Gå til innhold

Hvor syke ble dere som har 3 doser vaksine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår eldste datter på 7 år tok med corona hjem fra skolen og ble skikkelig dårlig (40 i feber i tre dager), søstera på 3 ble deretter like dårlig, og nå er det oss foreldre sin tur.

Halsen er kjempevondt og jeg har hatt 39 i feber i ett døgn. Føler meg ordentlig dårlig. Har også endel snørr. Mannen min har også fått korona men er ikke like dårlig som meg.

Hurtigtestene våre (alle fire) var veldig tydelig positive, 

Jeg er litt overrasket både over at barna «som ikke blir syke» fikk 40 i feber i tre dager vær og var skikkelig pjuske, og over at jeg som er «ung og frisk» og med 3 vaksinedoser også har blitt såpass dårlig.

Flere med tre doser som har blitt dårlige?

Anonymkode: e5538...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren min har 3 doser og ble ganske dårlig. Feber, hodepine og veldig svimmel. Barna mine har ingen doser og ble like syke som han. Feber på 38-30 og svimmel samt hodepine. Jeg har ingen doser og er ikke blitt smittet

Anonymkode: d80ce...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min voksne datter på 30 år, ble skikkelig syk. Hun er fullvaksinert, over 40 i feber. Samboeren hennes på 35 år, med to doser. Ingen symptomer🤷‍♀️

Anonymkode: 9208a...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre doser og ble bare normalt forkjølet. Var i god form. Alle tre barna hadde litt feber et par dager, men ikke veldig syke. 

Anonymkode: d195c...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre doser, merket ingenting egentlig, heller ikke venninna mi.

Kollega hadde to, reagerte skikkelig.

Eneste sammenhengen jeg har funnet hittil er at alle har reagert likt på korona som på vaksina.

Anonymkode: 28395...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Tre doser, merket ingenting egentlig, heller ikke venninna mi.

Kollega hadde to, reagerte skikkelig.

Eneste sammenhengen jeg har funnet hittil er at alle har reagert likt på korona som på vaksina.

Anonymkode: 28395...a9b

 Jeg fikk feber av vaksina også. Hadde tre doser, fikk bivirkninger og feber av vaksina og har feber nå av korona

Anonymkode: e5538...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble slapp og trøtt og sår i halsen, men det gikk helt greit. Ikke noe feber. Ingen av barna ble særlig dårlige, men de var slappe. Den ene fikk smaksforstyrrelser etterpå, men det ser ut til at det er i ferd med å gå over nå, etter 3 ukers tid. De er under 12, så ikke vaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 doser og ble skikkelig sjuk! feber i flere dager, vondt i hele kroppen, lå bare og døsa på sofaen og var ikke i stand til noe. 
Mannen har 3 doser, han føler seg forkjøla og bare det. 
Eldste ungen har 2 doser og er "frisk som en fisk"
Yngste på 8 har ingen doser og var veldig syk

Venninne med 3 doser, dogda delta i vinter da familien lå strak, fikk omikron nå og er skikkelig dårlig med feber og alt. Mamma har 3 doser og er sengeliggende med vondt i hele kroppen og oppmot 40 i feber. 
Annen venninne med 3 doser, sengeliggende og høy feber... 

Så jeg syns hele greia er litt bingo...

Anonymkode: 087b1...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 i feber er da helt vanlig når det er unger det er snakk om. Så fort sønnen min er forkjølet så får han rundt 40 i feber også. 

Anonymkode: 3dd17...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virker som om de som er dobbelt- og trippelvaksinert blir sykere enn de med en eller ingen doser. Selv er jeg uvaksinert og merker nesten ingenting. Litt slappere enn vanlig, kanskje, men hadde jeg ikke visst at jeg var positiv, hadde jeg gått på jobb som vanlig. 

Anonymkode: fc7e4...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg syns det virker som om de som er dobbelt- og trippelvaksinert blir sykere enn de med en eller ingen doser. Selv er jeg uvaksinert og merker nesten ingenting. Litt slappere enn vanlig, kanskje, men hadde jeg ikke visst at jeg var positiv, hadde jeg gått på jobb som vanlig. 

Anonymkode: fc7e4...742

Statistisk stemmer ikke det. De som er vaksinert blir mindre syke og mindre jo flere doser. Men det er klart at enkelttilfeller kan få det til å virke som om det er motsatt. Men tallenes tale, spesielt fra sykehusene, er veldig klar. Nesten bare vaksinerte blir lagt inn.

Så selv om jeg er dårlig tenker jeg at jeg hadde mest sannsynlig blitt enda dårligere uten vaksinene 

Anonymkode: e5538...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Statistisk stemmer ikke det. De som er vaksinert blir mindre syke og mindre jo flere doser. Men det er klart at enkelttilfeller kan få det til å virke som om det er motsatt. Men tallenes tale, spesielt fra sykehusene, er veldig klar. Nesten bare vaksinerte blir lagt inn.

Så selv om jeg er dårlig tenker jeg at jeg hadde mest sannsynlig blitt enda dårligere uten vaksinene 

Anonymkode: e5538...8f6

Det stemmer ikke det du sier. Her er de siste tallene fra uke 6 publisert av fhi.
«Blant 253 nye pasienter med kjent vaksinestatus som ble lagt inn i sykehus i Norge med covid-19 som hovedårsak i uke 6, var 83 (33 %) uvaksinert, 54 (21 %) grunnvaksinert med maks to doser og 106 (42 %) vaksinert med tre doser.» 

Til sammen var da 65 % av de innlagte vaksinert med to eller tre doser, mens de med én eller ingen doser var 33 %. Så må man ha i bakhodet at blant disse 33 % er også barn som ikke kan vaksineres, og det har vært en del tilfeller av små barn yngre enn ett år innlagt. 
Finurlig å se er også at man anses som uvaksinert med én dose, og at disse er inn under de 33 %.
Uansett stemmer det ganske bra med tallene forøvrig, der ca 74 % av den norske befolkning er fullvaksinert, noe man kan tolkes til at vaksinen muligens ikke gjør noen forskjell fra eller til.

Anonymkode: fc7e4...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det stemmer ikke det du sier. Her er de siste tallene fra uke 6 publisert av fhi.
«Blant 253 nye pasienter med kjent vaksinestatus som ble lagt inn i sykehus i Norge med covid-19 som hovedårsak i uke 6, var 83 (33 %) uvaksinert, 54 (21 %) grunnvaksinert med maks to doser og 106 (42 %) vaksinert med tre doser.» 

Til sammen var da 65 % av de innlagte vaksinert med to eller tre doser, mens de med én eller ingen doser var 33 %. Så må man ha i bakhodet at blant disse 33 % er også barn som ikke kan vaksineres, og det har vært en del tilfeller av små barn yngre enn ett år innlagt. 
Finurlig å se er også at man anses som uvaksinert med én dose, og at disse er inn under de 33 %.
Uansett stemmer det ganske bra med tallene forøvrig, der ca 74 % av den norske befolkning er fullvaksinert, noe man kan tolkes til at vaksinen muligens ikke gjør noen forskjell fra eller til.

Anonymkode: fc7e4...742

Du glemmer jo at de aller fleste av de elsste er vaksinert. Det er de som har størst risiko for innleggelser. 

Anonymkode: d474e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du glemmer jo at de aller fleste av de elsste er vaksinert. Det er de som har størst risiko for innleggelser. 

Anonymkode: d474e...b00

Nei, jeg glemmer ikke noe. Du må og huske at det er mange uvaksinerte blant de aller eldste, nettopp fordi at en vaksine vil være fatalt for dem. Dør disse med covid i kroppen, anses disse som uvaksinert. 

Anonymkode: fc7e4...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg syns det virker som om de som er dobbelt- og trippelvaksinert blir sykere enn de med en eller ingen doser. Selv er jeg uvaksinert og merker nesten ingenting. Litt slappere enn vanlig, kanskje, men hadde jeg ikke visst at jeg var positiv, hadde jeg gått på jobb som vanlig. 

Anonymkode: fc7e4...742

Dette er litt mitt inntrykk også. Jeg er uvaksinert og fikk ingen symptomer annet enn litt vond hals et par dager. Hadde ikke registrert det engang om det ikke var for korona. Vet flere uvaksinerte som har opplevd det samme. Og noen uvaksinerte som har fått feber. Mens flere av de fullvaksinerte jeg kjenner har blitt veldig syke med høy feber, enkelte i flere uker

Anonymkode: 49524...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Dette er litt mitt inntrykk også. Jeg er uvaksinert og fikk ingen symptomer annet enn litt vond hals et par dager. Hadde ikke registrert det engang om det ikke var for korona. Vet flere uvaksinerte som har opplevd det samme. Og noen uvaksinerte som har fått feber. Mens flere av de fullvaksinerte jeg kjenner har blitt veldig syke med høy feber, enkelte i flere uker

Anonymkode: 49524...c57

Ja, ikke sant? Jeg ser de stadig på fb og andre SoMe der de proklamerer at de er så glad de er trippelvaksinert, ellers hadde de vært innlagt. «39,7 i feber siden tirsdag, dundrende hodepine, vondt i kroppen. Takk Pfizer for at jeg lever! 🙏»

Anonymkode: fc7e4...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har fire i familien hatt korona nylig. Jeg, mannen, sønnen på 15, og datter på 11. Alle uvaksinerte, ble svært lite syke. Litt hodeverk og litt sår hals.

Anonymkode: d9df1...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det stemmer ikke det du sier. Her er de siste tallene fra uke 6 publisert av fhi.
«Blant 253 nye pasienter med kjent vaksinestatus som ble lagt inn i sykehus i Norge med covid-19 som hovedårsak i uke 6, var 83 (33 %) uvaksinert, 54 (21 %) grunnvaksinert med maks to doser og 106 (42 %) vaksinert med tre doser.» 

Til sammen var da 65 % av de innlagte vaksinert med to eller tre doser, mens de med én eller ingen doser var 33 %. Så må man ha i bakhodet at blant disse 33 % er også barn som ikke kan vaksineres, og det har vært en del tilfeller av små barn yngre enn ett år innlagt. 
Finurlig å se er også at man anses som uvaksinert med én dose, og at disse er inn under de 33 %.
Uansett stemmer det ganske bra med tallene forøvrig, der ca 74 % av den norske befolkning er fullvaksinert, noe man kan tolkes til at vaksinen muligens ikke gjør noen forskjell fra eller til.

Anonymkode: fc7e4...742

Og her kan det være greit å ha med at de som blir lagt inn nå er de med høy alder eller andre underliggende sykdommer. Friske folk midt i livet blir så og si aldri lagt inn på sykehus med korona. 
 

Anonymkode: 332a0...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant? Jeg ser de stadig på fb og andre SoMe der de proklamerer at de er så glad de er trippelvaksinert, ellers hadde de vært innlagt. «39,7 i feber siden tirsdag, dundrende hodepine, vondt i kroppen. Takk Pfizer for at jeg lever! 🙏»

Anonymkode: fc7e4...742

Tenker du det er urimelig? Du vet jo ingenting om hvor syk personen hadde blitt uten vaksine?

Anonymkode: d80ce...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Tenker du det er urimelig? Du vet jo ingenting om hvor syk personen hadde blitt uten vaksine?

Anonymkode: d80ce...adf

Jeg tenker at det er rimelig å anta at de hadde blitt mindre syke uten alle injeksjonene. 😉

Anonymkode: fc7e4...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tenker du det er urimelig? Du vet jo ingenting om hvor syk personen hadde blitt uten vaksine?

Anonymkode: d80ce...adf

Nettopp. Og det får vi aldri vite. Kanskje verre? Kanskje bedre? Men, det jeg ser og observerer blandt de jeg kjenner så er det ganske likt. Jeg hadde covid sist uke som en forkjølelse er uvaksinert. Flere i min familie ble dårligere av dose 3 enn jeg ble av covid. 

Anonymkode: ff730...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker at det er rimelig å anta at de hadde blitt mindre syke uten alle injeksjonene. 😉

Anonymkode: fc7e4...742

Hvorfor er det rimelig å anta?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nettopp. Og det får vi aldri vite. Kanskje verre? Kanskje bedre? Men, det jeg ser og observerer blandt de jeg kjenner så er det ganske likt. Jeg hadde covid sist uke som en forkjølelse er uvaksinert. Flere i min familie ble dårligere av dose 3 enn jeg ble av covid. 

Anonymkode: ff730...294

Jeg kjenner ingen som ble dårlige av dose 1, 2 eller 3

Anonymkode: d80ce...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nettopp. Og det får vi aldri vite. Kanskje verre? Kanskje bedre? Men, det jeg ser og observerer blandt de jeg kjenner så er det ganske likt. Jeg hadde covid sist uke som en forkjølelse er uvaksinert. Flere i min familie ble dårligere av dose 3 enn jeg ble av covid. 

Anonymkode: ff730...294

Det utarbeides ganske god statistikk for hvem som blir alvorlig syke, hvor lenge folk er syke og hvilke symptomer folk har.

 

Min datter som har fått en dose hadde et døgn med feber og var skikkelig slapp og følte seg syk i 3 dager til. Resten av familien som har 2 og 3 doser klarte ikke å bli smittet selv om vi levde som normalt mens vi hadde smitte i hus. Hvilke symptomer vi ville fått er ikke godt å si.

Anonymkode: d474e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...