkode: 18710...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nå har vi jo faktisk tatt vaksinen, alle sammen. Han på 19 år ble frarådet dose 3, men vi foreldre har tre doser. De andre har fått de dosene de kan/er anbefalt i sin aldersgruppe. 

Vi har en teststasjon der man kjører dit i bil og blir i bilen hele tiden, så vi vil i så fall ikke smitte noen andre underveis. Og det må jo være lov til å lure på om noen må eller bør teste seg med tanke på reise til sommeren. 

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Dette står på hjemmesiden til min kommune

Dersom du ikke har fått oppfriskningsdose, er under 16 år eller har svekket immunforsvar, kan du bestille en koronatest/PCR-test

Anonymkode: eb63a...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette står på hjemmesiden til min kommune

Dersom du ikke har fått oppfriskningsdose, er under 16 år eller har svekket immunforsvar, kan du bestille en koronatest/PCR-test

Anonymkode: eb63a...594

Takk for skikkelig svar! 

Hi

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som få lov til å ta PCR tes varierer veldig fra kommune til kommune.
Dersom dere har fått positiv hjemmetest og barna trenger koronapass hadde jeg bare prøvd å bestille testen på kommunens side og sett om det gikk.
Dere voksne med 3 doser har uansett koronapass så dere trenger ikke

Anonymkode: 3726b...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvem som få lov til å ta PCR tes varierer veldig fra kommune til kommune.
Dersom dere har fått positiv hjemmetest og barna trenger koronapass hadde jeg bare prøvd å bestille testen på kommunens side og sett om det gikk.
Dere voksne med 3 doser har uansett koronapass så dere trenger ikke

Anonymkode: 3726b...f74

Det var lurt! Takk for tips!

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 12 og 14 år tok pcr, egentlig kun for å få det registrert at de har gjennomgått covid. Jeg har covid nå. Jeg tar ikke pcr.

Anonymkode: 55a90...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man tar ikke PCR for grønt sertifikat. Det er i så fall fryktelig egoistisk

Anonymkode: 18710...b47

Jeg ringte koronatelefonen å de anbefalte at både barn og voksne tar en PCR test etter positiv koronatest,så det blir ført inn i journalen vår at vi har hatt korona. Så det ER anbefalt å teste seg på testsenter.

Anonymkode: 96a9f...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ringte koronatelefonen å de anbefalte at både barn og voksne tar en PCR test etter positiv koronatest,så det blir ført inn i journalen vår at vi har hatt korona. Så det ER anbefalt å teste seg på testsenter.

Anonymkode: 96a9f...ed6

De sier så mye forskjellig. Her i kommunen får ikke de med 3 doser pcr engang!!! Så det er nok ulikt fra kommune til kommune og person til person.

Litt spes at de du referer til ikke følger FHI sine anbefalinger!!

Anonymkode: 55a90...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ringte koronatelefonen å de anbefalte at både barn og voksne tar en PCR test etter positiv koronatest,så det blir ført inn i journalen vår at vi har hatt korona. Så det ER anbefalt å teste seg på testsenter.

Anonymkode: 96a9f...ed6

Her skal man teste seg privat hvis det er kun for å få koronasertifikat. Testing på teststasjonen er forbeholdt de med symptomer, innenfor de gitte gruppene-

Anonymkode: eb63a...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 16-åringen to vaksinedoser. Da han testet positivt, bestilte vi pcr. Det gjorde vi av to grunner:

Hovedgrunnen var fordi kommunens hjemmeside oppfordret til det. Grunn to, for at han skal få det i koronapasset sitt.

Da vi voksne, med tre doser, testet positivt tok vi ikke pcr. Igjen ble dette opplyst om på kommunens hjemmeside. En kollega av meg ble dårlig i løpet av arbeidsdagen i forrige uke. Han fikk negativ hurtigtest på jobb. Jeg ba han bestille pcr, til tross for tre vaksinedoser. Dette gjorde han. Han fortsatte å ta pcr de to morgenen før svaret på pcr kom. Hurtigtest neg, pcr var positiv.

Jeg ville ha bestilt pcr til de med to vaksinedoser. De med tre har ikke noe behov, med mindre de er syke med negative hurtigtester. Isåfall ville jeg bestilt pcr for å være på den sikre siden👍.

God bedring!

Anonymkode: c2aae...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få det registrert iallfall, enten ved å registrere hjemmetest (3 vaksinedoser) eller ved pcr. Lurt for fremtiden. 

Anonymkode: 1c345...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Få det registrert iallfall, enten ved å registrere hjemmetest (3 vaksinedoser) eller ved pcr. Lurt for fremtiden. 

Anonymkode: 1c345...22f

Ja, jeg snakket med dem i går og skal ta PCR på de to som er smittet nå (det ble anbefalt). Vi foreldre kommer bare til å registrere selv når/hvis vi blir smittet. 

HI

Anonymkode: f1be3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler de det til alle som har positiv hjemmetest for å få det registrert i journalen.

Anonymkode: f7f58...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...