Gå til innhold

Er det teit av meg å bli sur på samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger hjemme med en heftig runde korona, samboer er på jobb k en annen by til og med i morgen. Etter at han dro på mandag har han bare ringt meg en gang per dag, sent på kvelden. Ikke en eneste sms eller telefon i løpet av dagen med spørsmål om hvordan jeg føler meg. 

Er det vanlig å ikke bekymre seg for hvordan det går med ens kjære, eller er det dårlig gjort av samboer å ikke bry seg mer? 

Anonymkode: 21903...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korona er en forkjølese,det er ikke e  dødlig sykdom. Det må være slitsomt å være sammen med deg.

Anonymkode: ff840...88a

Skrevet

Han har ringt deg hver kveld jo. Han er ute på jobb. Du har da ingen grunn til å bli sur. 

Anonymkode: cdaa5...4b7

Skrevet

Æh, jeg har hatt korona de siste dagene , livet går videre for de rundt altså. Hadde du forventet at han ringte deg støtt og stadig om du var forkjøla? Skulle han vært hjemme og holdt deg i hånda? 
Om du er dårlig og nær sykehusinnleggelse er det noe annet, men han regner vel med at du gir beskjed om det er noe dramatisk på gang?

Anonymkode: f707d...dda

Skrevet

Ligger og hjemme med en heftig korona infeksjon. Kunne tenkt meg å fått huset for meg selv uten mas, så vil heller si du er heldig så får fred når du er syk

Anonymkode: 646cc...ba8

Skrevet

Dette er ikke noe å bli dur for eller skuffet over. Spør han hvordan det går den gangen han ringer, så holder vel det?

Anonymkode: 0c3d8...a26

Skrevet

Jeg prøver å ta med i beregningen at du er syk og derfor ekstra sårbar. 

Men ja, jeg syns du er litt urimelig. Han ringer hver dag, og har potensielt travle dager ellers. Jeg syns det blir feil å klage på han. 

Anonymkode: 99198...ecd

Skrevet

Ja, det synes jeg er teit av deg.

Anonymkode: 7c4da...5b0

Skrevet

Synes du er litt urimelig, ja. Dere snakker jo hver dag! Det holder vel?

Skrevet

Ja veldig teit å bli sint for

Anonymkode: f5e78...152

Skrevet

Det er jo egentlig umulig for andre å svare skikkelig på fordi man best kan vurdere slikt utfra egen erfaring. Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at samtlige svar kom til å bestå av enten at de synes du er urimelig og/eller må skjerpe deg fordi du bare er litt syk. Jeg fikk stort sett rett. Damer er veldig glad i å være så bitchy som overhodet mulig. 

Vel, slik forholdet til mannen min og jeg er, så er det lite med kun en telefon på kvelden og ingenting annet, spesielt om den ene ikke har det bra. Vi sender gjerne litt Snap til hverandre og en og annen melding i løpet av dagen hvis en av oss er bortreist. For oss er det naturlig og vanlig, så om jeg var ganske syk og han bortreist, så hadde jeg blitt lei meg over lite kontakt, og jeg vet han ville blitt såret om det var omvendt også. Det er sånn vi er og den type forhold vi har. Derimot vet jeg jo ikke noe om deres forhold. Pleier dere å ha kontakt oftere? Kjenner han til forventningene dine? Menn, ingen, er tankelrsere, så i så fall må du kanskje ta mer initiativ selv og kommunisere behovet ditt mer tydelig. 

Anonymkode: 94629...599

Skrevet

At han ringer deg en gang om dagen må da være mer enn nok?

Synes du er urimelig ja, men det er kanskje det at du er syk som gjør deg ekstra needy?

Anonymkode: 0c850...41d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ligger hjemme med en heftig runde korona, samboer er på jobb k en annen by til og med i morgen. Etter at han dro på mandag har han bare ringt meg en gang per dag, sent på kvelden. Ikke en eneste sms eller telefon i løpet av dagen med spørsmål om hvordan jeg føler meg. 

Er det vanlig å ikke bekymre seg for hvordan det går med ens kjære, eller er det dårlig gjort av samboer å ikke bry seg mer? 

Anonymkode: 21903...1a5

Du har ikke noe grunn til å bli sur på han. Du er bare dramaqueen om du blir det. 

Anonymkode: ee01c...5e4

Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg. For oss er det normalt med kontakt flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 504e7...c7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ligger og hjemme med en heftig korona infeksjon. Kunne tenkt meg å fått huset for meg selv uten mas, så vil heller si du er heldig så får fred når du er syk

Anonymkode: 646cc...ba8

Enig. Jeg var hjemme i forrige uke med 10 og 12 åringen. Alle 3 var smittet.  Mannen var på guttetur. Noen dager ringte han. Andre dager hørte vi ikke fra han. 

Anonymkode: e1003...914

Skrevet

Jeg hadde også blitt lei meg. Jeg hadde korona og var ganske dårlig, mannen min sendte ofte meldinger til meg og spurte hvordan det gikk med meg mens han var på jobb. Men så pleier vi å snakke sammen ganske ofte og sender meldinger i løpet av dagen. Så nei, jeg synes ikke at du er teit.  Han har tid til å sende noen meldinger i løpet av dagen, og burde spurt hvordan det gikk med deg. 

Anonymkode: c4075...f36

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde blitt lei meg. For oss er det normalt med kontakt flere ganger om dagen. 

Slitsomt... 

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Vi har vært sammen i 17 år. Hadde vært glad for å høres én gang om dagen. 😂 

Jeg har flere alvorlige sykdommer, mannen går ikke rundt og er bekymret og spør hele tiden hvordan det går. Det er kanskje en jentegreier, å ville ha litt ekstra støtte når man er syk. 

Anonymkode: 0e561...a43

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Slitsomt... 

Ja omtanke er slitsomt for enkelte. 

Anonymkode: 50ac6...f58

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jobber dere ikke? 

Dere har vel ikke tid til å snakke sammen flere ganger om dagen da? 

Anonymkode: d44dd...9f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Slitsomt... 

Nei, det er verdens største gave. Elsker hverandre så høyt. Setter pris på å få så mye omsorg og kjærlighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jobber dere ikke? 

Dere har vel ikke tid til å snakke sammen flere ganger om dagen da? 

Anonymkode: d44dd...9f7

Jo, klart vi jobber. Det er ikke alltid vi snakker sammen, men en liten melding med: «Hvordan går det med deg, jenta mi? Tenker på deg, elsker deg» har de fleste tid til, altså. Hvis en mann bare ringer en gang om kvelden når kona er koronasyk og har ansvar for barn, så er det noe galt i mine øyne. 

Skrevet

Kan du si det til han da? "Akkurat nå er det tungt og jeg føler meg dårlig. Setter pris på om du kan sende meg en oppmuntrende melding innimellom."

Anonymkode: bbf08...534

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...